10 zlatnih pravila za prehranu školaraca

Potrebe za hranom posebno su velike tijekom adolescencije i ubrzanog rasta i razvoja. Jelovnik školaraca trebao bi se sastojati od tri glavna obroka i dva međuobroka.

Prvi jutarnji obrok, doručak, trebalo bi pojesti prije odlaska u školu. Mnoga djeca, pa i njihovi roditelji, preskaču doručak pod izlikom jutarnje žurbe.

Donosimo vam mali podsjetnik i čekamo vaše savjete!

  1. Započni dan s doručkom
    Nakon cijele noći sna bez hrane, doručak puni ˝prazni spremnik˝ i osigurava energiju za napore koji te očekuju u školi.
  2. Pokreni se!
    Lako je uklopiti tjelesnu aktivnost u svakodnevnu rutinu.
  3. Jedi raznoliko
    Imajte na umu da niti jedna namirnica ne može osigurati sve hranjive tvari sama. Zato je bitna raznolika prehrana.
  4. Jedi umjereno-smanji unos ˝loših namirnica˝
    Nije se potrebno odricati određene hrane, samo treba ograničiti njezin unos.
  5. Konzumiraj dovoljno žitarica, voća i povrća
    Ove namirnice osiguravaju ugljikohidrate koji daju energiju, ali i brojne vitamine i minerale te prehrambena vlakna.
  6. Jedi redovito
    Kako bi kontrolirali glad pametno je pojesti međuobrok, ali pripaziti na to da međuobrok ne zamijenisvojom količinom pravi obrok.
  7. Pij dovoljno tekućine
    Popiti barem 1,5 litre tekućine dnevno!
  8. Održi zdravu tjelesnu masu
    Dobar način održavanja zdrave tjelesne mase, a samim time i da se djeca osjećaju dobro, je pravilna prehrana i redovita tjelesna aktivnost. Naglašavamo, ako se dijete bavi i sportom, tada jelovnik treba prilagoditi treninzima. 
  9. Hrana nije dobra ili loša
    Ne postoji “dobre” ili “loše” namirnice samo dobre ili loše prehrambene navike.
  10. Započni odmah i uvodi promjene postupno
    Puno je lakše postupno uvoditi promjene u svoj način života nego uvesti velike promjene odjednom.