9 uzročnika stresa na poslu

 Radno mjesto vulkan je potencijalnih stresora, koji mogu eruptirati svaki tren. A kao što svi dobro znamo, stres može potaknuti ozbiljne zdravstvene probleme – srčane bolesti, dijabetes, probleme s težinom, nesanicu i depresiju.

Nedavno provedeno istraživanje kao pet najčešćih uzroka stresa istaknulo je manjak kontrole, nedostatak komunikacije, minimalno poštovanje, neodgovaranje na upite i nesigurnost oko zadržavanju posla.

U nastavku slijedi dodatnih 9 stresnih čimbenika, koji mogu i najboljeg radnika natjerati da kaže: Dajem otkaz!

1. Jednostrano donošenje odluka

Ako vaš šef donosi važne odluke o svim zaposlenicima, bez da se prije toga s njima savjetuje, vrijeme je da svoje ciljeve pokušate ostvariti drugdje. Autokratsko upravljanja jednog "vrhovnog" šefa prošlo je vrijeme i ne morate to trpjeti.

2. Tortura glazbom

Ima tek nekoliko stvari gorih od slušanja određene radio stanice cijeli dan…pogotovo ako vam glazba nikako ne odgovara. Neki ljudi ne mogu podnijeti buku na radnom mjestu, stoga bi i tvrtka na kraju mogla nakupiti gubitke zbog niske produktivnosti.

3. Sastanak…pa opet sastanak…

Na radnom mjestu uvijek postoji mogućnost novog sastanka. No, oni ne moraju biti neizmjerno dugi. Svakako bi bilo dobro skratiti vrijeme trajanja i biti što precizniji. Inače bi razina dosade u uredu mogla biti sve viša i viša.

4. Uredske aferice

Afere na radnom mjestu mogu biti jako stresne. Primjerice, uočite dvoje kolega u romantičnom zagrljaju, no znate da oboje imaju supružnike. Ako veza pukne, atmosfera u uredu može naglo zahladiti. S druge strane, još je gore ako se takva veza nastavi…Reći ili ne reći, pitanje je sad?

5. Iritantne navike

Postoji duga lista nevjerojatno iritantnih navika. Problem se javlja kada morate provesti osam sati dnevno s osobom koja ima jednu takvu naviku. Nevjerojatno je koliko pjevušenje određene melodije, poštapalica ili lupkanje prstima može biti stresno. Svakako toj osobi nešto recite, no budite umjereni. Ne želite izazvati svađu, već jednostavno reći što vam smeta.

6. Loša hrana u kantini

Glavni cilj uredske menze je nahraniti veliki broj ljudi jeftino i brzo. Nažalost, u ovu ideju ne ubraja se zdrava hrana. Velike količine masne hrane opasne su za srce, a mogu uzrokovati i žgaravicu. I na kraju, zdravstvene tegobe će opet dovesti do stresa.

7. Nož u leđa

Radna atmosfera može biti itekako natjecateljska, pa ukoliko ikako možete klonite se uredske politike. Budite direktni, čvrsti i pristojni, i nemojte dopustiti drugima da vas iskorištavaju. Ako vam netko pokuša ukrasti ideju, recite nešto poput ovoga: \\\"Vidim da si radio na onome o čemu smo jučer razgovarali“. Sigurno će idući put dobro promisliti prije nego što ponovi išta slično.

8. Puno posla, a mala plaća

Stres itekako može eskalirati ako zaposlenici imaju sve više posla, a primanja stagniraju. Ovakva situacija često dovodi do mrzovolje i nemotiviranosti. Veliki broj tvrtki danas ne plaća primjereno svoje radnike, već im spuštaju plaću koliko god mogu. Svakako razgovarajte sa šefom o primanjima, te uvijek uz sebe imajte nekoga tko će cijeniti vaš rad.

9. Drugi se kite vašim perjem

Postoje osobe koje su neopisivo talentirane za ubiranje tuđih zasluga. Poznata vam je situacija kada tjednima sami radite na "zajedničkom" projektu, a na kraju kolega pokupi svu slavu? Ovakve situacije donose velike količine stresa, i čine radno mjesto manje podnošljivim. Naučite se postaviti prema kolegama "parazitima" i ukoliko ste mukotrpno radili na nekom projektu, potrudite se da se to i sazna.

Ordinacija.hr