Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Događanja

Izložba Saše Šekoranje

‘Višeglasje’ zagrebačkog umjetnika u MUO

Izložba pod nazivom ‘Višeglasje’ zagrebačkog umjetnika Saše Šekoranje bit će otvorena sutra u 19 sati u Muzeju za umjetnost i obrt. Prirodno cvijeće i bilje omiljen je nekonvencionalni medij izražavanja zagrebačkog umjetnika, s njime se susreće svakodnevno, inspirativna je podloga crtežima i osnova instalacija cvijećem i biljem, dominantnog dijela njegovoga raznovrsnog autorskog opusa koji ćete moći razgledati do 26. siječnja 2014.

‘Svaki dan gledam, držim u rukama bilje, to nije samo vizualni osjet, to je i miris, taktilnost, to bilje postaje model koji najčešće stavljam na crteže, crtam po sjećanju.’
Saša Šekoranja

Rad s prirodnim biljem nadovezuje se na crteže i slike, čime nastaju upečatljive prostorne kompozicije i radovi inspirirani ljubavlju i bliskošću. No autorsko polazište leži i u ciklusu organskog, u razvoju, propadanju i prolaznosti bilja, iskazano stalnim vraćanjem motivima herbarija i staklenika kao trajnih tema.

Prateći životni ciklus bilja, Saša Šekoranja kreira uz neprestano traženje; najvažnija je igra, sâm proces stvaranja, eksperiment. Koncept se prepoznaje naknadno – razumijevanjem i iščitavanjem završenog rada. Njegov ekspresivni, brzi rad s biljem omogućava mu kontinuirano stvaranje naizgled jednostavnih, iako zapravo kompleksnih instalacija i radova oblikovanih osnovnim elementima: cvijećem, biljem i crtežima.

sasa sekoranja 5Izložba Višeglasja u Muzeju za umjetnost i obrt posvećena je slavljenju cvijeća, oblikovana je nizom instalacija, radova u kombiniranim tehnikama, crteža i slika proizašlih iz Sašinog transponiranja cvjećarstva kao obrta u jedinstven umjetnički izraz. Opisujući svoj pristup radu, uspoređuje ga s prenošenjem cvjetne livade u zatvoren izložbeni okvir u koji unosi svježe bilje ostavljajući ga da propadne prepušteno razvoju njegovog životnog ciklusa.

sasa sekoranja6

Preokupacija mijenama godišnjih doba iskazana je ‘slikanjem cvijećem’. Takvo posve osobno viđenje prolaznosti autor kreira s elementima iz prirode; tako primjerice biljkom Ranunculus ficaria ‘oslikava’ galerijski prostor ostavljanjem tragova u vidu suhih cvjetnih latica. Slijedom istog koncepta nastaju i radovi građeni nizanjem svilenih papira za zamatanje cvijeća, simbolički obilježeni tragovima ‘mrtvog’ cvijeća. Dijalog s biljem tema je instalacija koje oblikuje poput herbarija u staklenim kubusima.

Time ga odvaja od stvarnosti, uspoređujući taj proces s ekskluzivnošću razumijevanja umjetničkog stvaranja dostupnog malobrojnima, zaključujući da ‘umjetnost ne treba i zapravo ne smije biti kao herbarij, jer bilje u herbariju je mrtvo i smeđe, a bilješke objašnjavaju kako ta biljka zaista izgleda. Umjetnost mora biti živa i ne treba objašnjenja…’

sasa sekoranja1Trajno prisutnu temu prirode interpretira na još jedan srodan način: motivom staklenika. Pri tome doživljaj ljubavi interpretira kao najdragocjeniji sastojak životne radosti. Za njega staklenik, koji svojom staklenom ovojnicom bilje čuva od hladnoće i topline vanjskog svijeta, postaje inkubator ljubavi koji simbolizira zaštitu onog vrijednog i dragocjenog što u njemu nastaje i kasnije biva izloženo izazovima stvarnog svijeta.

Pritom se inspirira antičkim predlošcima, spojem Florinog i Afroditinog mita, slavljenjem cvijeća i slavljenjem ljubavi. Ljubavlju su prožeta oba antička predloška, a temu staklenika Saša uspoređuje s razumijevanjem umjetničkog stvaranja, objašnjavajući vlastiti doživljaj izražavanja biljem: ‘Pravi staklenici se u ljetno vrijeme prekrivaju ili prskaju debelim slojem bijelog vapna koji bilje štiti od prejake topline i sunca. Tada prekrasan cvat bilja i bilje samo postane nevidljivo, što dovodi u pitanje njegovo postojanje; bez posjedovanja pravog ključa ne može se ući u staklenik. Kao i u umjetnosti, samo oni s ključem mogu sudjelovati, to je vrsta ekskluziviteta. Nažalost. Ključna je igra, doživljaj’.

sasa sekoranja 4Iako je riječ o autoru izuzetnog osjećaja za finu gradaciju srodnih nijansi prožetih rafiniranim teksturama, na ovoj izložbi ograničava se na prevladavajuće monokromni izraz crteža i slika ekspresivnog karaktera. Crtež je potka rada, iz njega izrastaju kreativne i senzibilne instalacije i stvaraju se inventivna i neuobičajena umjetnička rješenja inspirirana nizom spomenutih tema.

sasa sekoranja3Saša Šekoranja svojim slikama, radovima i instalacijama cvijećem i biljem otvara nove aspekte oblikovanja vegetabilnim medijem, stavljajući ga autorskom interpretacijom u kontekst suvremene umjetničke produkcije u kojoj bilje postaje sve češćim medijem izražavanja. Time se zatvara ciklus od obrta do umjetnosti; koncept započet izlaganjem u izlogu Sašine cvjećarnice/galerije prenesen je u veliko mjerilo muzejskog okvira maštovitim instalacijama i radovima s elementima iz prirode, posvećenima ljubavi prema cvijeću, bilju i igri stvaranja.

(Arijana Koprčina, kustos izložbe)

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Zanimljivosti

Biljke nikako ne mogu štetiti, posebno one koje donose sreću, a znamo kako će ljepše izgledati svaki prostor koji ih ima.

Moj dom

Ove male teglice za cvijeće bit će poput malih prijatelja za vaše biljke.

Moj dom

Bilo da tražite opuštajuće utočište na Madeiri okruženo rascvjetanim cvijećem ili produljeni gradski odmor u Dubrovniku, produženi boravak omogućuje putnicima da otkriju svijet vlastitim...

Moj dom

Ako vam ove godine budžet ne dopušta realizaciju svih vaših ideja za uređenje kućanstva i stola oko kojeg će se okupiti cijela obitelj, ne...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.