Izbjegnite siječanjsku depresiju

Nakon blagdanskog veselja, uzbuđenja i uživanja, kod mnogih se ljudi javlja osjećaj tuge i melankolije, poznat kao siječanjska depresija. Cijeli prosinac je u znaku blagdana i nakon mnogih priprema, prigodnih domjenaka, obiteljskih susreta te pretjerivanja u shoppingu i hrani, teško je vratiti se u svakodnevicu.

Donosimo savjete koji vam mogu pomoći da lakše preživite prvi mjesec u godini i spriječite siječanjsku depresiju.

1. Vježbanje

Zimi je teško prisiliti se na redovitu tjelovježbu, a tijekom blagdana mnogi potpuno zapostave tjelesnu aktivnost. Vježbanje je važno ne samo za fizičko zdravlje, već i za psihičko stanje organizma. Tijelo otpušta endorfine koji potiču osjećaj sreće i djeluju na sprečavanje simptoma depresije, a vježbanje pomaže i u skidanju viška kilograma nakupljenih preko blagdana.

Zbog nedostatka sunčeve svjetlosti u većini dana, pješačenje ili sport na otvorenom su zimi od velike važnosti.

2. Uravnotežena prehrana

Prekomjerno uživanje u hrani i piću posebno je izraženo u sezoni blagdana. Nakon prejedanja je važno vratiti uravnoteženu prehranu. Nemojte preskakati obroke, izbacite zaslađene napitke i smanjite unos slatkiša i nezdravih grickalica. U prehranu uključite hranu koja sadržava vitamin B, folnu kiselinu, selen i omega-3 masne kiseline.

Prema nekim istraživanjima, ova hrana pomaže u borbi protiv simptoma depresije. Omega-3 masne kiseline blokiraju citokin koji uzrokuje loše raspoloženje. Jedite ribu (losos, tunu, sardine, skušu), orašaste plodove, laneno ulje i sjemenke. Kupus, brokula i klice su izvori folne kiseline koja također poboljšava raspoloženje.

3. Vanjska svjetlost

Organizmu je svakodnevno potrebna vanjska svjetlost a kraći zimski dani i sve manje dnevne svjetlosti u kojoj uživamo bitan su uzročnik siječanjske depresije. Iako je vani hladno, iskoristite dnevnu svjetlost, provodite vrijeme na otvorenom i prošećite u vrijeme ručka. U zatvorenom uvijek sjedite blizu prozora i izbjegavajte zamračena i tmurna mjesta.

4. Planiranje

Nakon dočeka Nove godine, počnite planirati što ćete raditi u tjednima i mjesecima koji dolaze. Planirajte putovanje, Valentinovo, Uskrs ili ljetni odmor. Na taj način ćete misliti o toplijim danima i veseliti se budućim događajima. Možete planirati i odlazak na manikuru, pedikuru, masažu, kino ili sportski događaj. Što se tiče budžeta, upravo protekli blagdani su vam pokazali koliko ste i kako trošili. Na vrijeme planirajte koliko ćete potrošiti sljedeći put.

5. Druženje s prijateljima

Blagdani su često užurbani i donose stresne susrete s obitelji i rođacima te druženja s kolegama na domjencima pa vam je vjerojatno posljednja opcija provoditi vrijeme s još ljudi. Društva u kojima vlada pozitivna atmosfera posebno dobro djeluju na raspoloženje. Tijekom godine često zanemarujemo prijateljstva i ljude koji su nam važni, a početak godine je dobro vrijeme da to popravimo, ako nismo stigli za vrijeme blagdana.

6. Novogodišnje odluke

Sjetite se novogodišnjih odluka koje ste propustili ostvariti u protekloj godini. Sad imate priliku pokušati iz početka. Nemojte čekati da nova godina počne, svojih odluka se možete početi pridržavati već od posljednjeg tjedna u godini.

7. Čišćenje nereda

Prenatrpane sobe i ured djeluju negativno na raspoloženje i povećavaju stres. Ako ste skloni skupljanju nepotrebnih stvari, kraj i početak godine su dobro vrijeme da uvedete red u svoj dom. Napunite vreće za smeće nepotrebnim stvarima i darujte ih ili bacite. Čišćenje i pospremanje su dobri načini da se pokrenete i ne mislite više na protekle blagdane.