Kako prirodno ublažiti simptome PMS-a?

Predmenstrualni sindrom je skup simptoma koji se ciklički javljaju ovisno o fazama menstrualnog ciklusa i traju od 7 do 10 dana. Javljaju se u obliku psihičkih i fizičkih tegoba zbog kojih se ponekad čini da PMS traje beskrajno.

Njegovi simptomi mogu varirati od ciklusa do ciklusa, tako da ponekad prođe bez da ga uopće osjetite, a nekada vam doslovno zagorča život.

PMS uključuje psihičke i fizičke simptome koji su različiti po vrsti i intenzitetu:

  • nervozu
  • iritiranost
  • potištenost
  • anksioznost
  • pojavu prištića
  • bolove u leđima i venama
  • tjeskobu
  • nadutost
  • natečenost dojki

Predmenstrualni sindrom najčešće se javlja:

  • u dobi između 20 i 40 godina
  • ako jedete previše slatke i slane hrane
  • kod osoba koje žive pod stresom
  • ako bolujete ili ste bolovali od depresije
  • kod žena koje su više puta rađale
  • nakon problematične trudnoće
  • kod žena čija je sestra ili majka imala PMS
  • ako se premalo bavite tjelesnim aktivnostima

Uzroci i okidači PMS-a

Pravi uzrok PMS-a je neuravnoteženost hormona – porast estrogena i smanjenje progesterona. Disbalansu hormona mogu pridonijeti i sljedeći faktori: previše šećera i rafiniranih ugljikohidrata u prehrani, kofein, stres, mliječni proizvodi, hormoni iz mlijeka i mesa te toksini nalik estrogenu iz našeg okoliša i plastične ambalaže.

Alkohol također može doprinijeti PMS-u jer djeluje na jetru i sprečava izlučivanje viška estrogena iz organizma.

bar-926256_1920

Neravnoteža u radu crijeva dodatno može pogoršati situaciju zato što izaziva apsorpciju estrogena iz crijeva natrag u krv. Za ravnotežu hormona tijelu je potrebno kretanje. Nedovoljno kretanja i sjedilački način života također mogu biti okidači PMS-a.

Prirodnim sredstvima protiv PMS-a

Da biste se dobro osjećale tijekom PMS-a i živjele normalno kao i drugim danima ne trebaju vam lijekovi.

Bitno je obratiti pažnju na nekoliko bioloških funkcija, a to su:

  • prehrana
  • tjelovježba
  • smanjenje stresa
  • adekvatan unos nutrijenata

U ublažavanju tegoba PMS-a mogu vam pomoći sljedeće ljekovite biljke i fitonutrijenti:

  • Tinktura konopljike pomaže uravnotežiti hormone. Doziranje je 100 mg dnevno ako se radi o tinkturi omjera 10:1. Kod tinktura veće koncentracije uzima se manja doza.
  • Divlji jam i šibika pomažu u reguliranju ciklusa i smanjivanju menstrualnih grčeva.
  • Korijen maslačka pomaže u detoksikaciji jetre i izlučivanju viška tekućine.
  • Izoflavoni iz soje ili crvene djeteline poboljšavaju izlučivanje viška estrogena. Mogu se uzimati u obliku tableta ili putem hrane.
  • Laneno sjeme sadrži lignane koji balansiraju hormone i blokiraju neželjene efekte estrogena. Lan pomaže i u otklanjanju probavnih smetnji.
  • Uzimanje probiotika pomaže u balansiranju probave, a time i hormona.

Od dodataka prehrani mogu vam pomoći:

  • magnezij (magnezijev citrat ili magnezijev glicinat) – 400 do 600 mg dnevno
  • kalcijev citrat – 600 mg dnevno
  • ulje noćurka – 500 mg dva puta dnevno
  • taurin – 500 mg dnevno za detoksikaciju jetre
  • kvalitetni multivitamini

Izvor: Alternativa za vas.