8 zdravih zamjena za šećer

Pečenje kolača i priprema slastica neizostavni su dio blagdana, kao što je većinom slučaja i njihovo prekomjerno konzumiranje. Slatko je jedan od pet osnovnih okusa i malo tko ga ne voli. Međutim, danas je hrana puno slađa nego prije i većinom se za zaslađivanje koristi rafinirani bijeli šećer koji je jedan od glavnih uzročnika bolesti modernog doba.

Bijeli šećer je lišen svih hranjivih tvari, a tijelo ga doživljava kao otrov i radi sve što može kako bi ga što prije izbacilo. Danas je 95% šećera dobivenog iz šećerne trske GMO, što ga čini još štetnijim. Osim toga, ono stvara ovisnost veću od heroina, smanjuje inteligenciju i izaziva upalne procese po cijelom tijelu. Potiče dijabetes, pretilost, hrani stanice raka, kao i loše gljivice i bakterije u tijelu.

Uz mnoštvo zdravih alternativa za šećer možemo i dalje (zdravo) uživati u najdražim slasticama ovih blagdana te zadovoljiti želju za slatkim bez da si ugrožavamo zdravlje.

Donosimo vam osam zdravih zamjena za šećer:

  1. Crna melasa– jedna žlica melase nam daje više željeza no manje kalorija i masnoća od 1,5kg crvenog mesa.
  2. Stevija –je prirodni zaslađivač koji potječe od južnoameričke biljke. Ima 0 kalorija, a sto puta je slađa od šećera.
  3. Datulje– su bogate topivim vlaknima koja usporavaju otpuštanje i apsorpciju šećera pa kod njihovog konzumiranja ne dolazi do pada energije kao kod bijelog šećera.
  4. Ksilotol– odlična zamjena za bijeli šećer je ovaj šećer na bazi breze.
  5. Jakon sirup –je prirodni zaslađivač dobiven od soka biljke jakon koja raste u Južnoj Americi i izuzetno je zdrava.
  6. Šećer kokosove palme– je zdrav zaslađivač bogat kalijem i elektrolitima. Predstavlja odličnu zamjenu za šećer u kolačima – jedna šalica kokosovog šećera se stavlja umjesto jedne šalice običnog šećera.
  7. Javorov sirup– ima manje kalorija i više minerala od meda.
  8. Ječmeni slad – još jedan prirodni zaslađivač bogatog mirisa i okusa.

Ima toliko zdravijih i slatkih zamjena za bijeli šećer da zaista nema potrebe da koristimo rafinirani bijeli šećer.

Isto tako ima toliko zdravijih inačica omiljenih nam slastica, pogotovo u ove blagdane.

Stoga vam donosimo recept za zdraviju verziju veganskog pudinga od vanilije koji možete potražiti na linku, na kojem možete pročitati i ovaj članak u cijelosti: http://dep.life/?p=18161.