Pilates body tehnika

pilates_body
Njemački fizoterapeut Joseph Pilates izmislio je sustav vježbi pilates, a hrvatska trenerica Anamarija Jagodić-Rukavina pilates body tehniku.

NAJ tehnika za tijelo

U odnosu na klasični pilates, pilates body tehnika razlikuje se u dinamici izvođenja vježbi, primjeni različitih rekvizita i sprava. Kombiniraju se aerobne sprave – bicikl i traka, gimnastičke sprave – trampolin i karike te sve sprave za klasični pilates. Rezultati su primjetni i to vrlo brzo, pogotovo u žena koje imaju loše držanje.

- Tegobe s kralježnicom izazvane lošim držanjem će nestati, a nakon pilates body tehnike osjećat ćete se kao da doslovno imate druga leđa, uvjerena je Anamarija Jagodić-Rukavina.

Oni koji su iskušali njezinu tehniku, rekli su kako se sve dogodilo u trenutku. Naime, body tehnika nije monotona i to je ono zbog čega ljudi dolaze godinama i ne izostaju sa satova.

Dob, spol i iskustvo nisu važni, ali body instruktor početnicima koji imaju zdravstvenih tegoba uvijek pristupa individualno. Skupni pristup preporučuje se tek nakon uočljivih rezultata na individualnim satovima i nakon smanjenja zdravstvenih tegoba.

Pilates za trudnice

Trenerica Anamarija nedavno je postala i majka. Naglasila je kako je vježbanje u trudnoći iznimno važno. Trudnica tako lakše podnosi svoje drugo fiziološko stanje.

Tjelovježbom jačamo mišiće tijela, povećavamo snagu i izdržljivost pa trudnice lakše podnose težinu koju su povećale tijekom trudnoće. Žene u trudnoći također trpe manje bolove (ramena, trbuh, leđa, područje zdjelice), što je posljedica rasta trbuha, s čime se muči oko 40 posto trudnica. U trudnoći je iznimno važno voditi brigu o težini.

Aktivne trudnice znatno manje rađaju carskim rezom, lakše sudjeluju u samomu porodu.

Međutim, u vježbanju ne uživa samo mama. Na pregledima ultrazvukom može se vidjeti kako se i dijete pokreće i igra se u plodnoj vodi te oponaša majčine pokrete.

Djeca tjelesno aktivnih majki imaju nižu porođajnu masu i manje masnoga tkiva.

Anamarijine preporuke

- Legnite na leđa i pokušajte se glavom odgurivati od podloge, a ruke opružite uz tijelo. Pokušajte podići ramena i leđa od tla i osjetit ćete kako se učvršćuju svi mišići uz kralježnicu.

- U bazenu: Rukama se održavajte na površini, ispružite tijelo i noge. Snažnim pokretima vodu gurajte nogama tako da ih otvarate i zatvarate takvom brzinom da stvorite pjenu. Svaki put kad plivate odvojite dvije minute za tu vježbu. Vježba je dobra za toniziranje bedara s unutarnje i vanjske strane, a hidromasaža pomaže u uklanjanju celulita.