8 savjeta za vježbanje kod kuće

“Hoćeš me molim te trenirati, ja se ne mogu natjerati vježbati doma, a ne mogu sad plaćati teretanu”, kaže mi sestra neki dan. Ne, nisam ja nikakav trener, samo jako entuzijastični rekreativac. Već na pola radnog dana počinjem razmišljati što ću vježbati kad dođem doma. No, vježbanje kod kuće teško je prvenstveno zbog motivacije. Jednom kad uplatite aerobik ili teretanu, žao vam je novca pa odlazite na treninge, a i drugi polaznici, kao i trener, motiviraju vas na rad i neodustajanje. S druge strane, nije samo motivacija problem, već je ponekad to i nedostatak novca, vremena, udaljenost fitness centra od mjesta stanovanja i slično.

 

Motivacija je prvi korak

Vježbanje kod kuće zapravo je odlična stvar jer si sami planirate vrijeme, tempo i oblik vježbi, a potpuno je besplatno ili barem jeftinije od ostalih opcija. Možete vježbati samo sa svojim tijelom ili uz pomoć bućica/traka/vijača/lopti, što ne iziskuje velika ulaganja. Pa evo nekoliko savjeta kako napraviti najvažniju stvar – motivirati se:

1. Čvrsto odlučite
Ovdje nema mjesta izjavama “budem od sutra”, “od idućeg mjeseca”, “kad prestane kiša”. Počnite danas! Raščistite si raspored, ostanite kod kuće, pronađite adekvatnu odjeću i krenite. Najvažnije je već u startu svaki dan si ostaviti tih sat vremena slobodno za vježbanje. Nemojte to zanemarivati zbog kave koja je, eto, “uletila”. Ionako ćete imati dana u tjednu kad ćete morati odmoriti od vježbanja, kako bi se tijelo oporavilo i rezultati bili bolji, tako da za slobodno vrijeme ne brinite.

2. Vježbajte pred ogledalom
Ogledalo vam je itekakav saveznik u ovom slučaju jer, prije svega, možete vidjeti izvodite li sve vježbe pravilno, a ujedno i pratite kontrakciju mišića, zamišljate kako sve funkcionira kako treba i dovodi vas do željenih rezultata. Ako uz to imate odjevnu kombinaciju koja ističe ono najbolje na vama, motivacija će biti i veća.

3. Napravite si raspored treninga
Pokušajte si odrediti koji dan ćete vježbati što. Ako vježbate uz pomoć online programa treninga, to vam već uvelike pomaže. Ako treninge slažete sami, prvenstveno se dobro raspitajte na koji način trebate vježbati za postizanje rezultata koje želite i složite si raspored treninga kako biste svaki dan to imali “riješeno” i ne morali trošiti vrijeme i energiju na osmišljavanje programa u datom trenutku.

4. Složite “ubojitu” playlistu
Muzika je odličan motivator, čim čujete neki snažan zvuk tijelo će već krenuti samo od sebe. Neka muzika bude brza, moćna i relativno glasna da ne posustanete u ključnom trenutku. Kod istezanja pustite neku “laganu” i smirujuću pjesmu.

5. Pratite napredak
Ako vam je cilj poraditi na snazi, napredak ćete osjetiti već po tome što ćete moći odraditi više ponavljanja, teže vježbe i imat ćete više kondicije. Sukladno tome, prilagođavajte i intenzitet treninga. Ako vam je cilj smršaviti ili oblikovati određene dijelove tijela, slobodno se fotografirajte svakih nekoliko tjedana i pratite napredak. Nema veće motivacije od toga kada vidite da ono što radite polučuje rezultate.

6. Inspirirajte se drugim ljudima
Instagram, Youtube, Facebook, Pinterest… internet je prepun ljudi koji imaju istu misiju kao i vi. Pratite njihov napredak, fotografije, video isječke, motivacijske tekstove, pa čak i recepte. To su stvarni ljudi, s istim preprekama koje i vi imate, a ako oni uspjevaju znači da možete i vi.

7. Pripazite na prehranu i zdravlje
Vježbe izvodite pravilno, ne samo kako bi imate efekta, već i kako se ne biste ozlijedili. Također, nikakvo vježbanje neće imati smisla ako svoje tijelo nakon treninga adekvatno ne nahranite. I ostatak dana prilagodite prehranu, i to govorim najviše zbog zdravlja, a onda i rezultata.

8. Vježbajte u paru
Druga osoba nas uvijek nekako uspije motivirati više od nas samih, stoga “natjerajte” dečka, muža, sestru ili koga god već “imate pri ruci” i vježbajte zajedno. Možete se ispravljati u greškama kod izvođenja vježbi, pomagati si kod pojedinih vježbi i pritom se dobro zabaviti.