10 loših navika koje uništavaju zube

Zdravi zubi nešto su na što ćemo obraćati vjerojatno najmanje pažnje, osim u trenucima kad nas neki zaboli ili ih počnemo gubiti zbog nemara, piše Metroportal.hr. Stoga, evo 10 loših navika koje morate promijeniti kako bi do kraja života grizli svojim, a ne umjetnim zubima:

  1. Čips – bakterije koje se nalaze na zubima, ‘razbit’ će škrobnu hranu u kiselinu koja će napadati zube sljedećih 20 minuta, a čak i duže ako se zaglavi između zuba. Mogli bi očistiti koncem zube nakon hrane s puno škroba
  2. Gazirana pića – mogu imati čak i 11 žličica šećera u jednom limenci! Sadrže i fosforne i limunske kiseline, koje uništavaju zubnu caklinu. Dijetna bezalkoholna pića nemaju šećer, ali mogu imati još više kiselina u obliku umjetnih zaslađivača
  3. Otvaranje stvari sa zubima – ponekad svi zubima otvorimo neku plastični ambalažu ili bočicu, ali korištenje zuba kao alata može uzrokovati puknuće. Zubi bi se trebali koristiti samo za jelo
  4. Pastile za grlo – većina je krcata šećerom pa kad ih koristite, dobro četkajte. Bilo da šećer dolazi od pastila ili tvrdih bombona, reagira s plakom zubi. Bakterije pretvaraju šećer u kiselinu koja ‘jede’ zubnu caklinu
  5. Piercing na jeziku – zbog ‘grickanja’ metala zubi mogu popucati. Piercinga na usnicama predstavlja sličan rizik. A kad se metal protrlja s desnima, može doći do oštećenje, koja mogu dovesti do gubitka zuba
  6. Pijenje kave – tamna boja i kiselost mogu biti razlog iza žutih zubi. Srećom, to je jedna od najjednostavnijih mrlja koje se mogu riješiti raznim metodama izbjeljivanja
  7. Pušenje – cigarete, kao i ostali duhanski proizvodi, mogu obojiti zube i uzrokovati ispadanje kao posljedicu bolesti desni. Duhan također može uzrokovati rak usta, usana i jezika
  8. Stalno grickanje – proizvodi se manje sline nego kod obroka, ostavljajući duže vrijeme hranu u zubima. Izbjegavajte često grickanje i držite se malih količina šećera i škroba
  9. Sportska pića – nema sumnje da su dobro osvježenje nakon treninga. Ali su i puna šećera. Često pijenje može dovesti do propadanja zubiju. Puno bolji način da utažite žeđ jest voda
  10. Škripanje zubima – ili bruksizam, tijekom vremena će istrošiti zube. Najčešće je uzrok stres i do njega dolazi po noći pa ga je teško kontrolirati. Izbjegavanje teške hrane tijekom dana može smanjiti bol i oštećenja od ove navike