Kako se pripremiti na dijetu?

Svi znamo kako mršavljenje nije laka stvar, unatoč mnogim jednostavnim savjetima i navikama koje se preporučuju. Unatoč tome, postoji nekoliko koraka koje možete poduzeti i ‘ufurati’ se u mršavljenje.

1. Koncentrirajte se na ono što smijete jesti, a ne na zabranjeno

Ako se osjećate kao da ste u klopci i što god želite jesti ne smijete, sljedeći put kada ste u trgovini opskrbite se velikim količinama namirnica koje su bogate vlaknima, nutrijentima, vodom, a siromašne kalorijama. Hrana bogata vlaknima će pomoći radu vaše probave, držati vas sitima dulje vrijeme i neće uzrokovati nagli pad šećera i energije. Ujedno ćete držati svoju glad pod kontrolom i pomoći si u mršavljenju.

Svakodnevno konzumirajte po pet porcija voća i pet porcija povrća za dovoljno nutrijenata. Antioksidansima, kojima su bogati orašasti plodovi, voće i povrće pomažu ukloniti štetne učinke oksidativnog stresa, koji je uzrokovan slobodnim radikalima – što je glavni uzročnik bolesti u našem tijelu.

2. Naspavajte se i bogato doručkujte

Kada opadne kvaliteta sna ili ne spavate onoliko koliko vašem tijelu treba za oporavak i odmor, osjećat ćete manjak energije. Ako ste umorni, vjerojatno ćete izgubiti mentalnu svježinu i bit će vam teško koncentrirati se na poslu, ali za kuhinjskim stolom.

Umjesto preskakanja doručka (što je vjerojatno najgore što možete napraviti svom tijelu), neka vam prvi obrok dana bude izvor najmanje pet grama proteina, koji će spotaknuti stvaranje norepinefrina, neurokemikalije koja izaziva oduševljenje, veliku energiju, a s njom gubite potrebu za duljim snom i ukroćujete apetit. Jaja su dobar izbor ujutro ili bezmasna pureća prsa s prepečenim tostom.

Manjak vitamina C može djelovati uspavljujuće na organizam, stoga se opskrbite sa 75 miligrama vitamina C svakodnevno, a na izbor imate naranče, kivi (70 mg po komadu), brokule (74 mg), jagode (šalica jagoda sadrži 89 mg), te agrume, peršin, papriku, kiseli kupus. Iznenađujuće, kiseli kupus ima više vitamina C nego agrumi naranča, limun i grejp.

3. Jedite pet puta na dan

Izgladnjivanje i čekanje ručka, kada ‘možemo pojesti kao ljudi’, izrazito je loša navika koja onemogućuje kvalitetno i dugotrajno mršavljenje. U nekoliko minuta brzopotezno u sebe natrpamo obrok i ne osjetimo kada smo siti, što vrlo lako dovodi do prejedanja.

Rasporedite svoje obroke u pet manjih obroka i tako možete istopiti i do pet kilograma u dva tjedna, tvrde stručnjaci. Ne morate se koncentrirati na vrstu hrane koju jedete, nego na vrijeme obroka i raspodjelu masnoća, ugljikohidrata i proteina. Slijedite staro pravilo: doručkujte kao kralj, ručajte kao bogataš, a večerajte kao siromah. Između svakog obroka počastite se voćkom ili šakom orašastih plodova.

4. Zaboravite na stres prije jela

Vjerojatno ste zaposleni i nemate vremena pošteno sjesti i dovršiti obrok, pa ga obavite u hodu, na brzinu i nikako da si date dovoljno vremena za uživanje u jelu. Pokušajte se riješiti osjećaja stresa i pritiska prije obroka – na ovaj ćete način polakše jesti, više žvakati hranu i prije osjetiti signal koji kaže da ste siti. Prošećite, nazovite prijateljicu ili se opustite s nekoliko dubokih udaha te tek tada sjednite za stol.

5. Vježbajte

Vježbanje je pravo rješenje za sve muke povezane s kilogramima, ali najčešće nam pada teško ako nam forma nije na zavidnoj razini. Počnite s jednostavnim koracima i pođite u 30-minutnu šetnju. Manite se suludih vježbi u samome startu – brzo ćete odustati! S vremenom prijeđite na vježbe koje možete izvoditi kod kuće ili na otvorenom, a tek nakon što vam se tijelo navikne na novu tjelesnu aktivnost, odlučite se za intenzivniji trening.

Vježbanjem ćete raspršiti kortizol, hormon stresa i povećati razinu hormona endorfina zbog kojeg se osjećamo zadovoljnima i sretnima. Vaše će samopouzdanje dobiti novi plus, što će uvelike pozitivno utjecati na stav prema mršavljenju.

Izvor: Ordinacija.hr