Doručak za mršavljenje

dorucak u krevetu_lid
Doručak je najvažniji obrok u danu. Organizmu pruža energiju potrebnu za normalno funkcioniranje tijekom dana, budi metabolizam, održava nas sitima dulje vrijeme i sprječava prejedanje nezdravom hranom. Ne pojedete li nešto barem sat vremena nakon što ste se probudili, to će imati negativan utjecaj na razinu glukoze u krvi, što će uzrokovati pretjeranu žudnju za slatkom hranom i prejedanje tijekom dana.

Donosimo namirnice koje su najbolji izbor za doručak, a koje pomažu u mršavljenju.

Ugljikohidrati

Ugljikohidrate je najbolje jesti ujutro jer organizmu daju potrebnu energiju, a sagorijevaju se tijekom dana. Zob je zdrava žitarica bogata vlaknima i sporo oslobađajućom energijom te stoga dulje zadržava osjećaj sitosti. Zdjela zobene kaše s voćem i proteinom sirutke pruža organizmu potrebnu količinu ugljikohidrata i proteina.



Proteini

Želite li smršaviti, ugljikohidrate, čiji su odličan izvor cjelovite žitarice poput zobene kaše, morate kombinirati s proteinima. Mliječni proizvodi često sadrže puno kalorija i masti, stoga odaberite niskokalorične namirnice kao što je jogurt. Izbjegavajte crveno meso kao što je šunka te radije odaberite sendvič od piletine ili puretine.

Jaja

Jaja sadrže željezo, kalcij, proteine i esencijalne masne kiseline. Iako cijelo jaje pruža sve potrebne nutrijente, cijelo jaje sadrži 75 kalorija, dok bjelanjak sadrži samo 17. Jedite kuhana jaja s gljivama, svježim špinatom, paprikom i maslinovim ulje te uz kruh od cjelovitih žitarica.



Voće

Voće je bogato vitaminima i nutrijentima, a najbolje je jesti ga natašte. Kada ne stignete jesti kod kuće, na posao možete ponijeti neku voćku ili napraviti voćnu salatu. Međutim, želite li smršaviti, jedite lubenicu, papaju, breskve i marelice, koje su siromašne šećerom, za razliku od banana, naranči i grožđa. Od voća i jogurta možete napraviti i zdravi shake koji je idealan za doručak.



Pića

Određena pića pomažu u mršavljenju, dok neka sadrže prazne kalorije. Većina ljudi dan započinje kavom, koja u kombinaciji s mlijekom sadrži puno kalorija. Stoga, ukoliko ne pijete crnu kavu ili espresso, zamijenite cappuccino nemasnim mlijekom ili sokom razrijeđenim vodom. Shake od voća napravite s jogurtom, a izbjegavajte sok od naranče jer sadrži puno kalorija. Umjesto njega, odaberite sok od povrća ili sok od jabuke, koji, prema istraživanjima, pomaže u mršavljenju.