Klice – zdravlje u malom

Ako težite savršenom zdravlju i želite priuštiti svojem tijelu pravu eksploziju vitamina trebali biste jesti klice. One su najbolja hrana koju možete uzgojiti sami, a njihova nutritivna vrijednost razlog je zašto se već stoljećima upotrebljavaju i u kineskoj kuhinji. Davno su stare kulture Egipta, Indije, Kine, Perzije i Grčke poznavale visoku vrijednost ove hrane i njene učinke na dugovječnost i zdravlje, a dobrobiti klica spominju se i u Bibliji.

Danas je popularnost klica u porastu, a na ruku ljubitelja ovih malih biljčica ide i dostupnost te pristupačna cijena. Tako ih možete uzgojiti sami iz sjemenja biljaka – primjerice, od sjemenki suncokreta, brokule, kupusa ili mrkve, a klijati možete i mahunarke te orašasto voće.

klica3Učinak na zdravlje vidljiv je vrlo brzo, a razlog tome je činjenica da se klijanjem sadržaj nutrijenata višestruko povećava. Tako u prvih 70 sati znatno raste količina vitamina A, B, C, E, jednostavnih šećera, esencijalnih aminokiselina, magnezija, željeza, fosfora, karotina biotina, flavonoida i visoko značajnih enzima. I ne samo to, veći je i sadržaj klorofila, a on znači život, našu esenciju. Nije slučajnost da molekularna struktura klorofila podsjeća na molekularnu strukturu hemoglobina, glavnog sastojka krvi.

klica2Ova hrana za misli i um prije svega pogoduje metabolizmu probave i obnovi crijevne flore. Klice bitno doprinose jačanju imunološkog sustava, te sadrže klorofil i mnogo enzima koji pročišćavaju, revitaliziraju i reguliraju procese obnove svih stanica tijela.

Alfalfa klice preporučuju se djeci i odraslima. Sprječavaju nastanak osteoporoze, karcinoma i srčanih bolesti.
Klice mung dala (mungo graha) čiste organizam od toksina i jačaju funkciju jetre.
Klice badema povećavaju vitalnost organizma i vrlo su ukusne.
Klice brokule su prave mineralno-vitaminske bombe. Sprječavaju nastanak nekolikih vrsta karcinoma.
Klice graška pomažu stabilizirati razinu šećera u krvi, dok klice leće jačaju srce i imunološki sustav.
Klice pšenice potiču rad metabolizma i uklanjaju stres.
Klice kvinoje, zobi i raži jačaju otpornost organizma, dok klice rotkvice imaju protuupalno djelovanje.
Klice krese su ukusne i aromatične, a djeluju alkalno i antibakterijski. Posebno su korisne u zimskim vremenima kada je organizam podložniji prehladama.
Klice slanutka jačaju rad gušterače, želuca i srca.
Klice suncokreta su jako ukusne, bogate su željezom, masnoćom te pomažu u razgradnji kolesterola.

Klice se mogu jesti same, a koriste se i u mnogim receptima. Dodati ih možete u salate, juhe i jela od povrća, no na kraju termičke obrade jer ona uništava njihova nutritivna svojstva.