Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Drugi dan Weekend Media Festivala

O budućnosti besplatne televizije, oglašavanja i revitalizaciji radija kao medija.

Čast da svojim predavanjem otvori 4. Weekend Media Festival pripala je Sashi Saviću, jednom od najboljih marketing menadžera na svijetu. Posjetitelji njegovog predavanja Komunikacija u realnom vremenu vidjeli su energičnost, kreativnost i jednostavnost kojom Savić pristupa novim načinima prezentacije brandova u medijima. Na predavanju se osvrnuo na svoj poslovni put te na razvoj internetske tehnologije preko Googlea, Facebooka, iPada. "U ovih 60 minuta koliko ću vam ja govoriti, svašta će se promijeniti", rekao je Savić te dodao da je važno u životu, prije cilja, znati koji je put i na koji način ga ostvariti te je podsjetio sve sudionike na ono što svi medijski i marketing djelatnici dobro znaju – ako niste spremni prihvatiti promjene, promijenite posao.



Za uspjeh u današnjem svijetu digitalnih medija potrebno je pratiti trendove te prilagoditi sadržaje raznolikoj publici, zaključak je predavanja Budućnost besplatne televizije koje je sponzorirala RTL grupacija. Andreas Rudas , izvršni potpredsjednik regionalnih operacija i razvoja grupacije RTL za Središnju i Istočnu Europu održao je kratku prezentaciju o mogućnostima i budućnosti besplatne televizije. Komercijalna televizija nije okrenuta samo zabavnom sadržaju, već i edukacijskim programima te sadržajima za djecu, pritom kombinirajući grupe srodnih kanala, catch-up (online) televiziju te mobilne sadržaje; izazov je brojna konkurencija u tom poslu, ali su zato velike mogućnosti. Zaključno, Rudas je istaknuo zlatno pravilo „televizija živi od emocija“ te naglasio kako RTL grupacija u svom radu misli globalno, ali djeluje lokalno što se vidi u radu brojnih televizijskih i radijskih kanala koje posjeduju od Španjolske do Rusije i Indije.



Tehnologija će biti najjači pokretač promjena u oglašavanju, promjena koje se već događaju i u kojima se izgubila tradicionalna razlika između Zapada koji stvara trendove i Istoka koji ih prati. Tehnologija ruši sve mitove i mijenja oglašivačku profesiju brzinom svjetlosti, dominantna je teza koja se iskristalizirala na panelu Oglašavanje 2020. Razvoj digitalnih medija i personalizacija sadržaja tjeraju agencije da se prilagođavaju i reorganiziraju tako da postanu alter ego potrošača, smatra Zdenka Milanović iz McCann Ericksona Beograd. Trendovi su disperzivni, slaže se Iva Kutle iz Digitela, pa se ni oglašavanje ne može razvijati na isti način. Senad Zaimović iz sarajevske Fabrike skeptičan je oko utjecaja tehnologije na oglašavanje, jer smatra da se samo mijenjaju platforme. Svejedno je hoće li print na papiru nestati, ostat će print na monitoru, jer je sigurno da digitala preuzima sve, kaže Zaimović. U zadnjih godinu dana, njegova je procjena, dogodilo se više promjena nego u 47 prethodnih godina njegova života. Zato se ljudi u agencijama moraju educirati svaki dan.



Radijske mreže su u proteklih 365 dana itekako opravdale svoje postojanje, podigle slušanost svojih članica, a oglašivačima olakšale komunikaciju s medijima, tvrde čelni ljudi komercijalnih radijskih mreža. Radio kao medij je pojavom mreža općenito oživio, što Saša Ćeramilac iz Soundseta dokazuje i podatkom prema kojemu je u jednom istraživanju 54,7% ispitanika izjavilo da ima razvijenu ovisnost o radiju. I javni servis funkcionira već dugo kao radijska mreža, kao i njegov informativni program, istaknuo je glavni urednik Hrvatskog radija Duško Radić. Ipak, javni servisi su posvuda, pa tako i u Hrvatskoj, pod velikim pritiskom komercijalne konkurencije, ali i javnosti, s obzirom da njihov rad europske porezne obveznike godišnje košta čak 23 milijarde eura. Vijeće za elektroničke medije nije osobito zadovoljno sve izraženijom dominacijom marketinga nad programskim sadržajem, a niti glazbe nad govornim programom. Zato u Vijeću smatraju da treba naći zlatnu sredinu između marketinških interesa i raznovrsnosti programa, a nekim članicama radijskih mreža poslana je jasna poruka da povedu više računa o programskim obvezama koje su preuzele kad su dobile koncesiju, koje udruživanjem u mrežu možda više ne poštuju u potpunosti.



Ovo su samo neke od tema kojih se dotakao program Weekend Media Festivala u petak, a subota donosi jednako bogatu satnicu predavanja i panel diskusija. Nakon dana prepunog zanimljivog sadržaja, party program se nastavio navečer u istom žestokom ritmu, te su se sudionici Festivala imali priliku malo opustiti uz dobro im poznate hitove TBF-a.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Zanimljivosti

Hrvatski Telekom dovodi i jedinstveni, glazbeno-scenski pop-up event na jezero Bundek, Electronic Beats, koji će se održati 24. lipnja.

Drama Queen

Obećavam da ništa neću obećati, pa tako niti ispuniti... 

Događanja

Weekend Media Festival bez jednokratne plastike.

Celebrity

Nakon velike regionalne turneje 'Dobrodošao u klub', koju je vidjelo preko 250 tisuća ljudi i koja se mogla svrstati uz bok velikim svjetskim turnejama,...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.