Jesenska hrana za mršavljenje

Dolaskom hladnijeg godišnjeg doba i nižih temperatura, naše tijelo ima potrebu za drugačijom hranom. Iako su proljeće i ljeto sezona koja nudi razne vrste finog i zdravog voća i povrća, jesen također nudi ukusne namirnice. Mnogi jesenski plodovi i namirnice koje se u našem podneblju jedu u ovo godišnje doba pomažu u mršavljenju, a mi vam predlažemo njih 10.

1. Jabuke

Kraljica voća, jabuka je poznata kao najzdravije voće koje možemo jesti. Niskokalorična je namirnica, bogata vitaminima i mineralima, vlaknima koje nas drže sitima, a pomaže u snižavanju kolesterola i održavanju normalne razine šećera u krvi. Sadrže nisku koncentraciju natrija, a to sprječava zadržavanje viška vode u tijelu, što često dovodi do nakupljanja kilograma.

2. Bundeva

Osim što se koristi se za ukrašavanje kuća i okućnica, ovaj karakterističan ukras za Noć vještica, ukusna je prehrambena namirnica. Bundeva je izvor antioksidansa beta karotena, bogata je vlaknima, vitaminima i mineralima, a sadrži malo kalorija.

Možete je jesti svježu ili koristiti u pripremi raznih jela, a u mršavljenju pomažu i njezine sjemenke. Bogate su proteinima, vlaknima, željezom, magnezijem, folnom kiselinom i mnogim drugim nutrijentima, a ubrzavaju metabolizam i pomažu u sagorijevanju masti.

3. Poriluk

Za razliku od luka i češnjaka, koji su dobri za mršavljenje, poriluk je namirnica koja se lakše probavlja. Poriluk jelima dodaje novi okus, a bez dodatnih kalorija. Zbog udjela željeza i mangana, pomaže u reguliranju metabolizma i razine šećera u krvi.

4. Prokulice

Kuglica kelja pupčara, odnosno jedna prokulica sadrži samo 10 kalorija, pola grama vlakna i pola grama proteina te pomaže u zadržavanju osjećaja sitosti.

5. Kesteni

Mnogima omiljeni jesenski plodovi, kesteni, bogati su vlaknima, a pomažu u mršavljenju, snižavaju kolesterol, kontroliraju krvni pritisak i štite od nastanka raka.

6. Mandarine

Mandarine su bogate antioksidansima i zdrave su za imunitet, sadrže malo kalorija, održavaju osjećaj sitosti i potiskuju apetit, posebno kod žudnje za slatkom hranom.

7. Šipak

Visoka količina vlakana i nutrijenata uvrštava šipak među namirnice koje pomažu u mršavljenju. Ovaj plod je bogat vitaminima C, K, kalijem i folnom kiselinom.

8. Koraba

Koraba sadrži malo kalorija i ugljikohidrata, a sadrži proteine i aminokiseline koji pomažu u smanjenju tjelesne masti.

9. Cimet

Prehrana obogaćena začinima pridonosi mršavljenju, a začin karakterističan za hladnija godišnja doba je cimet. Bogat je vlaknima, kalcijem, željezom i manganom. Pomaže u potiskivanju gladi, snižava razinu šećera u krvi i ubrzava metabolizam. I drugi začini, poput đumbira i klinčića pomažu u mršavljenju.

10. Korijander

Korijander je bilje koje je prirodan dijuretik, poboljšava probavu i smanjuje zadržavanje vode u organizmu, a pomaže i u eliminaciji toksina iz organizma što je izuzetno važno za proces mršavljenja.