Čuti se razlikuje od slušanja

sculpture-1445167_960_720

Od svih aspekata komunikacije, slušanje je najvažnije. Možda baš ne zvuči kao dobra vijest – uostalom, većina nas više voli govoriti negoli slušati. Savladavanje umijeća slušanja (slušati za razliku od čuti) ključno je za uspješnost u uvjeravanju.

Kako poboljšati svoje sposobnosti slušanja i postati odličan komunikator? Može se naučiti kako poboljšati svoje sposobnosti slušanja. Imate uši, možete čuti sve u dosegu sluha, ali to ne znači da ste razumjeli to što ste čuli.

Slušanje je, s druge strane, vještina. Postoje brojni primjeri gdje se vaše sposobnosti slušanja testiraju. Uzmimo primjer kada vam šef daje upute, morate biti dobri u slušanju jer bi u suprotnom mogli propustiti neki važan detalj. Ako želite znati kako poboljšati svoje sposobnosti slušanja, nastavite čitati!

Ispraznite svoj um i koncentrirajte se

Nećete moći pažljivo slušati ako u umu nemate mjesta za nove informacije. Razmišljanje o tome što trebate kupiti dok vam netko priča služi samo kako bi vam odvratilo pažnju. Aktivno slušanje je teško. Zahtijeva duboku koncentraciju. Cijelo vrijeme morate biti na oprezu. Ipak ga morate svladati. To je temelj za učenje. Vježbajte svoju koncentraciju i poboljšat ćete svoje sposobnosti slušanja. Velika je šteta što nas u školi nikada nisu poučili važnosti umijeća slušanja.

Nemojte proturječiti

Ponekad ćete se zateći kako razmišljate o proturječenju – ili kao reagirate na to što vam je rečeno – čak i prije nego što je osoba koja vam govori završila. Izbjegavajte to. Ako si dopustite reagiranje u trenutku, to će samo razbiti vašu koncentraciju i usmjeriti vaš um na neke druge teme nevezane za razgovor. U našem radnom okruženju, slušanje je visoko cijenjeno kao poželjna međuljudska vještina. Ljudi su impresionirani dobrim slušanjem drugih, makar ne smatraju da bi i sami mogli uložiti malo truda u razvijanje te vještine.

Svjesno se trudite

Još jedan način poboljšavanja svojih sposobnosti slušanja je da si govorite kako se trudite biti bolji slušatelj. Kada to radite, pripremate um na bolje slušanje. To možda zvuči malo nevažno, ali svjesni napor doista olakšava put prema cilju.

Promatrajte ljude na internim sastancima u radnoj sredini pa ćete vidjeti sindrom govor-govor-govor u punom smislu riječi. Ima ljudi koji stalno upadaju sa suvišnim primjedbama. Uvjereni su da tako pridonose

Učenje kako poboljšati svoje sposobnosti slušanja nije gubitak vremena. Drugi ljudi možda misle da im to ništa ne pomaže, ali bi se iznenadili kada bi znali koliko ljudi ne zna slušati dobro. Slušanje je vještina koja je jako tražena u svakoj industriji.

Izvori: ”Moć uvjeravanja”, autora Jamesa Borga, DobreVijesti.info, Ifeelgoodportal.com)