Izbjegnite kalorične zamke u trgovinama

Mršavljenje počinje nabavom namirnica jer kalorične bombe koje nemamo kod kuće nećemo ni pojesti. Međutim, upravo je taj prvi korak često puta i najteži – nije lako odoljeti svemu što se nudi, a i iza naizgled zdravih proizvoda često se skrivaju opasne prijetnje za dobru liniju.

Za početak bacite pogled u hladnjak i smočnicu. Koliko gotovih proizvoda imate? Koliko jogurta s puno šećera, "bijele" tjestenine i riže možete pronaći? Koja pića redovito konzumirate i koliko šećera sadrže? Pokušajte već prilikom sljedećeg odlaska u trgovinu izbjeći nezdrave zamke. Evo kako:

  1. Uvijek provjerite popis sastojaka. Na prvim mjestima se nalaze sastojci s najvećim udjelom, a nerijetko su to upravo šećer i masnoće.
  2. Bez obzira na vrstu šećera koja je navedena među sastojcima, šećer ostaje šećer i treba ga izbjegavati. Obratite pozornost na saharozu, dekstrozu, kukuruzni sirup, maltozu, laktozu, rafinirani šećer i modificirani škrob.
  3. Light mliječni proizvodi imaju manje masti, ali se nedostatak okusa često nadoknađuje šećerom. Prema propisima EU iz srpnja 2007., točno su određene maksimalne granice masti, šećera, alkohola i kalorija koje light proizvod smije sadržavati. Tako 100 g jogurta može imati do 3 g masti, a bezalkoholna pića 0,5% alkohola. Proizvodi "bez šećera" unatoč oznaci "bez", mogu imati do 0,5 g šećera na 100 g/ml.
  4. Ljubitelji narezaka trebali bi birati proizvode koji imaju najviše pet grama masti na 100 grama težine. Istovremeno, sir ne bi smio imati udio masti veći od 20%.
  5. Wellness ili "drink" jogurti u pravilu nisu ništa bolji od nekoliko kockica čokolade. Neka vas ne zavaraju natpisi i šarene ambalaže – uvijek usporedite udjele šećera i masti. Najbolja dijetna pića su obična voda i nezašećereni čajevi. Sokovi s 100-postotnim udjelom voća sadrže do 100 g šećera po litri.
  6. Smrt za svaku dijetu predstavljaju transmasne, odnosno nezasićene masne kiseline koje se nalaze u margarinu i pored pretilosti potiču bolesti srca i dijabetes. Maslac je stoga skuplji, ali zdraviji odabir.
  7. Općenito, pokušavajte kupovati proizvode koji nemaju više od pet sastojaka.



Ostatak članka pročitajte ovdje:

Izbjegnite kalorične i masne zamke u trgovinama