Opasne metode mršavljenja

Izgubiti nekoliko kilograma zbog estetskih, ali prvenstveno zdravstvenih razloga, dobra je odluka, ali niste sigurni koji je najbolji način. Ako želite izgubiti nekoliko kilograma, brzo mršavljenje vam se čini kao ključ uspjeha. Iako ste često nestrpljivi i lagano gubite volju, jedini cilj trebali bi vam biti dugotrajni rezultati.

Iako su brzi rezultati mnogima pokazatelj da je odabrani način skidanja kilograma učinkovit, trebamo se zapitati – kako brzo mršavljenje djeluje na zdravlje organizma?

1. Gladovanje

Gladovanjem tijelu uskraćujete potrebne hranjive nutrijente, a možete izazvati različite zdravstvene probleme. Kad ste stalno gladni, nemate energiju potrebnu za cjelodnevno funkcioniranje. Bolest poput anoreksije može uzrokovati osteoporozu i trajno oštetiti zdravlje. Radije jedite voće i povrće, pijte vodu i rasporedite na pet ili šest malih obroka dnevno.

2. Pretjerana tjelovježba

Nepravilnim načinom vježbanja i iscrpljivanjem organizma fizičkom aktivnosti mnogi žele brzo smršaviti. Na taj način se možete ozlijediti zbog previše pritiska na zglobove i vezivno tkivo. Tijelo se mora postepeno naviknuti na vježbanje. A ako dalje jedete nezdravu hranu i vodite nezdravi način života, prekomjerno vježbanje vam neće pomoći da smršavite.

3. Tablete

Tablete za mršavljenje najčešće su diuretici koji uzrokuju gubitak vode ili stimulansi za trenutno ubrzavanje metabolizma. Diuretici uzrokuju dehidraciju što može dovesti do problema s bubrezima. Tablete koje zatvaraju apetit izazivaju ovisnost koja može dovesti do povišenog krvnog tlaka, suhih usta i bolova u prsima.

4. Laksativi i povraćanje

Redovita i pretjerana upotreba laksativa prisiljava hranu da što prije izađe iz organizma, a da se ne stigne pravilno probaviti. Također uzrokuje i gubitak tekućine pa se korisniku čini da je mršaviji, ali to vodi do dehidracije. Redovito povraćanje i laksativi će poremetiti razinu kalija u organizmu, a to može voditi i do srčanih problema.

5. Popularne dijete

Dijete koje zabranjuju određene vrste namirnica i potpuno ih izbacuju s jelovnika nisu zdrave jer su organizmu potrebne namirnice iz svih prehrambenih skupina. Primjerice kod Atkinsonove dijete, tijekom koje se ne jedu ugljikohidrati, unosi se previše masnoće što rezultira visokim kolesterolom. Umjerenost je najvažnija. Često se događa da se i preskače s jedne dijete na drugu bez konzultacija s liječnikom ili nutricionistom.

6. Dehidracija

Mnogima se čini da imaju višak kilograma jer zadržavaju previše tekućine u tijelu. Stoga pokušavaju smršaviti tako da ne piju vodu. Smanjen unos tekućine, korištenje diuretika i izlaganje visokim temperaturama često koriste sportaši da bi smršavili. Za obične ljude ovo je opasna praksa jer voda je potrebna ljudskom tijelu da bi funkcioniralo normalno.

7. Pušenje

Mnogi kronični pušači osjećaju se sitima jer im cigarete zatvaraju apetit. Ovo nije dobra metoda za mršavljenje jer ako jednom odlučite prestati pušiti, može vam se dogoditi da se jako udebljate. Uostalom, pušenjem imate velik rizik od nastanka mnogih bolesti kao što su problemi s plućima i srcem.