Hormoni koji utječu na mršavljenje

Određeni hormoni u tijelu mogu imati velik utjecaj na mršavljenje. Imate li nisku razinu hormona koji pomažu u sagorijevanju masnoća, samo prehrana bogata niskokaloričnim namirnicama i tjelesna aktivnost nisu dovoljni za gubljenje kilograma.

Kako biste napredovali u mršavljenju i dosegli te održali željenu težinu, morate povećati razinu tih hormona u tijelu.

Ljudski hormon rasta

Hormon koji je odgovoran za rast i razvoj kostiju, mišićne mase i organa zove se hormon rasta. Ovaj hormon pomaže u razbijanju masnih stanica i pretvara skladištene masnoće u energiju. Najbolji način da se poveća njegova razina u tijelu je intenzivno vježbanje u intervalima i spavanje.

Leptin

Leptin se oslobađa iz masnih stanica i preko mozga regulira apetit, smanjuje potrebu za hranom, ubrzava metabolizam i sagorijeva više kalorija, tj. pretvara skladištenu masnoću u energiju. Imamo li previše masnih stanica u tijelu, mozak postaje imun na signale koje šalje ovaj hormon.

Kako biste imali koristi od leptina, dovoljno spavajte i jedite hranu bogatu antioksidansima (bobičasto voće), proteinima i povrće.

Inzulin

Visok unos ugljikohidrata oslobađa više inzulina u tijelu što može usporiti proces sagorijevanja masnoća. Inzulin ima važnu ulogu u tijelu jer pomaže u održavanju normalne razine šećera u krvi. Ugljikohidrate uzimajte iz voća i povrća, a žitarice i škrob jedite u manjim porcijama nakon vježbanja.

Glukagon

Za razliku od inzulina koji skladišti ugljikohidrate i stvara masnoće, glukagon je odgovoran za sagorijevanje ugljikohidrata i masti i za njihovo korištenje za energiju. Kako biste povećali oslobađanje glukagona jedite hranu bogatu proteinima i manje ugljikohidrata.

Epinefrin

Epinefrin, poznat kao adrenalin, pomaže u potiskivanju apetita i sagorijevanju masnoća. Najbolji način za oslobađanje ovog hormona je tjelovježba.

Tiroksin

Glavni hormon koji proizvodi štitnjača je tiroksin, a većinu ovog hormona organi kao što su jetra i bubrezi pretvaraju u trijodtironin koji pomaže u reguliranju metabolizma. Razinu tiroksina možete povećati tjelovježbom, posebno onom koja uključuje kraće, intenzivnije treninge.

Testosteron

Žene također imaju malu količinu ovog, primarno muškog hormona koji je odgovoran za rast i razvoj mišića, a pomaže i u mršavljenju. Kratki intenzivni treninzi pomažu u povećanju razine testosterona, za razliku od dužih treninga koji ponekad smanjuju njegovu razinu. Jedite hranu bogatu proteinima, kompleksnim ugljikohidratima i zdravim mastima.

Grelin

Hormon grelin proizvodi se u želucu i signalizira mozgu da ste gladni. Za vrijeme dijeta i smanjenog unosa kalorija u tijelo, razina ovog hormona raste, ostaje povišena i godinu dana nakon završetka dijete. To znači da tijelu nastavlja slati signale da ste gladni, iako niste, a to otežava održavanje željene težine pri kraju i nakon dijete. Razinu grelina možete smanjiti intenzivnim vježbanjem.