Par savjeta za prve trkačke korake

pokret za radost

Iako je trčanje uvijek pri vrhu liste najpopularnijih fizičkih aktivnosti te svake godine stječe sve više poklonika, mnogi se u samom startu susreću s poteškoćama koje ih obeshrabre i navedu na odustajanje. Nedovoljna pripremljenost, prevelike ambicije i odabir obuće glavni su krivci, stoga stručnjaci donose neke preporuke kako izbjeći početničke pogreške i uspješno svladati zadane kilometre.

Prvi je korak savjetovati se s liječnikom radi eventualnih zdravstvenih poteškoća, a potom u specijaliziranoj trgovini nabaviti potrebnu opremu. Onima koji nemaju prethodnog iskustva preporučuje se kombinirati trčanje i hodanje u intervalima od 30 sekundi, koji će se s vremenom povećavati do postizanja zadovoljavajuće forme. Trčati je najbolje po mekanoj površini, poput trave ili trkačke staze, kako se ne bi stvaralo preveliko opterećenje na zglobove, a od posebne su važnosti vježbe istezanja te pravilna hidratacija:

“Čak 65-70% našeg tijela sastoji se od vode, koja je neophodna za cirkulaciju krvi i održavanje tjelesne temperature. Tijekom srednjoročne fizičke aktivnosti (40-60 minuta) preporučuje se piti vodu prije, za vrijeme i nakon vježbanja, a ako trčite duže od jednog sata koristite napitke s vodom i elektrolitima (natrij i kalij), kako biste nadoknadili elektrolite izgubljene znojenjem. Ispijanje vode važno je i prije samog početka vježbanja, kako biste ostali dobro hidrirani” – ističe Koraljka Novina Brkić, nutricionistica kompanije Nestlé, čiji su zaposlenici u velikom broju sudjelovali u prošlotjednoj #BeActive utrci.

Još neki savjeti stručnjaka su: ne kretati u velike trkačke pothvate bez barem nekoliko odrađenih mjeseci priprema, napraviti plan utrke i pokušati prvo trčanje odraditi s najmanjom potrošnjom energije. Također, potražite partnera ili grupu koja vam odgovara i trčite zajedno, jer će vam tokom teških trenutaka biti od velike pomoći. I zapamtite – ne zaboravite uživati ​​u svakom trenutku trčanja!