Masne namirnice za uži struk

Postoji velika zabluda o prehrani koja vlada desetljećima – da nas masnoće debljaju. No, taj mit stvar je prošlosti jer je danas došlo do drugačijih saznanja. Šećer, gluten i kemikalije u našoj hrani zapravo su pravi su krivci za epidemiju pretilosti kada je o prehrani riječ.

Ne mislite da će vam proizvodi s reduciranom masnoćom pomoći izgubiti višak kilograma, jer oni često sadrže više šećera i različitih kemikalija koje vam zapravo mogu pomoći da dobite još koji kilogram viška. Masnoće, s druge strane, nisu samo esencijalne za skoro svaki segment našeg zdravlja, nego mogu i pomoći u mršavljenju.

Dobre masnoće bitne su u jačanju imunološkog sustava jer apsorbiraju vitamine i nutrijente. Kada u prehrani smanjite šećer i rafinirane ugljikohidrate, vaše tijelo će za energiju iskoristiti pohranjenu masnoću. Donosimo vam neke od masnoća koje su su korisne za vas.

Kokosovo ulje

Iako ima visok postotak zasićenih masti, kokosovo ulje je sastavljeno od srednjeg lanca masnih kiselina koje ubrzavaju metabolizam jer se dosta brzo pretvaraju u energiju.

Istraživanje časopisa American Journal of Clinical Nutrition pokazalo je kako zamijenom masnih kiselina dugog lanca koje možemo pronaći u biljnim uljima s onima srednjeg lanca poboljšavaju metabolizam i pomažu sagorijeti nakupljenu masnoću.

Kokosovo ulje također je povezano sa snižavanjem šećera u krvi zbog čega je vjerojatno toliko dobro za mršavljenje.

Avokado

Avokado je ukusna, kremasta superhrana prepuna zdravih masti i nutrijenata koji vam mogu pomoći u gubitku kilograma.

Bogat je nezasićenim masnim kiselinam, a istraživanja su pokazala kako te vrste masti pomažu u razgradnji šećera u metabolizmu i čine vas dulje sitima.

Avokado je također prepun aminokiselina L-karnitina koje su tijelu potrebne za razgradnju masti.

Maslinovo ulje
S razlogom se mediteranska prehrana hvali na sva zvona, a pravi razlog tomu je maslinovo ulje koje je glavni sastojak svakog jela. Maslinovo ulje ima mnogobrojne zdravstvene dobrobiti, a među njima i onu koja nam pomaže izgubiti dodatne kilograme.

Istraživanja su pokazala da nezasićene masne kiseline u maslinovom ulju pomažu tijelu razgraditi masnoće i drže vas dulje zadovoljnima i sitima.

Njegova kvaliteta narušava se ako se zagrijava, stoga ga koristite kao završnu ‘notu’ poprskajući ga po jelima ili njime začinite salatu kako bi iskoristili sve njegove dobrobiti.

Orašasti plodovi i sjemenke
Ako jedete pravilnu količinu orašastih plodova, koja bi trebala odgovarati porciji koja vam stane u dlan, oni vam mogu pomoći održati ili smanjiti težinu jer će vam utažiti glad i stabilizirati razinu šećera u krvi.

Kada govorimo o orašastim plodovima, najviše se preporučaju bademi, orasi i brazilski oraščići. Od sjemenki su najbolji izbor one od lana, chia-sjemenke, sjemenke konoplje, suncokreta i bundeve.

Masti koje trebate izbjegavati ako želite izgubiti onih par kilograma viške su zasićene trans-masti koje se mogu naći u margarinu ili primjerice gotovoj hrani.