Mlada beogradska kantautorica Ana Ćurčin dolazi u Zagreb

Glazba koju stvara mlada kantautorica Ana Ćurčin  izuzetno je nježna, a ujedno izrazito moćna, tiha i melodična, bučna i ritmična, leluja kroz indie-rock i folk i koketira s ambijentom i bluesom.

Ana je rođena u Bagdadu, odrasla u Moskvi, a živi i radi u Beogradu. 29. ožujka dolazi u Tvornicu kulture s bendom The Changes.

Ana, u Zagreb donosite drugačiju, posebnu i nadasve jedinstvenu glazbu. Kako se osjećate pred nastup u Tvornici kulture i što očekujete? 

Dolazim s bendom i to me uvijek posebno raduje. Ovaj put je to zvuk, po mom mišljenju, točniji i meni bliži nego prošli put kad smo dolazili u peteročlanom sastavu. Svirat ćemo pored pjesama s albuma „Sketches of belonging“ i dosta novih pjesama koje ćemo snimiti tijekom 2018. Raduje me susret sa zagrebačkom publikom. Čak bih rekla da se ne viđamo dovoljno često. Inače, ja vrlo rado pratim hrvatsku kantautorsku scenu.

2016. godine objavili ste svoj prvi studijski album pod nazivom “Sketches of Belonging”. Možete li nam otkriti nešto više o njemu?

Na albumu „Sketches of Belonging“ nalaze se pjesme iz raznih perioda, poput „Remain calm“ i „I can’t“ koje su nastale prije moje 20. godine do kasnijih poput „Princess“ i „<Keep quiet“ koje su već nastale kad sam počela ponovo svirati i nastupati u Beogradu od kraja 2013. godine. Kad sam ih birala za album shvatila sam da ih sve veže tema ne pripadanja ili potreba za pripadanjem i to je bio motiv koji je oblikovao cjelinu.

U Moskvi ste završili studij kazališne produkcije. Kako ste završili u glazbenim vodama?

Glazba me zanimala i prije fakulteta. Puno sam svirala, pjevala i već rano počela pisati pjesme, a s 15. godina snimila sam prvi demo. Tijekom fakulteta dogodila se obrnuta situacija. Naime, glazba je otišla u drugi plan jer sam ulazila u novi svijet koji je sa sobom nosio nove odgovornosti. Nakon završetka studija htjela sam raditi u kazalištu pa sam se stoga nekoliko godina bavila kazališnom produkcijom. U trenutku veće krize u kulturi i mog nezadovoljstva ponovno sam se posvetila glazbi i vratila je u prvi plan, s koncertom u KC Gradu u prosincu 2013. godine. Taj koncert bukirali su mi moji prijatelji jer sam stalno kukala da želim pjevati.

Koja je po vama umjetnička ravnoteža između kazališta i glazbe? Što donosi spoj jedne i druge umjetnosti?

Ako je u pitanju produkcija i kreativnost, danas više ne možemo sebi dozvoliti da se ne bavimo menadžerskim aspektima i to je naprosto nužno ako želite imati kontinuitet i da svirate, a i da napredujete. S druge strane, umjetnička ravnoteža između teatra i glazbe upravo je glazba. U protekle 2 godine vratila sam se u teatar upravo kroz glazbu jer sam stvarala glazbu i svirala u predstavama. Prva suradnja bila je s Olgom Dimitrijević u Bitef Teatru s predstavom „Crvena Ljubav“ po romanu Aleksandre Kolontaj, a jesenas smo Goran Antović i ja radili na predstavi „Svedobro“ Stevana Vraneša u režiji Nemanje Ranković u Užičkom Narodnom kazalištu koja je i u selekciji Sterijinog Pozorja ove godine. Svakako me zanima i želim se razvijati kroz primjienjenu glazbu te raditi u kazalištu i stvarati glazbu.

Zapravo, kroz čitavo vrijeme stvarate i dio ste umjetnosti. Kako nastaju vaše pjesme?

Pjesme nastaju u trenutku kada se zaustavim, kada sam ili jako mirna i sviram pa izvučem nešto iz sebe ili kad sam toliko uznemirena da to jednostavno samo iznesem.  Mislim da su ranije nastajale nesvijesno, spontano, dok sad češće bilježim ideje kojima se vraćam kad sjednem raditi i sve više i više volim taj kreativni rad, neobavezni, koji ne traži rezultat iako baš malo vremena imam upravo za to!

Možete li nam primjerice otkriti kako ste stvorili tako moćnu pjesmu Alone?

Sjedila sam jednom kod kuće i plakala jer je netko bio prekinuo sa mnom i napisala sam tu pjesmu. U tom trenutku je na vrata kucala moja prijateljica i čula je kako ja jecajući pjevam “alone, alone, alone…” I kad je ušla, dugo se smijala što je zatekla tako patetičnu sliku. Od toga je poslije nastala anegdota koju je više puta prepričavala u društvu, pogotovu zato što sam tu pjesmu poslije tako često pjevala i što je postala single.

Samoća je glavna uloga pjesme, ali i za mene dva načina na koja joj prilazim. Kasnije je Miša Terzić napravio sjajan spot i drago mi je da smo našli rješenje koje prilazi samoći na drugačiji način. Osjećaj samoće je s druge strane van ideje da smo u vezi ili ne, možda na neki način „nepopravljiv“ i spot je tu da prenese poruku kako se možemo uvijek „približiti“ jedni drugima.

Dolazite uz pratnju benda The Changes? Kako ste se spojili?

The Changes je naziv benda koji je nastao iz tradicije jer smo ga svaki put mijenjali kad sviramo zajedno pa je to postao dio identiteta benda. Prvo su The Changes: Goran Antović na klavijaturama, Marko Cvetković na basu i Marko Benini na bubnju, a na svakom putu i koncertu smo inspirirani da se drugačije zovemo.

Možete li nam nešto više reći o suradnju s Dukatom (Stray Dogg)?

Dukat me relativno brzo nakon mog prvog nastupa u Beogradu pozvao na prvi Americana Festival koji se tada održavao u Domu Omladine. Tako smo se upoznali, a kako smo te večeri dijelili binu shvatili smo kako volimo i slične pjesme. Iz tog koncerta je proizašla suradnja i kasnije naša turneja kao duo po Europi. Mislim da smo tada nekako zajedno poželjeli da sviramo što više, dok sam ja spremala svoj prvi album, a Stray Dogg, čini mi se, tad već drugi, pa smo to radili i sami i zajedno i s bendovima.

Koliko je danas zapravo teško opstati na sceni i koliko vam je važna suradnja sa scenom u Hrvatskoj?

Obzirom da smo u pravom smislu riječi indie, tj nezavisni bendovi, sve radimo sami. Teško je kao kad razvijate sami neki „biznis“ pa sve radite sami i gradite neku ideju, s tim još kad je u pitanju srpska glazbena scena, u žanrovima u kojima mi plivamo i dalje ne postoji industrija i nema razvijenu infrastrukturu pa stalno nekako polazimo ispočetka. S druge strane, bendova, autorica i autora ima sve više, snimaju se pjesme, rade spotovi i publika je tu da podrži, kupi album, dođe na koncert i omogući glazbenicima da „opstanu“ na sceni. Misilm da se svi povremeno kolebamo i imamo bolje i lošije faze ali samo rad to može izliječiti. Suradnja je izuzetno važna s cijelom regijom. S Hrvatskom scenom još i najviše surađujemo. Bilo mi je zadovoljstvo da Sara Renar svira na našem koncertu kad smo promovirali album, a mene je kolegica Lovely Quinces nekom drugom prilikom zvala na svoj koncert u Tvornicu. Svakako ćemo nastaviti i graditi nove suradnje u budućnosti, sigurna sam.

Koji su vam ciljevi u bliskoj budućnosti?

Drugi album je glavni cilj i razvoj koncertnog života van regije. Nove pjesme nastaju, većina je tu i želim da s drugim albumom koliko toliko ispratim „trenutak“ u periodu kad nastaju i kad su zabilježene u studiju. Nakon nastupa na Eurosonic Noordesalgu ove godine, još više su nam se otvorila vrata da sviramo više po Europi i planiramo turneju u Italiji i Njemačkoj do kraje godine, pa mi je i želja da naš trenutni zvuk i estetika budu upravo to što komuniciramo s publikom u regiji i šire.

Ulaznice za zagrebački koncert u pretprodaji možete nabaviti po cijeni od 35 kuna, dok će na dan koncerta upad biti 50 kuna.

Službena prodajna mjesta:

  • Tvornica kulture, Ljudevita Posavskog 1
  • Dirty Old Shop, Tratinska 18
  • Rockmark, Berislavićeva 13
  • www.entrio.hr

Jedna čitateljica dobiva 2 ulaznice za koncert 29. ožujka u Tvornici kulture. Što trebate?

  • U komentare ispod objavljenoga članka, na našem webu, napišite #alone
  • Lajkate našu Facebook stranicu i Instagram profil – ako želite ili ako kojim slučajem to već niste napravile
  • Sharing is Caring – Bilo bi lijepo podijeliti objavu (postavke na javno), tagirati frendice, podijeliti iskustva, komentirati, preporučiti… Jer vaše nam je mišljenje važno!

Prijave primamo do 27. ožujka, točno u podne.

Možete se prijaviti samo jednom. Darovi čitateljicama bit će poslani samo na adrese u Hrvatskoj. Random.org bira, a dobitnici nakon objave svoje podatke s brojem telefona dostavljaju u inbox na našem Facebooku.

Dobitnici će biti objavljeni u sklopu ovoga članka te dodani kao komentar na Facebook objavi.