Čega se (ne)pridržavati želite li smršaviti

smršaviti

U moru savjeta koje pronalazimo na internetu i čujemo po teretanama, nije jednostavno povjerovati i poslušati što se to doista treba izbjegavati želite li smršaviti, no postoje neke stvari koje su zapravo vrlo logične i najčešće se spominju, a provjerili smo ih i s našim suradnikom s područja kineziologije.

San i mršavljenje

Živite li u većem gradu sigurno prlično vremena potrošite na putovanje s posla i na posao. Dodate li tome lud i stresan radni dan, postoji velika mogućnost da spavate premalo. Još ako pokušate ubaciti društveni život i vježbanje u svakodnevicu, nije vam lako. Kvalitetan san ključan je za mršavljenje. Nemojte to zaboraviti budući da trebate imati snage za vježbanje. Premalo sna  povećava razinu hormona koji utječu na glad, pa se možda prejedate i nemate kontrolu nad apetitom.

Vježbanje na prazan želudac

Jedno od brojnih istraživanja pokazalo je kako vježbanje na prazan želudac, a to se najčešće događa kod jutarnjih vježbača, pomaže mišićima potrošiti više masti tijekom vježbanja. Drugo istraživanje, pak, pokazuje kako tijelo troši jednaku količinu masnih stanica bez obzira jesmo li prije jeli ili ne te da se grčevito drži za masne stanice ako vježbate praznog želuca, budući da treba više snage.

Planirate li se u potpunosti odreći cijele grupe namirnica, poput recimo ugljikohidrata, vjerojatno će vam nedostajati hranjivih vrijednosti kojima ta hrana obiluje. Sigurno vas muče i misli o slasnim zalogajima upravo onoga što ne smijete, navodno, jesti. Zato se fokusirajte na cjelovite žitarice i shvatite da je važnije smanjiti veličinu porcije.

Prakticirate li trening s opterećenjem?

smršaviti

Ubijate se trčanjem, a nikad niste digli ni najmanji uteg? Nedostaje vam karika u lancu. Ne samo da ćete dižući utege sprječiti povrede zglobova, nego ćete povećati mišićnu masu i poboljšati metabolizam. Svakodnevno ponavljanje istog treninga nije dobro. Mišićima je potreban odmor i regeneracija. Kratak i učinkovit trening, odnosno 45–60 minuta kvalitetnog vježbanja više je nego dovoljno za postizanje cilja i to 2-3 puta tjedno. A toliko možemo odvojiti za sebe.

Foto: Pixabay.com