Na sastanak sa suncem

Energija, produktivnost i mentalna sposobnost bitno rastu kad nas obasja prirodna svjetlost zaključak je mnogobrojnih studija provedenih na sveučilištima i istraživačkim institutima širom svijeta.

Osim toga, izlaganje suncu popravlja stanje kože i pomaže organizmu da proizvodi vitamin D koji smanjuje rizik od visokog tlaka i drugih bolesti poput raka debelog crijeva.

Određena količina svjetlosti bitna je i za stanje duha i stvaranje tople, ugodne kućne atmosfere.

Sunčana svjetlost podiže razinu moždanog hormona koji pojačava osjećaj sreće i zadovoljstva, kaže dr Carol Hart, autor knjige „Tajne serotonina“.

Zato se izborite za mrvicu sunca, osobito u ovo zimsko doba kad je dnevne svjetlosti najmanje, te izbjegnite sindrom manjka svjetlosti.

Lijek se skriva u suncu

Nemamo li sunčeve svjetlosti, gubimo fizičku snagu, gomilamo suvišne kilograme, zatim zamaramo oči i nadbubrežne žlijezde, te remetimo unutrašnji sat što opet neposredno utječe na kvalitetu sna.

Unatoč tome, većina ljudi provodi dane pred televizorom ili kompjutorom izložena nezdravom fluorescentnom osvjetljenju.

Sva ta umjetna svjetlost utječe na kemiju mozga i uzrokuje umor, malaksalost, a u nekim slučajevima čak i kliničku depresiju.

Ipak, zimi mnogi pate od sezonskog sindroma, vrste depresije koja se javlja zbog smanjene količine prirodne sunčeve svjetlosti u zimskim mjesecima.

Letargija, iscrpljenost, razdražljivost i debljina glavni su simptomi tzv. „sindroma manjka svjetlosti“, a liječnici za to prvenstveno savjetuju samo jedan lijek: malo sunca!

Kako izbjeći zimsku melankoliju:

1. Osigurajte si pola sata sunčeve svjetlosti svakog dana, najbolje šetnjom.
2. Kad je vani oblačno i mračno, provjerite je li vam barem dom dovoljno osvijetljen.
3. Nemojte biti pasivni zbog zime. Planirajte redovne aktivnosti vani i ne propuštajte nikako „sastanak“ sa suncem.

SAVJETI :

1. Grickajte namirnice bogate selenom jer popravljaju raspoloženje i obnavljaju energiju. Ovim mineralom bogate su piletina i puretina, zatim riba, celer, brokula, gljive, svježi sir, jogurt i brazilski orah.
2. Slušajte omiljenu glazbu jer je poznato da dijelove mozga koji proizvode euforiju kad jedemo ukusan obrok ili dok vodimo ljubav, podjednako uzbuđuje i glazba.
3. Popijte svježe iscijeđeni sok od naranče jer ćete tako izbjeći manjak folne kiseline što ponekad može prouzročiti depresiju. Dobar izbor je i tofu, tamni grah i kruh sa žitaricama.
4. Pjevajte jer tehnika disanja koju koristimo kad pjevamo izaziva kemijske promjene u organizmu koje smanjuju razinu kortizola, hormona stresa i sprječavaju osjećaj tuge i straha.