Biciklom do posla

bicikl volan_lid
Užurban i stresan radni dan ne ostavlja puno vremena za tjelesnu aktivnost i bavljenje sportom. Većina ljudi nije svjesna koliko se malo kreće tijekom dana, a posebno oni koji provode gotovo cijelo radno vrijeme sjedeći, a na posao idu automobilom. Nekoliko koraka od garaže ili parkirališta do auta, odnosno radnog mjesta i korištenje dizala pridonosi sjedilačkom načinu života koji dovodi do zdravstvenih poteškoća s leđima, nogama, koljenima, vratom i kralježnicom.

Vožnja biciklom sve je popularniji način rekreacije, a korištenje ovog prijevoznog sredstva za odlazak na posao donosi još više dobrobiti. Ovom aktivnošću štedite novac za benzin, a osim što je ekološki način prijevoza, biciklisti rjeđe upadaju u prometne gužve. Pročitajte osam prednosti svakodnevne vožnje biciklom, idealne aktivnosti koja poboljšava fizičko i mentalno zdravlje.

1. Kardio tjelovježba

Vožnja biciklom idealna je kardio tjelovježba, a zdrava je jednako kao hodanje, trčanje, rolanje i ples. Ova aerobna aktivnost u pola smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti.

2. Tjelesna aktivnost dva puta dnevno

Odaberete li bicikl kao prijevozno sredstvo za putovanje na posao, imate mogućnost dva puta dnevno baviti se tjelesnom aktivnošću. Čak i kada nemate volje ili vremena uklopiti tjelovježbu u svakodnevicu, ako putujete na posao biciklom, prisiljeni ste dva puta dnevno baviti se sportom.

3. Pomaže u mršavljenju

Vožnja biciklom pomaže u sagorijevanju kalorija i mršavljenju i dovodi metabolizam u ravnotežu. Skidanju kilograma posebno pridonosi brža vožnja.



4. Provodite vrijeme na svježem zraku

Putujete li na posao biciklom, imate mogućnost provoditi više vremena na svježem zraku i suncu koje pruža tijelu vitamin D. Za razliku od vožnje sobnog bicikla u zatvorenom prostoru, bicikl na otvorenom zahtijeva više snage, a tako i pruža više dobrobiti u kraćem vremenu.

5. Smanjuje stres

Vožnja biciklom djeluje meditativno i smanjuje razinu stresa, za razliku od vožnje automobilom koja često povećava stres. Smanjenje stresa i bolje mentalno zdravlje još je jedna pogodnost vožnje biciklom na posao, jer stres pridonosi debljanju.



6. Jača i oblikuje mišiće

Vožnja biciklom jača mišiće, oblikuje bedra, listove, bokove i stražnjicu, a ako vozite po uzbrdicama, jačate ruke i gornji dio tijela kada vozite stojeći na pedalama. Ova aktivnost ne šteti zglobovima, a osobito je preporučljiva za one koji imaju bolove ili ozljede stopala, koljena ili leđa. Iako je mogućnost ozljede izrazito mala, budite oprezni u prometu i nosite kacigu i štitnike.

7. Gradi izdržljivost, koordinaciju i jača imunitet

Veće udaljenosti dobre su za izgradnju izdržljivosti, a istovremeno kretanje nogu i ruku dobra je vježba za poboljšanje vlastite koordinacije. Vožnjom bicikla jačate i svoj imunološki sustav i štitite se od nastanka nekih vrsta raka.



8. Jeftin način prijevoza

Biciikl ne troši ništa, osim vaše kalorije. Jedini financijski izdaci koji vas očekuju su eventualno održavanje i kupnja lanca kako biste zaštitili kada ga parkirate. Ovo je zaista velika pogodnost u usporedbi s vožnjom automobilom ili javnim prijevozom koji svaki dan iz vašeg novčanika izbijaju novac. Kupite bicikl koji odgovara vašim potrebama i osigurajte mjesto na kojem ćete ga pospremiti kod kuće i parkirati na poslu.