Patrizia Milani: Volim ustrajnost, strast, volju i vrijedne ljude

patrizia-milani

Razgovarali smo sa svestranom i kreativnom Patriziom Milani, uspješnom poduzetnicom i dizajnericom.

Prije svega, hvala na vremenu koje ste odvojili za nas. Što mislite o izrazu koji se sve češće spominje – muško i žensko poduzetništvo?

Nikad ne radim razliku između muškaraca i žena, već vodim računa o samoj kvaliteti odnosa i poslovanja. Imam vrlo kvalitetne odnose i s muškarcima i sa ženama, jer držim da je poslovnost na prvom mjestu a ne je li netko muškarac ili žena. Ne radim s tvrtkama već s ljudima, tražim vedre, pozitivne, kvalitetne osobe, jer nakon sklopljenog posla ponekad prepoznate i dobrog prijatelja.

Vibrobeton i Concrete Urban Design su industrije proizvoda od betona, danas vodeće u Istri, prepoznatljive po svojim proizvodima; rubnjacima, opločnicima, urbanoj opremi, proizvodima za poljoprivredu, uređenje parkova, trgova, parkirališta i svih urbanih površina. Za mene ne postoji muško i žensko poduzetništvo, to razdvaja, a ja volim spajati. Volim ustrajnost, strast, volju i vrijedne ljude, a tu nas ima i muškaraca i žena.

14528280_10154545117314738_1184564966_n

Prestala sam upoznavati ljude i počela prepoznavati ljude. U životu trebamo skratiti vrijeme i prepoznati se.  U našim godinama, sa svojim iskustvom nema potrebe za upoznavanjem, jer se lako prepoznamo. To je lakše!

Radite u, recimo to tako, neobičnom poslovnom području za ženu, kako se snalazite u tom muškom svijetu?

Dolazim iz jedne poduzetničke obitelji jer je i moj otac bio privatnik, moja pranona je imala jednu od najstarijih oštarija u Puli, tako da dolazim iz tog svijeta gdje se zna da se jedino radom može uspjeti u životu. Od malena smo znali što je red, rad i disciplina, od svoje 14-te godine preko ljeta sam radila i to me činilo ponosnom i sretnom. Kad sam upisala fakultet također sam u međuvremenu i radila, tako nekako smatrala sam da je to društveno odgovorno, da u biti u životu pored svega treba i raditi, i jednostavno nisam smatrala da je to nešto ekstra nego nešto sasvim normalno.

Formula za uspjeh?

Biti ono što jesi uz strast, intuiciju i kreativnost. Danas je autentičnost prijeko potrebna.

Always be Yourself, volim reći. Uvijek sam u svim ulogama pokušala kroz život i situacije i prepreke koje su mi se ukazale na putu, ostati svoja. Biti svoja je najuspješnija uloga.

Danas je vrijeme najdragocjenije, zato na svom poslovnom putu odvojite dio dragocjenog vremena i poklonite ga, pored obitelji i zajednici, kako bi oplemenili društvo i okruženje koje nam je prijeko potrebno da bude pozitivno, kreativno te da nam nudi sigurnost u radu i življenju.

Djevojčica Patrizia je uključena u sve moje kreacije, iako mi nije vodilja, ona je dio moje životne igre. Ali tu postoji i žena Patrizia koja zajedno s djevojčicom, odrađuje kompletno svoje snove. Ja sam stvarno osoba kojoj je motivacija bila jedna rečenica  „Patrizia, vjeruj u ljepotu svojih snova“. Jedino što sam shvatila tokom godina da ih prestanem sanjati već živjeti ih u realnom životu, pa si danas kažem „Patrizia, živi svoje snove!“

 Poznati ste kao vrlo inovativna osoba, s kojim se „izumima“ odnosno projektima posebno ponosite?

Mnogo je patentiranih proizvoda kao što su rampe za rušenje arhitektonskih barijera, koje su omogućile osobama s invaliditetom, dječjim kolicima i biciklistima lakši pristup s kolnika na nogostup. Tu su i Reflex ploče koje noću pomoću 3M trake osvjetljavaju mjesta koja nemaju mogućnost rasvjete, zatim Mont Blanc ploče koje su danas najveća konkurencija kamenu, a spadaju u arhitektonske betone.

Moram priznati da me moj posao veseli, svaki me novi projekt, proizvod raduje, volim kada se uređuju ulice, parkovi, trgovi, jer su to mjesta okupljanja koja su pluća jednoga grada.

Dobili smo mnogo nagrada za inovacije u građevinarstvu, za kvalitetu i dobar proizvod. Odradili smo hvalevrijedne projekte, među zadnjima su riva u Novigradu, aerodrom u Puli, šetnica u Medulinu i Fažani. U pripremi je još jedan jedinstveni proizvod koji će osvojiti svijet i obogatiti naše gradove i turističku ponudu.

Koje su osobne vrijednosti važne za uspjeh jedne poduzetnice?

Prije svega i na prvom mjestu je važno ono što ja osjećam, znači ako nešto činim moram biti u skladu sa sobom i sa svime što radim. Ponekad ne učinimo sve ispravno, ali eto sve je dio učenja, puta kojeg moramo proći.

Istaknula bih prije svega da si podršku stvaramo mi sami. Puno očekujemo od drugih, međutim, stvaramo si sami okruženje, kvalitetno okruženje, obitelj, znači to mi  stvaramo, mi si biramo i stvaramo pravu podršku.

Navikli smo jednostavno da uvijek od nekoga nešto moramo dobiti, ali mi moramo prvi biti „proizvodnja“ davanja kako bi mogli nešto i dobiti, tako da je važno okružiti se kvalitetnim ljudima, imati dobru obitelj iza sebe, a to znači i davati puno obitelji, kako bi si mogli stvoriti kvalitetnu platformu za život.

Uspjeh je ne razmišljati o negativnostima i o negativnim ljudima, kad se njima prestane davati važnost otvaraju se vrata raja. Važnost sam preusmjerila kvalitetnim ljudima i kvalitetnom okruženju. Jednostavno sam stvorila kvalitetnu sredinu za rad. Ulagala sam i ulažem u kvalitetna prijateljstva, u kvalitetna druženja, u kvalitetno poslovanje, i to je tajna mog uspjeha. Jer dan danas ne uspijevam ja, već uspijevaju ljudi koji su pored mene. Oni su važni, oni su ta važna karika, zbog koje ja dan danas i radim. Povjerenje ne nastaje samo od sebe, već je rezultat dobrih i kvalitetnih djela.

Pokrenuli ste i autorski projekt CONCRETE, zašto baš ženske torbice i na koja ćete ih tržišta plasirati?

Priča oko „Concrete“ torbica me doista veseli. Sve se odvilo i otvorilo zahvaljujući tome što sam dopustila sebi da činim i nešto drugačije od moje građevine. Tako je dobar odaziv da sam u trenutku bila svjesna da mi se otvorio još jedan put, put koji donosi posla sektoru tekstilne industrije kojem posljednjih godina doista nije lako.

Ponosna sam na ime CONCRETE. Naravno da naizgled u prijevodu asocira na beton jer se tako zove linija urbane opreme koju proizvodimo.

 „Concrete“ torbica

„Concrete“ torbica

Proizvela sam 100 „Concrete“ torbi jer sam zaštitila s tim nazivom liniju urbane opreme, te sam tim poslovnim darovima htjela obradovati moje poslovne suradnice i partnerice, uz komuniciranje novosti da smo proširili asortiman urbane opreme, na vaze, klupe, koševe za odlaganje otpada i ostalo za uređenje parkova i okoliša. Torbice  je vidjela moja prijateljica koja ima trgovinu u centru Milana i odmah je naručila 117 komada.  Privukle su pažnju i moje druge prijateljice u Beogradu koja je naručila 170 komada i tako je krenulo. Upiti mi stalno stižu, a sudjelovala sam u mnogo projekata kao što su:  Intertex Milano, BPW Pula, WIA Zagreb, Miss Hrvatske, Top model of the Year, razni Fashion Show-ovi po Hrvatskoj i Sloveniji i koji me jako vesele.

Po čemu se vaše torbice razlikuju od ostalih na tržištu?

Nje uvijek stvar dizajna, mislim da je danas puno toga izmišljeno ali treba osmisliti kvalitetne torbice koje su nosive, iskoristive i neuništive. Moje se izrađuju s nano silikonskim premazom pa ih ne možete ogrepsti, šarene su, vesele i vedre, za svaku priliku.

Materijali koji se koriste su stručno su i pažljivo izabrani zbog svoje čvrstoće, a s obzirom da sam zaljubljenik u boje volim tu radost koju nam boje mogu pružiti. Neki materijali imaju poseban nano silikonski premaz kako bi torba u svim vremenskim uvjetima (toplo- hladno) imala eleganciju, čvrstoću, sjaj i ljepotu. Imamo razne obliże torbica, čak i za najzahtjevnije – mnogo je tu boja, materijala, šljokica, printeva…

Concrete žena, čvrsta, snažna, temeljna, lijepa, vesela, konkretna žena s osmijehom na licu jer ima svoju Concrete torbu. Usto, ona vjeruje u ljepotu svojih snova i uvijek je svoja.

Koja je vaša životna misija?

Kad sam prestala misliti da je uspjeh posao u životu, uspjela sam, jer je najveći uspjeh u životu sreća, sama po sebi, ne vezana za posao. Najveći je uspjeh da budemo zadovoljni životom, sobom, ljudima kojima smo okruženi i sredinom u kojoj živimo.

Možete li nam reći nešto o svojim poslovnim planovima?

Održati kvalitetu, inovativnost i napraviti dobar proizvod je konstanta. Ulaganje u poslovanje je neophodno, tržište je sve zahtjevnije, tehnologija se razvija i moramo uvijek biti u koraku s vremenom.

Vrlo ste atraktivna žena, pomaže li vam to ili odmaže u poslu?

Mislim da ja nisam neka ekstra lijepa žena, ali sam vesela, radosna, nasmijana, pozitivna. Uvijek nam se svidi kod druge osobe jedna druga ljepota, koja se ne prepoznaje očima, već srcem. Mislim da, kad mi kažemo za nekog da je lijep da mi vidimo ono iza, kao da vidimo njegov sadržaj, njegove plemenite misli, iznutra. Ta ljepota je odraz onoga iznutra, one ljepote koja je u nama. Žena može ono što poželi, važna je želja, dobra organizacija i zdrava sredina ili zdravo okruženje.

14543521_10154545117034738_2033793233_n

S kakvim se poslovnim izazovima najčešće susrećete?

Meni je život put, znači ne idem ka cilju nego se veselim tom putu do cilja. Znam kud idem i treba na tom putu uzeti sve najbolje što dođe i učiti, učiti, učiti. A za početak trebamo naučiti reći DA!  Svemu što nam dolazi. Eto i onda je lakše.

Što vas može razočarati kod ljudi?

Osoba sam koja kada se nađem u nekim težim situacijama, uvijek mislim da iz njih nešto moram naučiti, tako da kad god mi se pojavi neki teški trenutak, znam da od njega nešto moram naučiti. Tako sam i odgojena da nije svaki put jednostavan, da ponekad treba malo i stati, odmoriti se, razmisliti i onda napraviti, tako da iz svih tih situacija, koju god izdvojila, sam danas jača, bolja, svjesnija, s jasnijim ciljevima, tako da se moram zahvaliti tim teškim situacijama jer iz njih sam uvijek nešto naučila  i danas sam bolja osoba.

Ako ste u strahu, onda niste u ljubavi, postoje dva ekstrema, (dvije ekstremne emocije) strah i ljubav, ili ste u jednom ili ste u drugom emocionalnom stanju, a iste su snage. Ja sam izabrala ljubav.

Aktivni ste i u Lions clubu, koliko je u današnje vrijeme važan koncept društvene odgovornosti i pomaganja potrebitima?

Koordinator sam za Leo klubove Districta 126 Hrvatska. Mi mladima moramo dati nadu,  biti im podrška, poticati ih, dati im kvalitetne savjete. Svi mi koji radimo u ovoj državi. Javne institucije moraju mladima dati kvalitetnu poruku, poticati ih i dati im mogućnost rada u svojoj zemlji.

Jedno sam  vrijeme razmišljala kako želim ići van iz Hrvatske. Zašto? Pitala sam se, kad ja želim tu raditi! Ja želim živjeti u svojoj zemlji! Tu sam rođena, tu želim raditi, tu želim proizvoditi, ostaviti trag.

Sad ima toliko puno programa za mlade od razmjene „Erasmusa“ u poslovanju, od učenja, treba biti u koraku sa informacijom i koristiti mogućnosti koje se pružaju. Danas imamo u Hrvatskoj toliko razvojnih agencija, poduzetničkih inkubatora te treba koristiti njihove usluge, mladi mogu svoje ideje prezentirati i koristiti savjete kako bi mogli lakše realizirati svoje ideje.

Smatrate li se sretnom ženom i što je za vas sreća?

Kad sam prestala misliti da je uspjeh posao u životu, uspjela sam, jer je najveći uspjeh u životu sreća, sama po sebi, ne vezana za posao. Najveći je uspjeh da budemo zadovoljni životom, sobom, ljudima kojima smo okruženi i sredinom u kojoj živimo.

Moja nona je uvijek govorila za mene „Ova mala nosi sriću!“ I shvatila sam da je sreća u meni, u svima nama. A za početak je dovoljno osvijestiti je.