Emocionalna inteligencija

Ova knjiga pokazuje kako se emocionalnim životom može upravljati na inteligentan način. Pokazuje, nadalje kako emocionalne sposobnosti mogu očuvati naše najdragocjenije odnose, koliko je emocionalna inteligencija važna na radnom mjestu te kako nam emocionalna ravnoteža može očuvati zdravlje.

Nakon čitanja ove knjige doći ćete do odgovora na sljedeća pitanja: Koliko je važan kvocijent inteligencije?, Je li uistinu presudan u čovjekovu životu i poslovnom uspjehu? te Kako je moguće da ljudi s visokim kvocijentom inteligencije doživljavaju neuspjehe, dok oni sa skromnim IQ-om napreduju nevjerojatno dobro?

Autor knjige, Daniel Goleman, predavač je na američkome sveučilištu Harvard i urednik časopisa Psychology Today a u ovoj knjizi on postavlja emocije u samo središte sposobnosti za život. One vode naša razmišljanja, sustave vrijednosti i naš opstanak. No vrlo lako mogu skrenuti s pravoga puta, a to čine i prečesto.

OSVOJI KNJIGU

Mozaik knjiga poklanja vam 3 primjerka knjige Emocionalna inteligencija.

Ukoliko želite osvojiti ove knjigu, pošaljite nam mail s točnim odgovorom na [email protected] s naslovom EMO te navedite sljedeće podatke: ime i prezime, korisničko ime na She.hr-u, broj mobitela i svoju punu adresu.

Kako se zove a
utor knjige?

Vaše prijave primamo do 1. studenog 2011., nakon čega ćemo objaviti imena dobitnika. Sretno!
Dobirnice knjige su: Ivana Davidović Markobašić, Ana Blažević Simić i Eleonora Pilat. Čestitamo 🙂

Emocionalna inteligencija

Međutim, novije spoznaje pokazale su kako inteligencija doista jest nužna, no, bez ugodnosti, druželjubivosti i osjećaja za druge, svakako nije dovoljna.

Ključ uspjeha kako u poslu, tako i u privatnom životu predstavlja upravo visoka emocionalna inteligencija.

Emocionalnu inteligenciju čine sposobnost samorazumijevanja, sagledavanja svojih sposobnosti, potreba i osjećaja, sposobnost samokontrole vlastitih emocija, samopouzdanje, sposobnost empatije (razumijevanje osjećaja drugih ljudi) te sposobnost uspostavljanja i održavanja skladnih međuljudskih odnosa.

Kako razviti emocionalnu inteligenciju?

1. Spoznajte samog sebe

Premda ljudi općenito vjeruju da sami sebe dobro znaju, međutim, mnogi se nikada nisu ozbiljnije zapitali zašto rade posao koji rade, zašto ostaju na poslu koji ih ne zadovoljava, što bi sve mogli poduzeti da život promjene nabolje, što je to što bi rado usavršili i naučili, koji je njihov idealan posao i mnoga druga slična pitanja koja bi im pomogla da upoznaju same sebe i da žive svoj život u skladu sa svojim istinskim interesima i vrijednostima. Što bolje poznajete sebe, svoje snage, želje, ciljeve i osjećaje, lakše ćete kontrolirati svoje ponašanje i donositi bolje odluke.

2. Motivirajte se

Pitate li ljude što žele, malo njih zna što doista želi i odgovara: „Želim biti uspješan“ ili „Želim biti sretan“, no ne znaju u čemu žele biti uspješni i što je uopće za njih sreća. Čuli ste za izreku: osoba koja ne zna kamo ide, redovito tamo i stigne.

Napravite popis svojih želja, odredite ciljeve i zadajte samima sebi rokove do kada ćete ih ostvariti. I najvažnije, budite uporni u njihovom ostvarenju. Ništa ne može zamijeniti upornost, talent neće – svijet je pun neuspješnih talentiranih ljudi, genijalnost neće – svijet je pun neshvaćenih genija, obrazovanje samo po sebi neće – svijet je pun obrazovanih propalih ljudi.

3. Poradite na svojoj samokontroli

Upravljati svojim emocijama ne znači da ne smijemo pokazati kada smo npr. ljuti ili tužni. Naprotiv, samokontrola je samo doziranje emocija, a najbolje ju je dočarao Aristotel: Svatko se može naljutiti – to je lako. Ali naljutiti se do ispravnog stupnja, u pravi trenutak, zbog ispravnog razloga i na ispravan način – to nije lako.

4. Promijenite kut gledanja

Čaša može biti napola puna ili napola prazna. Neka vaša bude napola puna, jer tako razmišljaju optimisti, osobe spremne na prepreku gledati kao na izazov, a ne kao na problem.

5. Naučite čitati svoje osjećaje

Često smo skloni ljutnju, tugu, bijes i druge neugodne emocije potisnuti i zanemariti. Kao rezultat, jednoga dana iz nas izleti bujica ružnih riječi, provale plača i bijesa, osjećaj mržnje prema drugoj osobi, najčešće najmanje krivoj. Zato, kada ste tužni, budite tužni, pokažite to, kada ste ljuti recite što vas je naljutilo i izrazite svoje nezadovoljstvo na primjeren način, ne potiskujte i ne “gurajte pod tepih”.

6. Naučite čitati tuđe osjećaje

Promatrajte i slušajte druge sa stvarnim interesom dok vam govore. Na taj način im pokazujemo da nam je stalo do njih, da ih poštujemo i razumijemo. Pokušajte shvatiti druge i staviti se u njihovu kožu, jer niste jedini na svijetu!