Biti u top formi ili koliko smo se voljni žrtvovati?

Margareta Marković, Motus Melior

Svi mi želimo izgledati kao netko s naslovne stranice fitness časopisa, s vidljivom “keramikom”, čvrstom i lijepo oblikovanom pozadinom i isklesanim nogama (i to bez photoshopa po mogućnosti). Biti u top formi iziskuje dobro planiranje i konzistenciju, kako treninga tako i prehrane. Možda „samo“ želite izgraditi lijepo oblikovane mišiće, lijepo izgledati na plaži, riješiti se onih 5 kilograma, ili izgledati kao vaš omiljeni akcijski junak.

Odlično!!!

Sada dolazimo do ključnog pitanja: koliko daleko ste voljni ići da dođete do vašeg idealnog izgleda? Što ste voljni žrtvovati kada govorimo o svakodnevnoj prehrani, treningu i dovoljnoj količini sna da dođete do svoje perfekcije?
Čujem samo šum vjetra kroz prozor i pokoju ptičicu….

Ovako stvari stoje. Uvijek je dobro, da ne kažem odlično, imati ambiciozne fitnes ciljeve, no izgleda da onaj dio sa žrtvovanjem i konzistencijom nikako da prođe dalje, zajedno sa željama. Ili kako je to lijepo sročio jedan fitnes entuzijast:

„Nemogućnost shvaćanja razlike između deklarativnog znanja i primijenjenog (čitajte promijenjenog) ponašanja (navika) je korijen svih naših uspona i padova kada govorimo o treningu i prehrani.“

Drugim riječima naše (nove) navike su krajnji rezultat kojem trebamo težiti, i to je jedini način na koji naša usvojena znanja (i informacije kojima smo svakodnevno bombardirani) mogu biti korisna u praksi. Mi smo duboko uvjereni da znamo što to točno znači optimalna prehrana i trening – dok ne dođe do njihove aplikacije u stvarnom životu, kao da se navike same na nas nalijepe bez imalo truda.

Što se mene tiče, mogu reći da svakodnevno radim neku vrstu žrtve. To je kod mene životni stil, način razmišljanja koji nije nastao preko noći. Niti sam ja čisti produkt majke prirode, niti sam vanzemaljac kakvim me neki smatraju (smijeh, pa i urednica ovoga portala). Iako govorim o moderaciji i balansu kako u prehrani tako i u treningu to ne znači da subotu navečer provodim s vrećicom napolitanki ili kantom čipsa. Ili uvijek vježbam s osmijehom na licu kao da sam ispala s kakve reklame za kaladont.

Margareta Marković

Margareta Marković

Ono što radim je da konzistentno vježbam barem 4-5 puta tjedno ne računajući prijevoz biciklom do posla i nazad. Svakodnevno pokušavam sama sebe motivirati da budem bolja (i jača of course), da kvalitetno jedem, dovoljno spavam i gledam tupo u daljinu barem 5 minuta kako bi zadržala prisebnost u ovom ludom svijetu. Nekada se sa svojim kolegama šalim da je lakše roditi, nego napraviti neku vježbu. Nekada doslovno uđem u dvoranu s namjerom da napravim kvalitetan trening no dalje od zagrijavanja ne dođem. Voljni moment mi se ispuše poput balona. Nikome nije lako. No nije nemoguće. Na kraju dana svi pomalo nešto žrtvuju kako bi ostali fit.

Kada vam to jednom pošteno sjedne, odlučite koliko daleko želite ići i što to točno znači za vas. I to isključivo samo za vas. Ne za supružnika, prijatelja/icu, niti bilo koga drugog iz svoje okoline. To je vaša odluka i vi ćete je morati sprovesti u djelo. Zadajte si realne ciljeve koji možda nisu oni idealni, no mogući. I od tuda gradite dalje. I nije neuspjeh ako potražite malu pomoć od ljudi kojima je to profesija. Svima na početku treba malo vjetra u leđa.

Stay fit and strong (strong is a new sexy).

Tekst napisala Margareta Marković, magistra kineziologije fitnessa i sporta, certificirana za promjene životnih navika koji uključuju prehranu. Radi kao kondicijski trener za fitness i sport u Motus Melioru te je zadužena za promjene sastava tijela klijenata.