Diana Gluhak: Svatko može imati ideju, ali čovjek čini projekt!

naslovna

Diani Gluhak poduzetništvo je, jednostavno rečeno, u krvi. Nakon što je 2011. stekla titulu magistre nutricionizma Prehrambeno biotehnološkog fakulteta, s dodatnim znanjima iz biotehnologije, menadžmenta i molekularne genetike, Diana pokreće nešto što će doista promijeniti standard prehrane u Hrvatskoj.

Prva si pokrenula inicijativu za uvođenje standarda prehrane u javnoj upotrebi u Hrvatskoj, Healthy Meal Standard. Možeš li naše čitateljice upoznati malo više s tim – što je točno Healthy Meal Standard, kako si došla na tu ideju?

Ideja o nastanku je interesantna, a došla sam na tu ideju više puta. Ono što me takoreći gurnulo preko ruba je posao nutricionista u bolnici, na odjelu gdje su bolesnici s različitim bubrežnim oboljenjima. Gledala sam ljude koji se ne znaju hraniti, koji nemaju što jesti kada izađu iz bolnice, koji zbog toga ne idu na more. Još gora situacije je bila s klincima. To je bila kap koja je prelila čašu, tada sam odlučila da moram nešto učiniti – kako mora postojati standard koji ne samo da omogućuje, već garantira certifikatom jelo za posebne potrebe, koje imate. Žalosno je što danas nema takve ponude i što su ljudi s posebnim prehrambenim potrebama primorani pojesti jelo koje nije za njih. I još ga pritom i platiti! Stoga, pitam vas, biste li za kišu kupili papirnate čizme i još ih pritom dobro platili? Ne bi. Pa kako onda možemo djetetu koje je alergično servirati jelo za koje nismo sigurni sadrži li taj alergen? Ili dijabetičaru jelo koje nije prilagođeno za njega? Healthy Meal Standard je odgovor na to.

Naravno, Healthy Meal Standard (HMS) je prvi i jedinstveni cjeloviti model standardizacije i certifikacije nutricionističkih menija u  svim javnim, a primarno turističkim objektima. Za sve menije su usvojeni svjetski nutricionistički standardi, sukladno svjetskim i nacionalnim smjernicama prehrane za posebne potrebe.

Idemo se prisjetiti, još uvijek se možemo sjetiti kako su hoteli imali sobe u kojima se moglo pušiti bez posebnog upita, hraniti bez upita je li to zdravo ili primjerice prilagođeno osobama koje imaju intoleranciju na gluten ili su vegetarijanci. Nedavno su se pojavile malene kućice i segmentacija sobe na pušače i nepušače. Onda su došle kućice za vegetarijance i osobe koje ne vole gluten. Pa kućice za alergične. I svima je zajednički nazivnik upravo povećana svjesnost o zdravlju od strane potrošača i pravovremeno reagiranje određenih objekata kako bi zadovoljili postojeću ponudu na tržištu. Danas je primjerice odjeljivanje soba za pušenje postalo ne standard, već obaveza. Važno je naglasiti da su objekti koji su to prvi uveli imali dugoročne učinke kvalitetnog marketinga i pozitivne ocjene vjernog gosta. Danas se jednaka mogućnost pruža tržištu, i to upravo s Healthy Meal Standardom, standardom koji omogućuje da zadovoljite svoje postojeće prehrambene potrebe, na siguran način.

diana-gluhak

Što taj standard uopće znači za sve nas, što će sve poboljšati?

Healthy Meal Standard (HMS) osigurava kvalitetu i pruža sigurnost korisniku i davatelju usluge s ciljem ostvarivanja certifikata. Proces Implementacije, a zatim i Certifikacije (koja uključuje interni i eksterni audit, provjeru slijepog kupca) koja uključuje sustavne standarde edukacije i meni prilagođen prehrambenim potrebama u javnim i privatnim ustanovama, pruža standard, kvalitetu, sigurnost i, što je vrlo bitno, prepoznatljivost i ozbiljnost na tržištu.

Poboljšat će se ponuda, okrenuti prema ogromnom tržištu kojemu se do sada nije adekvatno obraćalo, pružiti gostu dodatne mogućnosti poput raznih paketa i programa, koji mogu utjecati na produženje turističke sezone. Također, doprinosi prepoznatljivosti objekta, privlači nove goste i osigurava povjerenje i vraćanje starih gostiju, gdje je isplativost Healthy Meal Standarda višestruko opravdana.

Učinci na gospodarstvo i posebno na cijeli sektor turizma i ugostiteljstva kao i na svaki pojedini gospodarski subjekt koji će biti uključen u ovaj sustav regulative i standardizacije je mnogostruk i višeslojan.

Kako će nam HMS pomoći kod smanjenja broja pretilih? Ima li utjecaj i na činjenicu da nam je najlakše usput nešto pojesti iz pekare, a s takvom prehranom se i debljamo?

Nisu problem pekare, već su problem prehrambene navike opće populacije. U pekari, kao i u svakom dućanu možemo pronaći proizvode veće i manje hranjive vrijednosti. Stvar je u tome kako ljudi trebaju biti educirani odabrati kvalitetniji proizvod, a ne odmah prvo što dođe pod ruku. HMS može pomoći u segmentu širenja asortimana ponude prehrambenih proizvoda na tržištu koji će osim marketinga imati i veću hranjivu vrijednost, ali i prilagođenost određenim skupinama. Tu očekujemo prehrambenu industriju da se uključi kao partner u nadolazećim projektima. HMS zasad nije bio okrenut prema edukativnim aktivnostima gdje bi bili usmjereni edukaciji opće populacije, ali to svakako ne isključujemo kao mogućnost. Danas već postoje udruge, poput Udruge za prevenciju prekomjerne tjelesne težine koje adekvatno educiraju opću populaciju o regulaciji tjelesne težine.

Uskoro se održava prva konferencija „Primijenjeni nutricionizam u industriji i turizmu“ na kojoj će se govoriti o poveznici prehrane, turizma, marketinga, IT inovacija. Možeš li nam reći što nas sve očekuje na konferenciji?

Naravno, u okviru udruge Zdravi Obrok Hrvatska, odlučili smo organizirati Konferenciju kako bi na jednom mjestu povezati vrhunske znanstvenike, poduzetnike koji su stručnjaci u svojim područjima, industriju, studente i zainteresiranu javnost. Vizija je otvoriti teme s ciljem pokretanja pozitivnih društvenih promjena, te kako bi izmijenili svoja znanja kroz niz predavanja, okruglih stolova i ostalih interakcija. Na Konferenciji ćemo također predstaviti što smo dosad postigli i pružiti prostor i drugim jednako tako pozitivnim idejama.

Neka poruka, kao zaključak?

Radiš i ne kukaš (previše). Jedino tako ostaješ pozitivan i uspijevaš isplivati usprkos svim preprekama. Ideja je mnogo, ali čovjek je taj koji donosi uspjeh i zato je jako bitno svaki dan raditi na sebi – na svojim vrlinama i manama, jer to će na kraju učiniti razliku. To poručujem i drugim mladim poduzetnicima ili onima koji to tek žele postati; imate li ideju to je samo pola posla: svatko može imati ideju, ali čovjek čini projekt!

Interesantno je kako je unatrag nastao ogroman pokret žena poduzetnica, što uvelike podržava i Europska Unija. Ako je bilo vrijeme za žensko poduzetništvo, to je sada. One koje su dovoljno hrabre, neka zažmire i skoče, idemo!

Koje su novosti u zdravstvenom turizmu i gastronomiji? Kakve novitete možemo očekivati od prehrambene industrije? Jeste li  vidjeli robota koji kuha? Znate li kako izgleda 3D printanje i kakve veze ima s hranom? To su samo neka od pitanja koje ćemo postaviti na prvoj ovogodišnjoj Konferenciji za primijenjeni nutricionizam koja će se održati u Hotelu Dubrovnik, 17.11.2016. godine, od 10:00h do 18:00 sati.

Informacija i prijave na www.konferencija.zdraviobrok.eu

Anja Mihaljević