Je li prehrana povezana s uspjehom?

Postoji široka literatura o produktivnosti, kreativnosti, i uspjehu. Obično se ljudima savjetuje da organiziraju radne sate, da se dobro naspavaju, i da redovito vježbaju. No, je li prehrana povezana s uspjehom?

U popularnoj kulturi uspješni biznismeni su najčešće prikazivani kao pretili likovi koji jedu ogromne količine mesa, piju skupa vina i ni ne pomišljaju o tjelovježbi. Totalno pogrešna percepcija što je i znanost je opovrgnula.

Možda ste čak čuli da zdrava prehrana može pripomoći produktivnosti, ali znate li zašto? Organi u ljudskom tijelu su povezani. Iako hrana tehnički ide u želudac, a ne u mozak, nutrijenti iz hrane se putem krvotoka raspoređuju posvuda po tijelu, uključujući i u mozgu. Zdrava hrana pruža energiju i ključne sastojke tijelu putem krvotoka, dok nezdrava prenosi masti, i narušava razinu energije.

To ipak ne znači da je nemoguće funkcionirati jedući nezdravu hranu. Vaše tijelo i mozak mogu nastaviti funkcionirati i kad jedete fast food i gazirane zaslađene sokove svaki dan, ali ne na vrhu svojih mogućnosti.

Kako bi postigli veći uspjeh trebate raditi u punom pogonu.

Što donose ispravni nutrijenti?

Kad se prebacite s nezdrave prehrane na zdravu, brzo ćete primijetiti razliku. Ako mi ne vjerujete, pokušajte izbaciti šećere, fast food, i procesiranu hranu na tjedan dana. Također pijte barem 2 litre vode svaki dan.

Ovo su neke od prednosti koje će vam taj izbor donijeti:

  • Povišena pozornost
  • Jasnije misli
  • Manjak umora
  • Snažniji mentalni fokus
  • Bolje pamćenje
  • Kreativnost
  • Manje stresa
  • Bolji san
  • Možda dobijete i još neke prednosti koje nisu navedene, a koje vam također mogu pridonijeti uspjehu u bilo kojem naumu.

Što jesti?

Bolje se fokusirati se na ono što bi trebali jesti, a ne ono što ne bi trebali. Dokle god unosite esencijalne nutrijente, vaše kognitivne sposobnosti će rasti.

Kelj

Kelj je jedan od najkorisnijih namirnica. Ima jako malo kalorija, a puno proteina, aminokiselina, vitamina K, A, i C. Također nema gotovo ništa masti, ni šećera. Nadalje, kelj ima visok postotak omega 3 masnih kiselina.

“Kelj je jedna od rijetkih namirnica koje imaju više omega 3 nego omega 6 masnih kiselina”, rekao je Mike Kamo.

Objasnio je i da je taj omjer bitan za ravnomjernu raspodjelu nutrijenata po tijelu, a osim toga omega 3 je ključna za zdravlje mozga.

Borovnice

Antioksidansi iz borovnica povećavaju sposobnost učenja, a osim toga vam poboljšavaju motoriku. Osim toga, dovoljan unos antioksidansa pogotovo je koristan za održavanje zdravlja mozga kako starimo.

Lagani proteini

Ne morate nužno jesti pileća prsa kako bi dobili proteine. Grah, leće, sjemenke (lana, bundeve, suncokreta, konoplje), i orašasti plodovi bi vam trebali biti dostatni. Budući da te namirnica imaju i puno vitamina, stimuliraju razvoj mozga.

Zeleni čaj

Zeleni čaj i njegovi ekstrakti mogu vam poboljšati kognitivne sposobnosti, pogotovo pamćenje. Pijte ga do dvije šalice dnevno, jer ćete u suprotnom unijeti previše kofeina, koji vam može remetiti san i pravilan rad srca.

Ako svaki dan pazite na to što unosite u tijelo, imat ćete veće izglede da budete produktivniji, i uspješniji.

 

Izvor manager.ba