Jedina žena u svojoj klasi sa svojim Fordom Ka, u isključivo muškoj konkurenciji Lana Sutlović postiže odlične rezultate. Od 2006. godine natječe se u rally prvenstvu Hrvatske u klasi A5. Nakon drugog mjesta u ukupnom poretku 2006. godine, ove godine, utrku prije kraja blizu je ponavljanja istog uspjeha. I u međunarodnoj konkurenciji je odlična treća u ukupnom poretku svoje klase.
– Prije rallya, natjecala sam se na kružnim utrkama gdje mi se nije previše svidio odnos između samih natjecatelja. Nekako su svi napeti i tajnoviti dan uoči utrke kao da nešto jedni drugima skrivaju. Odlučila sam se za rally i nisam pogriješila,- kaže Lana.
Obiteljska crta
Ljubav prema automobilizmu potječe iz obitelji, a sve je počelo kada ju je otac odveo na prvu utrku. Obitelj i prijatelji velika su joj podrška.
– Automobile volim još iz djetinjstva, a za razliku od drugih prijateljica najdraže igračke bili su mi autići. Sa 17 godina prvi sam put bila na utrci i odlučila sam se time baviti. Uostalom, i otac se natječe kao suvozač, a majku je spriječio samo strah njenih roditelja,- objašnjava naša sugovornica.
Osim što je jedina u Hrvatskoj, ni u susjednim zemljama nema previše natjecateljica. U Sloveniji i Austriji nema niti jedna, dok su u Italiji četiri, a ondje je auto moto sport po popularnosti odmah iza nogometa.
– Najveći problem je novac, jer troškovi jedne trke iznose oko 2000 eura. Od ove godine imam tim iz Slovenije koji se brine o pripremi automobila, dok sam prije sve obavljala sama uz pomoć prijatelja i poznanika. Troškove puta snosim sama, dok mi je opremu poput odijela i rukavica omogućio sponzor Mobil 1,- govori Lana.
Skandali privlačniji od rezultata
Veliki problem ovog sporta je nezainteresiranost medija. Nažalost, posvete nekoliko redaka utrci samo u slučaju nezgode ili skandala. Najnoviji primjer je nedavna utrka u Poreču, spomenuta samo zato, jer je jedan od vozača udario u kontejner koji je pogodio novinarku. O rezultatima se uopće nije pisalo.
Ozljede ju srećom izbjegavaju, jer je zaštita u automobilu vrhunska. Prošle godine okrenula se na krov, ali bez posljedica. O muškim kolegama kaže sve najbolje, uvijek su spremni uskočiti, ako nešto zatreba. U zaradu od ovog sporta u bližoj budućnosti sumnja i ističe da je njen jedini pokretač ljubav prema automobilima.
Zanimalo nas je kako Lana, iz perspektive profesionalnog vozača, gleda na žene vozačice.
– Dovoljno je jednom otići do grada i vidjet ćete barem desetak situacija u kojima svi, i muškarci i žene reagiraju neoprezno i brzopleto. Na tom području ne radim razliku, samo što žene imaju pomalo mirniji i opušteniji pristup vožnji koji muškarce ponekad zna zasmetati,- diplomatski završava Lana.
– Prije rallya, natjecala sam se na kružnim utrkama gdje mi se nije previše svidio odnos između samih natjecatelja. Nekako su svi napeti i tajnoviti dan uoči utrke kao da nešto jedni drugima skrivaju. Odlučila sam se za rally i nisam pogriješila,- kaže Lana.
Obiteljska crta
Ljubav prema automobilizmu potječe iz obitelji, a sve je počelo kada ju je otac odveo na prvu utrku. Obitelj i prijatelji velika su joj podrška.
– Automobile volim još iz djetinjstva, a za razliku od drugih prijateljica najdraže igračke bili su mi autići. Sa 17 godina prvi sam put bila na utrci i odlučila sam se time baviti. Uostalom, i otac se natječe kao suvozač, a majku je spriječio samo strah njenih roditelja,- objašnjava naša sugovornica.
Osim što je jedina u Hrvatskoj, ni u susjednim zemljama nema previše natjecateljica. U Sloveniji i Austriji nema niti jedna, dok su u Italiji četiri, a ondje je auto moto sport po popularnosti odmah iza nogometa.
– Najveći problem je novac, jer troškovi jedne trke iznose oko 2000 eura. Od ove godine imam tim iz Slovenije koji se brine o pripremi automobila, dok sam prije sve obavljala sama uz pomoć prijatelja i poznanika. Troškove puta snosim sama, dok mi je opremu poput odijela i rukavica omogućio sponzor Mobil 1,- govori Lana.
Skandali privlačniji od rezultata
Veliki problem ovog sporta je nezainteresiranost medija. Nažalost, posvete nekoliko redaka utrci samo u slučaju nezgode ili skandala. Najnoviji primjer je nedavna utrka u Poreču, spomenuta samo zato, jer je jedan od vozača udario u kontejner koji je pogodio novinarku. O rezultatima se uopće nije pisalo.
Ozljede ju srećom izbjegavaju, jer je zaštita u automobilu vrhunska. Prošle godine okrenula se na krov, ali bez posljedica. O muškim kolegama kaže sve najbolje, uvijek su spremni uskočiti, ako nešto zatreba. U zaradu od ovog sporta u bližoj budućnosti sumnja i ističe da je njen jedini pokretač ljubav prema automobilima.
Zanimalo nas je kako Lana, iz perspektive profesionalnog vozača, gleda na žene vozačice.
– Dovoljno je jednom otići do grada i vidjet ćete barem desetak situacija u kojima svi, i muškarci i žene reagiraju neoprezno i brzopleto. Na tom području ne radim razliku, samo što žene imaju pomalo mirniji i opušteniji pristup vožnji koji muškarce ponekad zna zasmetati,- diplomatski završava Lana.
You must be logged in to post a comment Login