Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr
manuela šola
manuela šola

Karijera

Manuela Šola: “Žene, budite neustrašive i uporne”

Bavi se onime što voli i u tome ne radi kompromise

Ona je Manuela Šola, vlasnica poznate agencije Abrakadabra, koja je svojim radom “pokosila” PR tržište u Hrvatskoj, i kao takvu ju znamo. No, zanimalo nas je kako joj to uspjeva, što je zapravo taj PR, mora li “nositi hlače” u poslu i tko je Manuela kad ne čarobira po poslovnom svijetu. I da, i ona planira putovanja po godinu dana unaprije i voli popiti kavu nakon šopinga na Dolcu.

 

1. Abrakadabra je nedavno postala dijelom Novum Worldwide mreže, proširila svoje poslovanje na regiju , a o „vladanju“ domaćim tržištem da i ne govorimo. Izbor agencija je velik, ali u čemu je tajna Abrakadabre?

Abrakadabra ove godine slavi 10 godina postojanja – to što nazivate „tajnom“ je zapravo rezultat dugogodišnjeg promišljanja, planiranja i truda. Tijekom godina smo se specijalizirali za različite industrijske segmente, a zahvaljujući internim standardima kvalitete dobili smo priliku raditi za neke od najpoznatijih svjetskih brendova. To iskustvo i znanje te pouzdane reference motivirali su nas za ulazak u nova područja i širenje poslovanja. Ukratko, imamo jasnu tržišnu strategiju, integriranu uslugu, kvalitetno iskustvo, a u našem pristupu je vidljivo da jako volimo ovaj posao. Vjerujem kako klijenti to prepoznaju.

2. A u čemu je tajna Manuele Šole? Kojim principima se vodiš u radu i u čemu nikada ne radiš kompromise?

Zahtijevam profesionalan odnos prema radu i ustrajanje na maksimalnoj kvaliteti usluge, i tu ne pristajem na kompromise – to je ono po čemu klijenti izdvajaju Abrakadabru. Također, ne bih se mogla baviti nečim što mi nije blisko i rezultatima čega se ne radujem. Privatno poduzetništvo u Hrvatskoj donosi previše stresa i odricanja da bi se čovjek bavio onim što ne voli. Općenito što se kompromisa tiče, s određenim godinama te profesionalnim i osobnim sazrijevanjem, trudim se skratiti listu onoga u čemu ama baš nikad ne bih pristala na kompromis jer to u suštini nije najbolji stav. Trebamo se učiti fleksibilnosti i  prihvaćanju kompromisa kad je to nužno.

3. Možeš li nam dati kratak presjek dojmova i razvoja u posljednjih 10 godina – što si naučila i kako si se i sama osobno razvila?

Teško je sumirati toliko dinamičnih deset godina – kad se prisjetim samih početaka automatski se nasmiješim. Bilo je naporno, prepuno izazova, ali prekrasno i često zabavno, sve u jednom! Srećom, bila sam vrlo entuzijastičan početnik pa sam nedostatak iskustva nadoknadila golemom voljom i upornošću. Dobro odrađenim projektima potrudili smo se zapeti za oko novim klijentima, a proporcionalno većem broju klijenata, povećavali smo i broj zaposlenih u tvrtki te se vremenom i specijalizirali za usluge event menadžmenta i odnosa s javnošću. Kad sam osnovala Abrakadabru bila sam veoma mlada i neizbrušena u poslovnom svijetu. Učila sam na vlastitim pogreškama, što je ponekad teško, ali uvijek korisno.

 

manuela šola

4. PR je posljednjih godina doživio pravu ekspanziju, no čini mi se kako ljudi misle da se svatko time može baviti, a to nije baš tako. Što zapravo kvalitetan PR-ovac mora imati? Koje osobine i kakav pristup su tebi pomogli u uspjehu?

Ne vjerujem da postoje prečaci do uspjeha i rado bih da se mlade ljude počne motivirati i educirati za poslovni uspjeh na temeljima truda i rada te oslanjanja na same sebe, jer često se stvara iskrivljena slika.  Bavljenje odnosima s javnošću često se shvaća veoma površno. Svima koji se time žele baviti savjetovala bih da se, osim putem interneta, informiraju i čitanjem stručne literature te razgovorom sa stručnjacima iz tog područja. Mnoge agencije, kao i naša, nude i obavljanje jednomjesečne prakse za sve zainteresirane studente koji na taj način mogu dobiti početnu sliku o ovom poslu iz prve ruke.

Među svim onim osobinama koje se često smatraju presudnima za PR-ovce, poput komunikativnosti i organiziranosti te uspješnosti u multitaskingu, istaknula bih one koje, po meni, izdvajaju najbolje stručnjake za odnose s javnošću – sklonost analitičkom prosuđivanju na temelju promatranja okruženja i sagledavanje problema iz svih mogućih kuteva u svrhu donošenja najboljeg rješenja.

5. Uvijek nam je drago slušati o uspješnim ženama u „svijetu kravata“. Bi li rekla da ti je to što si žena pomoglo ili odmoglo na putu do uspjela? Jesi li doživljavala u poslu neugodnosti ili nepravdu zato što si žena (bilo od žena ili od muškaraca)?

Nisam se nikad osjećala loše zbog toga što sam žena, niti su me predrasude i prognoze o ženama u „muškom“ poslovnom svijetu odvratile od konstantnog rada i truda, i u konačnici uspjeha. Također znam mnogo predivnih žena koje su uspješne i na profesionalnom i na privatnom planu. Sve je to stvar izbora i prioriteta, kako kod žena, tako i kod muškaraca.

6. Istraživanja kažu da su žene kritičnije i manje samopouzdane od muškaraca. Što bi im ti kao uspješna poduzetnica poručila, kako se ponašati u poslu?

Volim vjerovati da se poimanje uspješnih poslovnih žena ipak promijenilo u odnosu na stavove koji su prevladavali sredinom prošlog stoljeća. Međutim, vjerujem i da dominantno muška okruženja, pogotovo ukoliko se radi  o struci koja se uvriježila kao tipično „muška“, stavljaju veće izazove za napredak žena. Preporučila bih im da budu neustrašive i uporne, to je jedini stav koji se dugoročno isplati.

7. Svi mi vidimo jednu Manuelu Šolu, no zanima nas ona „privatna“ verzija, ona s kojom se možemo poistovjetiti. Što radiš u slobodno vrijeme, kakve rituale imaš, što istinski voliš? 

Nemam mnogo slobodnog vremena, no koristim ga vrlo svrhovito, najčešće u društvu dragih osoba. Obožavam trčanje i nastojim trčati u prirodi nekoliko puta tjedno. Uživam i u gledanju dobrih filmova i mnogo čitam. Vesele me i putovanja, koja često planiram i godinu dana unaprijed. I sve ono sto radi i svaka druga žena – subotom ujutro Dolac i kava s prijateljicama.


Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Video box 2

Nema spavanja, odmora niti plaće...

Fashion report

U asortiman Ne.Ne.Ne. dućana ulaze isključivo brendovi fokusirani na održivu proizvodnju i materijale organskog podrijetla.

SheRULES

Agencija IMC osnovana je 2002. godine i izrasla u jednu od vodećih agencija specijaliziranih za komunikacijski menadžment i odnose s javnošću. U svakodnevnom radu,...

Celebrity

Svi su utihnuli, Željko je podignuo glavu i nasmiješio se, a ja sam najednom dobila tonu adrenalina popraćenu treskavicom, jer sve su zvijezde čovjek...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.