Kada upisati dijete u školu stranih jezika?

Stara je poslovica kako vrijediš onoliko koliko jezika govoriš. No, kada zaigrano dijete dati u prvu školicu stranoga jezika? Razgovarali smo s Ivanom Šarčević, ravnateljicom Mali Princ – škole stranih jezika.

Draga Ivana, u današnje vrijeme roditelji se i prečesto susreću s pitanjem „kada“ djetetu nešto dati ili kada ga negdje upisati. Dakle, naše pitanje bi bilo koje je idealno vrijeme za upisati dijete u školu stranih jezika?

Preporuka stručnjaka i lingvista je ta da dijete s učenjem stranog/stranih jezika krene već u predškolskoj dobi odnosno prije šeste godine. U ovom razdoblju čovjekov mozak je najotvoreniji za nova iskustva te tada osoba najviše i najbrže uči, i to na spontan način, kroz igru i istraživanje.

Prema mome mišljenju, idealna dob za upis djeteta u školu stranih jezika je između 3 i pol i 4 godine jer je dijete tada u potpunosti usvojilo materinji jezik te je dovoljno zrelo i samostalno za aktivno sudjelovanje u aktivnostima i didaktičkim igrama tijekom nastavnog sata.

Uvijek roditeljima naglašavam kako je učenje stranih jezika imperativ društva u kojem živimo te kako će se od današnje djece očekivati poznavanje minimalno dva strana jezika u odrasloj dobi. Zato je bitno da dijete već u predškolskoj dobi krene s učenjem stranog/stranih jezika jer je ono tada najotvorenije za usvajanje novih znanja i, laički rečeno, upijaju jezik kao spužvica. Također, učenje jezika potiče i razvoj neuronskih veza te doprinosi razvoju djetetove inteligencije. A o kvalitetnom provođenju slobodnog vremena da i ne pričamo.

Kako djeca najbolje uče? Kakva je vaša praksa?

Djeca u predškolskoj dobi jedino uče kroz igru i istraživanje. Iz tog razloga sat učenja stranog jezika treba biti bogat raznovrsnim aktivnostima koje se provode koristeći didaktički materijal, pjesmom, plesom, glumom, edukativnim crtićima, slikovnicama i udžbenicima prilagođenim njihovom uzrastu.

Školarci uče na sličan način kao i predškolska djeca samo se kod njih veći naglasak stavlja na samostalno čitanje i pisanje. Školarce, iz mog iskustva, jako motiviraju i natjecanja (želja za pobjedom njihove grupe ili samostalnom pobjedom učenike potiče na brže usvajanje novih znanja i bolje izvršavanje zadataka) i projektna nastava (zajednički rad grupe na određenom projektu).

Ivana Šarčević

Kako to da ste se odlučili na otvaranje škole? Kako je u poduzetničkim vodama?

Na otvaranje škole odlučila sam se sasvim spontano. Nekoliko godina sam radila u dvije afirmirane škole stranih jezika s djecom predškolske i školske dobi. Zavoljela sam taj posao, naučila jako puno, a od djece, roditelja i nadređenih dobivala sam samo pozitivne povratne informacije o svom radu. Upravo podrška od strane djece i roditelja motivirala me da probam stvoriti svoju priču o učenju stranih jezika.

A što se poduzetničkih voda tiče, posao odlično napreduje i već nakon dvije godine rada škole otvaramo dodatnu lokaciju budući da u ovoj školskoj godini nismo uspjeli upisati sve zainteresirane.

Također, glas o Malom Princu stigao je i do Varaždina gdje će kolegica Slavica Lukač Šagi otvoriti podružnicu i startati s radom ove jeseni.

Iako posao napreduje neočekivanom brzinom, ponekad mi se čini da još toga nisam u potpunosti svjesna, a sebe i dalje smatram isključivo teacher i maestrom; nikako poduzetnicom.

Koje su prednosti nazovimo ih tako – „malih škola“?

Iz iskustva tvrdim da većina djece s osmjehom dolazi na tečajeve te da za njih to ne predstavlja nikakav napor; ako je tečaj stručno organiziran i primjeren njihovoj dobi, naravno.

Prednost malih škola je definitivno ta što u njima vlada prijateljska atmosfera između učitelja, djeteta i roditelja. Kolegice i ja mnogo komuniciramo s roditeljima i djecom izvan nastave, uspijevamo se posvetiti više svakom svom polazniku i to dodatno pridonosi povećanju kvalitete učenja i rada.

Djeca samim time imaju više povjerenja u nas i zbog toga s velikim osmjehom dolaze na tečaj.

Također, bez obzira na konstantni brzi rast broja polaznika u Malom Princu, mi ne povećavamo broj djece u grupi. Iz iskustva tvrdim da grupe koje imaju više od 10 polaznika ne mogu kvalitetno usvajati znanja kao manje grupe. Intimna radna atmosfera neupitno utječe na uspješnost odgojno-obrazovnog procesa.

Koje su to velike novosti u „Malom Princu“

Velike novosti u Malom Princu su otvaranje još jedne lokacije u Novom Zagrebu te otvaranja podružnice u gradu Varaždinu. I od sljedeće školske godine nastavljamo s podučavanjem engleskog, njemačkog, talijanskog i kineskog jezika djece u dobi do 4 do 15 godina te se nadamo da ćemo biti još bolji kako bi opravdali povjerenje naših „malih“ polaznika.