5 mitova o svakodnevnim namirnicama

Mitovi ne postoje samo u prošlosti, oni se stvaraju svakodnevno i ima ih u svim područjima života – od zdravlja, hrana i financija do vježbanja, ali i nabavke namirnica. Mi vam predstavljamo 5 mitova s kojima se zasigurno susrećete pri svakodnevnoj kupovini namirnica.

Mit br.1: Tamni kruh je uvijek od cjelovitog zrna pšenice

Činjenica: Nije nužno da ako je kruh smeđe boje ili ako je riječ o krekerima ili ako na istima piše multi-zrno ili pšenica da su napravljeni od cjelovitog zrna pšenice. Zapravo, većina je napravljena od rafiniranog bijelog brašna te su dodana bojila. Stoga treba provjeriti popis sastojaka proizvoda i vjerovati im tek ako piše cijela zrna ispred imena zrna, kao što ponekad piše “cijelog zrna raži“ ili “cjelovitog pšeničnog zrna“.

Mit br. 2: “Organski” znači zdravije

Činjenica: Organska hrana može biti povezana s manjim unosom pesticida, ali se ne može definitivno reći da je to “dodatno hranjivo”. Ne morate se puno brinuti o narančama, avokadu i drugim proizvodima koji se konzumiraju bez njihove kože, dok sve ostalo voće i povrće morate temeljito oprati, bili oni organski ili ne.

Mit br.3: Jaja sa smeđim ljuskama su više hranjiva nego ona s bijelim

Činjenica: Boja ljuski od jajeta ne utječe na nutritivne vrijednosti, nego ista pokazuju boje ptičjeg perja i uški. Budući da se smeđa jaja često cijene malo više nego bijela, možete uštedjeti nešto novca izaberete li bijela jaja.

Mit br. 4: Prirodne voćni sokovi su zdravi i ne debljaju

Činjenica: Neki prirodni sokovi sami po sebi sadrže niski postotak šećeri, kao primjerice sokovi od šipka, trešnje i brusnice. Nikako nije dobro piti voćne sokove iz limenki, jer su oni bez prehrambene vrijednosti i čisti šećer. I inače, dnevna potrošnja sokova bi se trebala ograničiti na oko 120 do 180 ml, jer čak i prirodni voćni sok može sadržavati veliki broj kalorija.

Mit br.5: Svi mliječni proizvodi su kalorični

Činjenica: Mliječni proizvodi dobar su izvor kalcija, proteina i vitamina D, ali su i skladišta masti, kolesterola i kalorija. Ipak, još uvijek možete uživati u zdravoj potrošnji mliječnih proizvoda ako izaberete nemasno mlijeko, jogurt i sir.