Kako prepoznati razliku između fizičke i emocionalne gladi

Background photo created by freepik - www.freepik.com

Kimberly Willis je terapeutkinja specijalizirana za pomoć ljudima koji žele smršaviti. Autorica knjige The Little Book of Diet Help koristi kombinaciju hipnoze, joge, akupresure, disanja i kao life couch pomaže ljudima da naprave pozitivne promjene koje će ih dovesti do sretnog i zdravog života. Njezin priručnik namijenjen je ljudima koji se trude smršaviti, ali iz nekog razloga ne uspijevaju.

Knjiga nudi odgovore na pitanja kako prekinuti emocionalnu povezanost s hranom, zašto određena hrana utječe na tijelo i raspoloženje, kako prepoznati razliku između fizičke i emocionalne gladi te kako loše prehrambene navike zamijeniti novima i boljima.

Willis tvrdi da dijete nisu dugoročno učinkovite. Naime, kada smo na dijeti, opterećeni smo hranom koju ne smijemo jesti, i ne usredotočujemo se na način kako jedemo i kako se osjećamo kada jedemo.

Jedini način koji nam pomaže da zadržimo težinu s kojom smo zadovoljni su temeljne promjene u načinu razmišljanja i odnosu prema hrani. Ova knjiga nije o dijetama, ne sadrži zabranjeno ponašanje, kalorije i zabranjene namirnice. Autorica je usredotočena na osobu kojoj želi pomoći da preuzme kontrolu nad vlastitim prehrambenim navikama.

Willis navodi pet uobičajenih razloga zašto ljudi ne mogu izgubiti višak kilograma.

1. Emocionalni problemi iz prošlosti

Moguće je da neriješeni emocionalni problemi iz prošlosti podsvjesno utječu na sadašnje pokušaje mršavljenja. Mnogi ljudi počinju gubiti kilograme, ali ubrzo se ponovno počinju debljati. Razlog tome može biti nesvjesna emotivna povezanost s tim viškom kilograma.

2. Loše raspoloženje i žudnja za hranom

Kada se osjećaju loše i neraspoloženo, mnogi ljudi žude za nezdravom hranom koja im neće pomoći u mršavljenju, ali pomaže da se osjećaju bolje. Utjecaj takvog dobrog raspoloženja traje kratko, a dugoročno nas čini nesretnima jer ne možemo smršaviti.

Umjesto da zabranjuje hranu zbog koje se osjećamo bolje, Willis u prehranu uvodi te namirnice. Primjerice, u dijetu uvodi hranu koja sadrži veliku količinu triptofana, kemikalije koja je potrebna tijelu da proizvodi serotonin, koji poboljšava raspoloženje.

3. Navike

Da bismo napravili promjene, moramo prepoznati vlastite prehrambene navike zbog kojih ne možemo smršaviti i zamijeniti ih novim i pozitivnim navikama.

4. Ignoriranje vlastitog tijela

Briga o sebi, potrebama i željama svog tijela, važna je za proces mršavljenja. Kada volimo i poštujemo vlastito tijelo, stalo nam je do toga što unosimo u sebe, odnosno što jedemo.

5. Strah od budućnosti

Mnogi ljudi podsvjesno ne žele smršaviti jer suvišne kilograme vide kao granicu između starog i novog života. Osjećaju sigurnost kada imaju suvišne kilograme, a boje se neizvjesne budućnosti. Willis tvrdi da moramo poduzeti potrebne korake kako bismo se osjećali samopouzdano kada mislimo o budućnosti.