Alkalna dijeta

alkalna dijeta_naslovna
Alkalna dijeta posljednja je miljenica holivudskih zvijezda. U potpunosti se razlikuje od svih dosadašnjih načina prehrane, a temelji se na balansiranju kiselih i alkalnih, odnosno lužnatih, namirnica. Njome vitku liniju održavaju Jennifer Aniston, Gwyneth Paltrow i Kirsten Dunst.



Njihovim stopama krenula je i već vrlo vitka Victoria Beckham. Kao i njezine prethodnice, ujutro pije alkalne napitke, umjesto voćnih sokova bogatih kiselinama.

Tijelo voli lužnato, kažu mnogi nutricionisti i liječnici, pa su takvi napitci dobri za zdravlje i mogu spriječiti razvoj mnogih bolesti.



S ovom dijetom uspijevamo ‘izbrisati’ posljedice izazvane visokim unosom proteinske, prerađene i brze hrane, kofeina, šećera i žitarica. Stoga je prvenstveno namijenjena osobama koje su stalno pod stresom i na čijem jelovniku ima vrlo malo povrća.

Kao što smo rekli kod ove je dijete bitno dobro izbalansirati unos pojedinih namirnica. U sebe bi trebali unositi 75 posto alkaline i 25 posto kisele hrane, jer je Ph našeg tijelo lagano lužnat. Uglavnom se kreće u rasponu od 7,36 do7,44, pa posredstvom hrane trebamo postići baš te vrijednosti. Pretjeranim unosom kisele hrane, mesa, šećera i kave, on se poremeti.



Prvi znakovi da ste pretjerali s kiselom hranom su umor, manjak energije, slab imunitet (stalno ste prehlađeni), slabi nokti, suha kosa i koža, nervoza, česte glavobolje, nadutost I loša probava. Pretjerani unos kiselih namirnica može dovesti do ozbiljnijih stanja kao što su gastritis, neuritis i pretilost.

KISELE NAMIRNICE (25% PREHRANE):

Govedina, svinjetina, teletina, tunjevina i sardine iz konzerve, meso peradi i divljači, rakovi, školjke, jetrica, mesne prerađevine…

Šljiva, brusnica, višnja, mandarina, ananas, nar, maline, šipak, trešnja, jabuka, breskva, svježa i suha marelica, borovnica, kupina, mušmula, grejp, papaja, ribizl, jagoda

U alkalnoj dijeti izbacit ćete pojedine namirnice, ali nećete trebati brojati kalorije, što je još jedan razlog zašto je ovaj način prehrane postao popularan.
Možete jesti i alkalne i kisele namirnice, ali je važno da vodite računa o njihovoj proporciji, odnosno one alkalne moraju biti dominantne.



Svakako smanjite unos masne hrane, bijelih rafiniranih namirnica (bijeli kruh, lisnato tijesto, pekarski proizvodi), bjelančevina i tamnih čajeva. Kava u kombinaciji s cigaretom kiseli vaše tijelo, a gazirana pića izrazito su bogata fosforom, mineralom koji izaziva gubitak kalcija kada se uzima u većim količinama.

ALKALNE NAMIRNICE (75% PREHRANE):

Morske alge, luk crni, bijeli i mladi, pastrnak, salata endivija, đumbir, brokula, krumpir, gljive, cvjetača, patlidžan, blitva, kelj, prokulice, vlasac, korijander, mrkva, celer, koraba, repa, artičoka, svježe paprike, gavez, hren, grašak, papričice, kupus, špinat, rajčica, zelena salata, grah, rotkvice, crna rotkva, svježi krastavac, maslačak, lubenica, bundeva… 

Avokado, banana, kokos, smokve i suhe i svježe, limun, limeta, naranča, kruške, mango, sjeme bundeve, mak, kesten, badem, ulje avokada, laneno ulje, kokosovo ulje, maslinovo ulje, sezam, sjemenke kima, kapare, bosiljak, timijan, zrna soje, ječam, zob, sojino brašno, leća, proso, sojino mlijeko, morska sol, cimet, soja sos, zeleni čaj, jabučni ocat, čaj od đumbira…

Već poslije tri dana primjene dijete, kažu nutricionisti, osjetit ćete da imate više energije, a kako bi rezultati bili i vidljivi treba proći čak 8 tjedana pridržavanja ovakvog režima prehrane. A to podrazumijeva da više jedete povrće, osobito zeleno ( kelj, brokula), što manje crvenog i mesa peradi (govedinu zamijenite janjetinom), a što više ribe. Koristite više maslinovo ulje od drugih biljnih ulja, umjesto pšenice koristite proso i pijte vodu s iscijeđenim limunovim sokom.



PRIJEDLOG JELOVNIKA ZA JEDAN DAN:

Doručak: Kajgana od dva jaja s mladim lukom, rajčicom, žutim paprikama. Šalica čaja od đumbira.

Užina: Voćka, šaka prženih sjemenki bundeve.

Ručak: Juha od leće s dvije šalice kuhanog povrća (brokula, kelj, mrkva, luk). Na kuhano povrće dodajte maslinovo ulje ILI jedite hladan ili topao losos (može i piletina, tuna), serviran s 2 do 3 šalice mješavine rajčice, krastavca, mrkve, brokule i drugog svježeg povrća. Preko nakapajte limunov sok.

Međuobrok: Tvrdo kuhano jaje, izrezano na kolutove i preko njega morska sol i malo svježeg lišća peršina. Crvena paprika, celer ili štapići mrkve. Opcija je i šaka badema.

Večera: Riba, piletina, puretina ili drugo meso servirano s krumpirom i miješanom salatom.