Banane – univerzalni saveznik vašeg zdravlja

banana-fruit-healthy-yellow-41957

Vjerovali ili ne, najstarije zabilješke o banani datiraju od prije 2.500 godina i pronađene su na sanskrtu. Trgovci su ih otkrili krajem 14. stoljeća, a prvi Europljani koji su se susreli s ovom namirnicom bili su vojnici Aleksandra Makedonskog i to u Indiji. U Africi su ih proširili Arapi te europski kolonisti (Španjolci, Portugalci i Englezi) koji su ih donijeli u Južnu Ameriku u 16. stoljeću.

Budući da većina nas (kako to grozno zvuči) “nema vremena” za zdravu prehranu i radije posežu za brzom hranom nego li za zdravim namirnicama, pa nas ne čudi kako ankete pokazuju da su voće i povrće vrlo nisko pozicionirani na skali odabira hrane! Znanstvenicima i nutricionistima nije jasno zbog čega se većina ljudi na zapadu radije tako hrani, kad već postoji toliko odličnih, a prije svega prirodnih namirnica, koje nam mogu pružiti sve potrebne tvari.

Uzmimo za primjer naše banane. Osim što su omiljena hrana majmuna, što i nije tako čudno, budući da su vrlo ukusne i hranjive, prava su riznica odličnih tvari!

Važni sastojci u plodu banane su:

  • jednostavni šećeri
  • kalij
  • fosfor
  • magnezij
  • karoteni
  • vitamini B kompleksa
  • pektin
  • jabučna kiselina

Nutricionisti tvrde da za samo mjesec dana od kada počnete jesti dvije banane dnevno, zdravstveno stanje bi vam se trebalo značajno poboljšati!

Evo kako i zašto:

  • Banane sadrže vrlo malo natrija, ali dosta kalija, što je odlično za regulaciju krvnog tlaka i zdravlje srca. Znanstvenici su ustanovili da svakodnevno konzumiranje banana može smanjiti rizik od nastanka srčanog udara za čak 40%.
  • Ako imate problema probavnim sustavom, poput zatvora, pojedite nekoliko banana. One su odličan izvor vlakana pa će brzo riješiti vaše probleme s crijevima. Banane su odličan lijek i za žgaravicu, jer su dobar izvor antacida, koji reguliraju ovo neugodno stanje.
  • Osjećate se malaksalo i bez snage? Banane će vam pružiti prijeko potrebnu energiju, a odličan su izbor i za užinu prije vježbanja! Sportaši je imaju redovno u svojoj torbi!
  • Ako je vašem organizmu potrebno željezo, banane vam mogu pomoći. Tvari iz banane stimuliraju crvena krvna zrnca i proizvodnju hemoglobina, pa značajno pomažu malokrvnim osobama.
  • Odlična je protiv grlobolje i kašlja!
  • Triptofan je vrlo važan za tijelo, jer ga organizam koristi da bi ga pretvorio u serotonin, hormon sreće. U bananama ga ima dosta pa zato kada se osjetite loše ili vam se čini da je na pomolu depresija, navalite na banane!
  • Zaboravite tablete pojedite bananu. Vitamin B& koji se nalazi u banani regulira razinu glukoze u krvi koja utječe na naše raspoloženje. PMS bye bye!
  • Znanstvenici su ustanovili da studenti koji jedu bananu za doručak, međuobrok i nakon ručka imaju znatno veću razinu koncentracije. Kalij iz banane potiče rad mozga i olakšava učenje i pamćenje.
  • Trudnice pojačano trebaju paziti na prehranu, a banana je zdrava, ukusna i olakšat će tegobu koja pogađa većinu trudnica. Banana će podignuti razinu šećera u krvi, što vam treba kada osjećate jutarnje mučnine.

Birajte uvijek zrelije banane

Potpuno zrela banana proizvodi supstancu TNF (Tumor Necrosis Factor) ili Faktor Nekroze Tumora, koja ima sposobnost boriti se protiv stanica koje se ponašaju neuobičajeno. Kako banana zrije, razvija tamne točkice po sebi. Što više točkica ima, više je obogaćenih stanica koje razvijaju imunitet.

U tom stupnju sazrijevanja, banana je i najbolja za probavu jer se šećer iz banane tada najlakše apsorbira, za razliku od manje zrelih stadija banane kada je teža za probaviti jer se škrob još nije pretvorio u šećer.

Razina stanica s antikanceroznim efektom odgovara razini zrelosti voća. Što je banana zrelija, više ima antikanceroznim kvaliteta. Kod istraživanja, u usporedbi s grožđem, jabukama, lubenicama, ananasom i kruškama, banane su sadržavale najviše antikanceroznim tvari.

Izbori: alternativa-za-vas.com; atma.hr;