Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr
Photo by Eric Nopanen on Unsplash

Knjige i glazba

Koliko se glazba promijenila u 20 godina?

Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.

Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenost i materijalizam u usporedbi s glazbom prije 20 godina.

Najčešća riječ u stihovima danas je „ja“, 43% češća nego 1998. kada je „ti“ bila najpopularnija riječ u pjesmama.

Istraživanje daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva desetljeća. Od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i od Jamiroquaija do Stormzyja, istraživalo se koji glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z.

Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.

Slušamo glazbu o ljubavi, zdravoj prehrani i vježbanju

Pjesme danas imaju 20% više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ „ljubav“ se koristi 117% više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.

Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je – uz pad od 69% – značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998.

Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116%, pa je „ljepota“ doživjela rast od nevjerojatnih 2.300%. Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ „zdravlje“ je 55% popularnije nego 2018.. a „tijelo“ čak 428%.

Glazbenici vole brendove

Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ „brend“ se koristi 180% više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345% češće. Tako DJ Khaled pjeva „Put that booty on that Gucci belt”, a Little Mix tvrdi „They call me Lamborghini.”

Rezultate istraživanja predstavljene u povodu 20. obljetnice sponzorstva The BRIT Awards, je komentirala Nicola Grant, direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku u kompaniji Mastercard:

„Od punk rocka do girl powera, glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina. Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava ovo, no lijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami sebe – slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada.“

Personalizirani soundtrack

Mastercard je, u povodu 20. obljetnice svog sponzorstva BRIT Awards 2018. i u sklopu svoje kampanje Start Something Priceless, predstavio i koncept koji bilo kome omogućava da posluša Soundtrack of their Life. Korisnici samo trebaju unijeti korisničko ime za Twitter na https://uk.mastercard.com/socialsong, a Mastercard će koristiti emotikone, ključne riječi i fotografije objavljene tijekom proteklih godina kako bi ih pretvorio u jedinstveni ritam, odnosno personalizirani soundtrack.

Više

Financije

5 stvari u koje vrijedi investirati ovo ljeto!

Dobar posao

Trebamo se zapitati, zašto je Einstein gotovo svakodnevno svirao violinu, zašto kirurzi tijekom operacija slušaju Mozarta, zašto je Papa Benedict svirao Bacha na klaviru,...

Duh i tijelo

Korisni savjeti kako preživjeti napete dane.

Trendovi

Generacija Z redefinira i pojam udobnosti, i to tako da snažno odbacuje modne simbole neudobnosti te očekivanja modne industrije i društva o tome kako...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.