Kontrolirajte glad uz 7 savjeta

Već ste sigurno puno puta čuli – da ste ono što jedete. Stoga pripazite, ne samo zbog izgleda, nego i zbog zdravlja. Nema smisla ni ako samo jedno te isto jedete, niti ako preskačete obroke, a definitivno je najgore ako ništa ne jedete cijeli dan i onda se napucate odjednom.

1. Jedite manje i češće

Vaše tijelo treba hranu kako bi si osigurao energiju za popravak oštećenog mišićnog tkiva te za obavljanje različitih drugih funkcija. No tijelo izvlači samo određenu dozu hranjivih tvari iz svakog obroka, stoga veliki obroci budu neiskorišteni te u tijelu izazivaju “efekt prelijevanja“.

Dakle, radije jedite manje i češće, jer ti manji obroci također održavaju zadovoljavajuću razinu šećera u krvi, čuvate na taj način apetit i potrebnu razinu energije.

2. Ne preskačite obroke

Preskakanje obroka može vas dovesti do stravične gladi u čijoj navali bi bez razmišljanja mogli svašta pojesti.

Za početak, nemojte preskočiti doručak! Nevjerojatno je koliko toliko ljudi preskoči ovaj obrok, a to je najvažniji obrok u danu. Ujutro se punite hranjivim tvarima koje ste izgubili tijekom noći i ako ga preskočite razina šećera u krvi ostaje niska te već na početku dana nemate energije te se do ručka razvije želja za velikim obrokom.

3. Jedite polako

Ima smisla, jer mozgu treba 10 minuta duže da shvati da je želudac pun. Stoga ako jedete prebrzo, vjerojatno ćete jesti više nego što vam je potrebno i prekomjerna hrana se neće uopće potrošiti nego ćete ju skladištiti baš tamo gdje ne želite.

4. Pijte više vode

Voda je najzdraviji, najjeftiniji i najlakše dostupni suzbijač apetita oko nas. Vjerojatno ste već čuli, ali nije na odmet ponoviti, da nam koji put žeđ signalizira kao glad. Ukoliko, pak, odaberete hranu punu vode to će vas sigurno brzo napuniti, i na taj način ćete zapravo unijeti manje kalorija. Prijedlog za tako dobar međuobrok su salata od zelene salate, krastavaca, celera i rajčica ili, pak, voćni kup s lubenicama, jagodama i narančama.

5. Jedite povrće

Povrće je zdravo i definitivno utječe na vaše zdravlje jer je prepuno hranjivim tvarima. Također je bogato vlaknima, što je tajno oružje za kontrolu gladi.

Iako je svo povrće dobro jesti, neko je ipak bolje za kontrolu gladi. Tako se zbog neznatne količine kalorija preporučuje brokula, cvjetača, špinat i gljive.

6. Jedite više cjelovitih žitarica

Cjelovite žitarice, osim što su zdravije, također sadrže veću količinu vlakana. Dok rafinirani ugljikohidrati – poput bijelog kruha i bijele riže – možda imaju manje masnoće, ali svejedno debljaju te ih treba izbjegavati.

7. Spavanjem upola mršaviji

Studije su potvrdile kako oni ljudi koji spavaju samo pet sati svake noći imaju 50% veću vjerojatnost da budu debeli od onih koji spavaju sedam do devet sati. Istraživači vjeruju da nedostatak sna utječe na hormone vezane za apetit, koji, dakako, utječu na dobivanje kila.