Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Budi fit

Djeca se sve manje kreću i prekomjerno konzumiraju slatkiše

S ciljem pružanja podrške roditeljima u odgoju zdravijih generacija provodi se nacionalni projekt Vrtim Zdravi Film koji educira djecu o osnovnim postulatima pravilne prehrane i važnosti redovitog bavljenja tjelesnom aktivnosti.

Djetinjstvo je vrijeme kada se formiraju životne navike. S ciljem pružanja podrške roditeljima u odgoju zdravijih generacija provodi se nacionalni projekt Vrtim Zdravi Film koji educira djecu o osnovnim postulatima pravilne prehrane i važnosti redovitog bavljenja tjelesnom aktivnosti. Hrvatski školski sportski savez i tvrtka Nestlé Adriatic partneri su u projektu kojim je u sedam godina obuhvaćeno više od 24.000 učenika sedmih razreda, odnosno njih više od 5.700 u ovoj školskoj godini.

Učenici su nakon edukacije unaprijedili znanje o pravilnoj prehrana za prosječno 13,6 %.

Najveći porast u znanju zabilježen je u OŠ Draganići, učenici iz OŠ Borovje iz Zagreba nagrađeni su za najbolji kreativni uradak na temu pravilne prehrane, dok su najbolja ostvarenja u sportu ostvarili dječaci iz OŠ Smiljevac iz Zadra i djevojčice iz OŠ Otok iz Zagreba.

,,Projekt Vrtim Zdravi Film dio je globalne inicijative Nestlé za zdraviju djecu, a koja osim edukacije  uključuje i razvoj zdravijih proizvoda u budućnosti kao i savjetovanje obitelji o namirnicama i vježbanju. Naš cilj  je da do kraja 2030. godine 50 milijuna djece vodi zdraviji život, a on se može postići samo zajedničkim djelovanjem javnog i privatnog sektora”– izjavila je Irena Kurtanjek, voditeljica korporativnih komunikacija, Nestlé Adriatic.

U sklopu projekta Hrvatski zavod za javno zdravstvo i ove je sezone proveo Istraživanje o znanju, stavovima i navikama učenika kada je riječ o prehrani i tjelesnoj aktivnosti.

Samo trećina učenika ima 5 obroka dnevno

Istraživanje je pokazalo kako preporučenih 5 obroka dnevno ima ukupno samo 32,8% učenika. Čak 12,1% učenika odgovorilo je da stalno nešto jede, odnosno da ne jede u obrocima. Najviše sedmaša (47,7%) hrani se u školskoj kuhinji. Nešto manji udio učenika (37,7%) jede u školi sendviče ili pecivo koje donesu od kuće ili kupe u blizini škole. No čak 6,8% učenika i učenica uopće ne jede dok su u školi, a 2,4% jede slatkiše i grickalice.

Svaki dan voće jede 73,1%, a povrće 55,9% učenika dok mlijeko i mliječne proizvode konzumira 73,1% učenika. Konzumacija slatkiša i dalje je prekomjerna. Jednom ili više puta dnevno slatkiše jede čak 40,8% učenika, slane grickalice svaki dan jede njih 25%, a gazirane sokove svaki dan pije 28,1% učenika.

,,Zabrinjavajući su rezultati istraživanja koji pokazuju kako je samo 17,7% učenika zadovoljavajuće tjelesno aktivno, odnosno preporučenih najmanje 60 minuta svaki dan, dok je vrijeme provedeno pred ekranima u porastu. Hrvatski školski sportski savez svojim aktivnostima, a posebno projektima Univerzalna sportska škola i Vježbaonica te projektom Vrtim Zdravi Film, već dugi niz godina potiče učenike na bavljenje tjelesnom aktivnošću te ih uči o povezanosti pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti sa zdravljem.’‘ – izjavio je Nikola Perković, predsjednik Hrvatskog školskog sportskog saveza.

Trećina učenika razmišlja o težini

Dodatno, stalno o svojoj tjelesnoj težini razmišlja čak 29,3% učenika i učenica. Da je normalne tjelesne težine misli svega 55,8% učenika i učenica. Da ima prekomjernu tjelesnu težinu misli 28,5% učenika sedmih razreda, dok njih 15,7% misli da su mršavi. Zadovoljno je svojom tjelesnom težinom svega 47,4% učenika, a 13,9% njih izjavilo je kako je trenutno na dijeti.

Hrvatski projekt Vrtim Zdravi Film dio je globalne Nestlé inicijative koja se provodi u 80 zemalja i uključuje više od 300 partnera – sportskih udruženja, nutricionista, javno-zdravstvenih institucija, koji ulažu značajne napore kako bi educirali više od osam milijuna djece godišnje. Nestlé Adriatic ovaj projekt provodi i u Srbiji te Bosni i Hercegovini, a ukupan broj djece iz regije koja su imala koristi od edukacije danas je veći od 59.000. Posebnost ovog projekta je u tome što isključuje bilo kakvu promociju proizvoda kompanije te je, promatrano na uzorku, najopsežniji program takve vrste u regiji.

Važnost projekta Vrtim Zdravi Film prepoznali su Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Središnji državni ured za šport, Agencija za odgoj i obrazovanje te Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

Ne propustite

Zanimljivosti

Istakni svoj jedinstveni stil uz orginalne TOCO tenisice

Dobar posao

Donosimo vam još nekoliko savjeta kako se lakše vratiti na posao.

Zanimljivosti

Prema široko prihvaćenoj definiciji, medijska pismenost uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima.

Duh i tijelo

Radionica je osmišljena na temelju postavki teorije izbora i realitetne terapije, ali i iskustva Mirjane Belavić koja je majka troje djece.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.