Svi volimo parfeme i dojam luksuza koji pružaju. Obavijeni mirisnim ogrtačem omiljenog parfema osjećamo se posebnije, ljepše i zadovoljnije. Nekima je navika stalno isprobavanje i mijenjanje parfema ovisno o raspoloženju i godišnjem dobu, a neki su tradicionalno vjerni svojoj omiljenoj bočici dugi niz godina.
No, kojoj god vrsti pripadali, znate li što se krije iza prekrasne primamljive ambalaže i staklenih bočica koja su često prava remek djela?
Parfemske koncentracije
Glavni sastojak svakog parfema je parfemsko ulje. No, zbog prejakog koncentrata i opasnosti od alergijskih reakcija nerazrijeđena parfemska ulja nisu pogodna za direktno nanošenje na kožu.
Ovisno o stupnju razrijeđenosti razlikujemo četiri različite parfemske koncentracije:
Notni akordi
Ono što je zajedničko svim parfemima je – notni akord. Naime, da bi parfem bio pravi parfem, u sebi mora sadržavati gornje, srednje i bazne note.
Za što bolje razlikovanje brojnih vrsta potrebno je posebno dobro razvijeno osjetilo mirisa. Ljudi koji se profesionalno bave tim zanimljivim poslom vrsni su i rijetki stručnjaci, a nazivaju se jednostavno – «nos»!
Ono što nas kod kupnje parfema na prvi pogled može zavesti su "gornje" note parfema. O njima i tom prvom dojmu koji kod kupaca izazivaju najviše ovisi sama prodaja određenog parfema. Stoga se za njih biraju blagi, privlačni i nenametljivi tonovi.
Po njihovom nestajanju, odnosno hlapljenju gornjih nota, do izražaja dolaze "srednje" note koje se nazivaju i srcem parfema. Najčešće korištene srednje note su mirisi lavande i ruže.
Glavnu temu parfema čini kombinacija baznih i srednjih nota koji se osjećaju tek pola sata nakon nanošenja. To čini notnu bazu parfema.
Kada kupovati parfem?
• Parfem je najbolje kupovati ujutro, kada je osjetilo mirisa oštrije nego u drugom dijelu dana;
• Kad idete u kupovinu parfema, ne nanosite miris kod kuće jer će se pomiješati s onim koji isprobavate i nećete moći dobro prosuditi;
• Parfem ćete najbolje osjetiti nanesete li ga direktno na kožu (najbolje zglob), a ne na papirnatu tester trakicu;
• Nakon nanošenja pričekajte nekoliko trenutaka da ispari ”gornja nota” i tek tada procijenite sviđa li vam se miris;
• Ne isprobavajte više od tri različita mirisa odjednom.
Savjet: Kupujete li parfem za sebe, učinite to sami jer će isti parfem na koži vaše prijateljice mirisati drugačije.
Teži parfemi, toplijih nota i senzualniji pogodniji su za zimski period, a lagani, cvijetni ili voćni za ljetne dane.
Gdje nanijeti parfem?
Parfem treba nanijeti na mjesto gdje želite biti ljubljeni, rekla je slavna Coco Chanel.
Iza uha – dio tijela izuzetne prokrvljenosti koja pojačava djelovanje i dugotrajnost učinka parfema, izuzetno senzualno i intimno, stvoreno za nježne dodire i poljupce.
Vrat – mjesto s jakim pulsiranjem na kojem će samo nekoliko kapi parfema biti dovoljno da se svidite sami sebi, a zavedete sve oko sebe! Predstavlja vas drugima točno onako kako želite, posebne i jedinstvene.
Stražnji dio vrata – erogena zona za znalce koji su svladali umjetnost zavođenja. Samo dvije-tri kapi nanesene uz korijen kose imat će čudesan učinak svaki put kad zamahnete kosom, slučajno ili namjerno!
Dekolte – intrigantno područje, putena zona dovoljno skrivena znatiželjnim pogledima, ali i dovoljno uzbuđujuća. Senzualna tajna poznata najvećim svjetskim zavodnicama.
Zglob ruke – za osjećaj posebnosti dovoljna je tek mala količina parfema. Toplina ruke otpustit će mirisne note i potaknuti djelovanje parfema, a svaki pokret ostavljat će zanosan trag.
Iza koljena – tajno mjesto koje donosi ugodna iznenađenja. I vama koji znate tajnu i onome koji će tu tajnu otkriti!
Značenje riječi «parfem»Riječ parfem dolazi od francuske riječi PARFUM (tal. PARFUMARE), što prema latinskom ”per” – kroz i ”fumus” – dim znači ”kroz dim, probijanje dima”
Zanimljivo istraživanje
Znanstvenici američkog sveučilišta Howard u Washingtonu proveli su istraživanje u kojem su feromoni mladih žena (dobivenih iz njihovog znoja) činili sastavni dio parfema koji su koristile žene starije dobi. Nakon nekog vremena, starije su žene otkrile da im parfem s dodanim feromonima mladih žena značajno utječe na poboljšanje ljubavnog života.
Dvije petine ispitanica priznalo je da se nakon korištenja ”čarobnog” parfema više ljubilo sa svojim partnerima, a dvije trećine je prijavilo i nešto više…
No, kojoj god vrsti pripadali, znate li što se krije iza prekrasne primamljive ambalaže i staklenih bočica koja su često prava remek djela?
Parfemske koncentracije
Glavni sastojak svakog parfema je parfemsko ulje. No, zbog prejakog koncentrata i opasnosti od alergijskih reakcija nerazrijeđena parfemska ulja nisu pogodna za direktno nanošenje na kožu.
Ovisno o stupnju razrijeđenosti razlikujemo četiri različite parfemske koncentracije:
- ekstrakt parfema – 20 do čak 40 posto parfemskih ulja
- eau de parfume – 10 do 30 posto aromatične tvari
- eau de toilette (toaletna vodica): najmanje pet posto parfemskih ulja
- eau de cologne: samo dva do pet posto parfemskih ulja.
Notni akordi
Ono što je zajedničko svim parfemima je – notni akord. Naime, da bi parfem bio pravi parfem, u sebi mora sadržavati gornje, srednje i bazne note.
Za što bolje razlikovanje brojnih vrsta potrebno je posebno dobro razvijeno osjetilo mirisa. Ljudi koji se profesionalno bave tim zanimljivim poslom vrsni su i rijetki stručnjaci, a nazivaju se jednostavno – «nos»!
Ono što nas kod kupnje parfema na prvi pogled može zavesti su "gornje" note parfema. O njima i tom prvom dojmu koji kod kupaca izazivaju najviše ovisi sama prodaja određenog parfema. Stoga se za njih biraju blagi, privlačni i nenametljivi tonovi.
Po njihovom nestajanju, odnosno hlapljenju gornjih nota, do izražaja dolaze "srednje" note koje se nazivaju i srcem parfema. Najčešće korištene srednje note su mirisi lavande i ruže.
Glavnu temu parfema čini kombinacija baznih i srednjih nota koji se osjećaju tek pola sata nakon nanošenja. To čini notnu bazu parfema.
Kada kupovati parfem?
• Parfem je najbolje kupovati ujutro, kada je osjetilo mirisa oštrije nego u drugom dijelu dana;
• Kad idete u kupovinu parfema, ne nanosite miris kod kuće jer će se pomiješati s onim koji isprobavate i nećete moći dobro prosuditi;
• Parfem ćete najbolje osjetiti nanesete li ga direktno na kožu (najbolje zglob), a ne na papirnatu tester trakicu;
• Nakon nanošenja pričekajte nekoliko trenutaka da ispari ”gornja nota” i tek tada procijenite sviđa li vam se miris;
• Ne isprobavajte više od tri različita mirisa odjednom.
Savjet: Kupujete li parfem za sebe, učinite to sami jer će isti parfem na koži vaše prijateljice mirisati drugačije.
Teži parfemi, toplijih nota i senzualniji pogodniji su za zimski period, a lagani, cvijetni ili voćni za ljetne dane.
Gdje nanijeti parfem?
Parfem treba nanijeti na mjesto gdje želite biti ljubljeni, rekla je slavna Coco Chanel.
Iza uha – dio tijela izuzetne prokrvljenosti koja pojačava djelovanje i dugotrajnost učinka parfema, izuzetno senzualno i intimno, stvoreno za nježne dodire i poljupce.
Vrat – mjesto s jakim pulsiranjem na kojem će samo nekoliko kapi parfema biti dovoljno da se svidite sami sebi, a zavedete sve oko sebe! Predstavlja vas drugima točno onako kako želite, posebne i jedinstvene.
Stražnji dio vrata – erogena zona za znalce koji su svladali umjetnost zavođenja. Samo dvije-tri kapi nanesene uz korijen kose imat će čudesan učinak svaki put kad zamahnete kosom, slučajno ili namjerno!
Dekolte – intrigantno područje, putena zona dovoljno skrivena znatiželjnim pogledima, ali i dovoljno uzbuđujuća. Senzualna tajna poznata najvećim svjetskim zavodnicama.
Zglob ruke – za osjećaj posebnosti dovoljna je tek mala količina parfema. Toplina ruke otpustit će mirisne note i potaknuti djelovanje parfema, a svaki pokret ostavljat će zanosan trag.
Iza koljena – tajno mjesto koje donosi ugodna iznenađenja. I vama koji znate tajnu i onome koji će tu tajnu otkriti!
Značenje riječi «parfem»Riječ parfem dolazi od francuske riječi PARFUM (tal. PARFUMARE), što prema latinskom ”per” – kroz i ”fumus” – dim znači ”kroz dim, probijanje dima”
Zanimljivo istraživanje
Znanstvenici američkog sveučilišta Howard u Washingtonu proveli su istraživanje u kojem su feromoni mladih žena (dobivenih iz njihovog znoja) činili sastavni dio parfema koji su koristile žene starije dobi. Nakon nekog vremena, starije su žene otkrile da im parfem s dodanim feromonima mladih žena značajno utječe na poboljšanje ljubavnog života.
Dvije petine ispitanica priznalo je da se nakon korištenja ”čarobnog” parfema više ljubilo sa svojim partnerima, a dvije trećine je prijavilo i nešto više…
You must be logged in to post a comment Login