Ljetna trudnoća: kako si olakšati ljetne vrućine?

woman-356141_1280

Trudnoća dolazi s posebnom skupom fizičkih iskušenja i nevolja: bolovi u leđima, bolne grudi, nemiran san,’mali’ mjehur… Trudnički trbuh na ljetnoj vrućini samo povećava nelagodu. Jedan od razloga je to što su trudnice osjetljive na toplinu, zbog povišene tjelesne temperature i težine.

Kako biste se ohladile, iskoristite prednosti trudničke garderobe. Nosite laganu, prozračnu odjeću od pamuka i drugih prirodnih materijala. Također, dajte nogama ‘mjesta’ za disanje u udobnim sandalama ili platnenim cipelama. Cipele bi trebale nuditi i dobru podršku, piše Život i stil.

Kad god možete, podignite noge kako biste smanjili pritisak na otečene noge i gležnjeve, koji su djelomično rezultat proširene maternice koja stavlja pritisak na vene i usporava cirkulaciju krvi.

Zadržavanje tekućine u tijelu također uzrokuje oticanje. Pijete što više tekućine, posebno vode. Dodatna tekućina će izlučiti sol (koja pridonosi oticanju) iz vašeg sustava i hidratizirati vas na toplom vremenu. Dodatna tekućina također može spriječiti infekcije mokraćnog sustava, koje postaju češće tijekom trudnoće, jer se mokraćni sustav širi, dajući bakterijama lakši prolazak.

Fotografija: Poliklinika Ginecej

Fotografija: Poliklinika Ginecej

Aktivnost također sprječava oticanje nogu i gležnjeva. Kada hodate, trčite ili vježbate, stiskanje mišića nogu pomaže u pomicanju tekućine tamo gdje bi trebala biti. Plivanje je jedna od najboljih vrsta vježbanja za vrijeme trudnoće, a i osvježit će vas. Plivajte koliko god želite, ali izbjegavajte rizičnije vodene sportove poput ronjenja. Pad tlaka može staviti dijete u opasnost od dekompresijske bolesti, životno ugrožavajućeg stanja. Plivajte lagano, stilom koji vam najviše odgovara, bez naglih pokreta i umaranja. Važno je da vam je plivanje ugodno i da vas osvježava. U vodi možete izvoditi i lagane vježbe rukama ili nogama. Vrlo važno je da je voda čista. Posebno budite oprezni u bazenu, rijekama i jezerima. Ako ste na bazenu, kupajte se kad je voda još čista i nema puno ljudi.

Kad idete van, nemojte se zaboraviti namazati debelim slojem zaštitne kreme SPF 30 ili više. Vaša koža je jednako tako sklona štetnim opeklinama sada, kao što je bila i prije nego što ste zatrudnjeli. Izlaganje suncu može pogoršati i melasme – tamne mrlje na licu koje su toliko uobičajene tijekom tih 9 mjeseci da ih često nazivaju “trudnička maska”. Ako imate melasme, nosite šešir sa širokim obodom i sunčane naočale s UV-zaštitom.

Ginekolozi općenito preporučuju izbjegavati pretjerano izlaganje suncu koje može uzrokovati opekline, sunčanicu uz zimicu i tresavicu te dehidraciju uz pad razine elektrolita koji mogu izrazito ugroziti majku, ali i trudnoću.