Jesen s makrobiotikom

Namirnice su u makrobiotici dijele u više nego nekoliko skupina: po boji, po temperaturi (pripadaju li toploj ili hladnoj energiji) i prema godišnjem dobu.

Makrobiotika se zasniva na tom da pokušava što više izvući iz namirnica zato koristi sezonsko povrće koje upravo u vrijeme dozrijevanja nutricionistički sadrži sve elemente koji su nam potrebni za funkcioniranje organizma i protočnost energije.

Jesen donosi smirivanje energije, slabi nam imunitet te se preporučuju plodovi dozreli u jesen. To su mlade mahunarke, žitarice, bundeve, kupus, kelj, bijela repa i korjenasto povrće.

Priprema se na način tako da se duže kuha, povrće se reže na veće komade kako bi zadržalo što više hranjivih sastojaka. Kuha se u manje vode, na tihoj laganoj vatri poklopljeno kako bi se za kuhanje koristila para pa povrće zadrži vlastite sokove u kojima se i poslužuje.

Često se pripremaju jela poput variva od mahunarki, guste kremaste juhe, pite, slatka riža tofu i soja. Smanjuje se konzumacija sirovog voća i povrća, a nastupa kuhanje. Evo dva zanimljiva recepta. Jedan možete poslužiti kao glavno jelo, a drugi kao desert.

Njoki od slatke riže

Sastojci:

2 šalice brašna od slatke riže

1 šalica kuhane vode

Priprema:

Pomiješajte brašno i vodu u posudi dok ne dobijete kompaktnu masu. Oblikujte u oblik po volji, ali minimalne debljine oko 1,5 cm i uronite u kipuću vodu. Njoki su kuhani kad isplivaju na površinu vode. Poslužite ih u juhama ili premažite s kinako-sojinim brašnom ili po želji.

Glazirane kruške

Sastojci:

  4-6 zrelih krušaka prerezanih na pola

  jušna žlica kuzu-praha

  prstohvat morske soli

  pola čajne žličice naribanog đumbira

Priprema:

Kruške je potrebno posložiti u pleh sredinom okrenutom prema gore; prelijte ih sokom, poklopite kako se ne bi isušile prilikom pečenja i pecite na 180 stupnjeva dok ne omekšaju. Kuzu izmiješanome sa vodom dodajte malo soka od krušaka i dobro promiješajte. Kuhajte pola sata, povremeno miješajući dok se smjesa ne zgusne i postane prozirna. Kada je glazura gotova prelijte je preko krušaka i pecite ih još 15-ak minuta.

Uz ove recepte po načelima makrobiotike brinut ćete se o vlastitom tijelu, živjeti u skladu s prirodom i osvježiti duh.