Pobijedite lažnu glad

Apetit može biti vrlo varljiv i često nas navesti da pomislimo kako smo gladni, čak i kada naše tijelo to nije. Stoga je važno prepoznati granicu između istinske žudnje za hranom i lažne gladi. Donosimo vam situacije zbog kojih često imamo potrebu za unosom hrane iako nam ona s fizičkog aspekta ne treba.

Glad zbog jedenja ‘krive’ hrane

Ako vam tijelo nakon obroka žudi za slatkišima ili pak još uvijek niste utažili svoju potrebu za kalorijama znači da vaše jelo nije sadržavalo zadovoljavajuću količinu proteina, zdravih masti i jednostavnih ugljikohidrata koji stvaraju osjećaj sitosti. U ovom slučaju posegnite za zdravim zalogajem u obliku sjemenki ili orašastih plodova.

hamburgerEmocionalna glad

Želja za slasnim delicijama pojačava se s osjećajem dosade, straha, stresa ili usamljenosti. Umjesto da otvorite novu kutiju sladoleda ili pojedete čips priuštite si šetnju, piće s prijateljima, slušajte omiljenog izvođača ili uzmite u ruke neko zanimljivo štivo. Ima toliko stvari koje možete raditi kako biste tugu zamijenili srećom, a ne uključuju prejedanje.

Glad zbog neispavanosti

U svijetu znanosti poznato je da hormoni leptin i ghrelin, utječu i kontroliraju osjećaj gladi i sitosti. Ghrelin stimulira apetit, dok leptin, kojeg proizvode masne stanice, upozorava mozak da ste dovoljno jeli.

spavanje

Nedostatak sna uzrokuje značajan pad razine leptina i povišenje razine ghrelina što udvostručuje žudnju za hranom. Dnevni umor tako nas može natjerati na prejedanje kako bi dobili dodatni izvor energije. Ovo naravno dovodi do novog pada šećera u krvi i nove potrebe za grickanjem čime se krug nastavlja.

Ako popodne osjetite glad zbog umora radije krenite u žustru 10-minutnu šetnju, popijte šalicu zelenog čaja ili pojedite 1/4 šalice badema i malu jabuku. Čak i par dubokih udisaja mogu odagnati ovakvu vrst gladi.

Žeđ koja uzrokuje glad

Ljudi često žeđ miješaju s osjećajem praznog želuca. Prije no što počnete prekopavati ladice u potrazi za najbržom dostavom hrane, popijte čašu vode, možda je samo riječ o dehidraciji.

vodaU drugu ruku, istinsku potrebu za unosom kalorija lako je prepoznati. Naime, ako je od vašeg zadnjeg obroka prošlo barem 4 sata, ako osjećate nervozu u želucu i manjak koncentracije posrijedi je prava glad. Nemojte je ignorirati jer ista može naposljetku dovesti do prejedanja, što ne laska uravnoteženosti organizma. Nastojte u svoj menu uključiti što raznovrsnije namirnice i ne zaboravite jesti puno voća i povrća te orašastih plodova i sjemenki.