Pomladite se hranom!

U knjizi “The Younger (Thinner) You Diet” dr. Eric Braverman nas uči kako da postanemo mlađi, odnosno mršaviji. Njegova dijeta ne zahtijeva puno novca, samo odgovarajuću prehranu. Osnovne zamisli iznio je već u podnaslovu na koricama knjige: Kako razumjeti svoj mozak, Kemija može pomoći da izgubimo kilograme, Poništimo starenje i Pobijedimo bolest.

Ključ gubitka težine za Bravermana je u stvaranju nove ravnoteže moždane kemije, tj. u stvaranju mlađeg, aktivnijeg mozga. On kaže: “Svaki put kada rastu stanica mozga, ne samo da se vi osjećate bolje nego se odražava i na vaš metabolizam.”

Svaki obrok, po Bravermanu, sadržava rezonantne namirnice koje pomažu u borbi protiv slobodnih radikala i sprečavaju bolesti. Uz pomoć stalnog kruženja antioksidansom bogatog raznolikog voća, povrća, čajeva i začina, naše tijelo postaje mlađe i zdravije. Naravno, ne očekujete nemoguće, nećete se iz zrele žene pretvoriti u djevojčicu, ali razmislite koliko bi vam moglo biti bolje.

Kako biste pravilno isplanirali prehranu, treba znati više o samim namirnicama.

Intenzivno crvena

Crveni pigmenti sadržavaju antioksidanse koji čuvaju srce, poboljšavaju memoriju, štite krvne žile, hrskavice, tetive i ligamente od oštećenja, ali i smanjuju vjerojatnost od raka sprečavanjem degeneracije tkiva. Može također poboljšati zdravlje urinarnog trakta.

Braverman preporučuje crvenu hranu: brusnicu, malinu, trešnju, crveni grah, šipak.

Jarko narančasta

Narančasto voće i povrće bogato je karotenoidima koji imaju antitumorska i antioksidanska svojstva. Njima se također može poboljšati vid i zdravlje srca. Jedite barem dvije-tri naranče dnevno, kaže Braverman. Sugerira da to ne bude u obliku voćnih sokova koji su obično prepuni nepotrebnih kalorija.

Preporučuje: slatki krumpir, naranče i paprike.

Nježno žuta

Žuto voće i povrće sadržava velike količine fitokemikalija kao što su karotenoidi i bioflavonoidi (bonus su vitamini i minerali za smanjenje upala), a koji imaju antitumorska i antioksidanska svojstva. Čuvaju vid i srce pa treba pojesti barem dvije-tri žute namirnice svaki dan.

Preporučuje: buču, artičoke, papriku.

Osvježavajuće zelena

Klorofil, prisutan u svim zelenim biljkama, ima antitumorska i detoksikacijska svojstva. Zeleno voće i povrće bogato je luteinom, koji se trenutačno proučava zbog antioksidanskih svojstava. Osim toga, zeleno lišće bogato je karotenoidima, vitaminima i mineralima koji prirodno smanjuju upale. Zeleno povrće sadržava kalcij, koji pomaže izgraditi jake kosti i zube te poboljšava vid. Najmanje jednom dnevno na tanjuru trebate imati zeleno lisnato povrće.

Braverman preporučuje: kelj, špinat, brokulu i papriku.

Tamno plava

Mnoge od plavih namirnica sadržavaju tvari bitne u zaštiti od starenja kostiju. Plavo voće i povrće također je izuzetno bogato antioksidansima. To su namirnice koje štite krvne žile, hrskavice, tetive i ligamente od oštećenja. Također, mogu smanjiti vjerojatnost od raka sprečavanjem degeneracije tkiva nakon kronične iritacije. Uz to, poboljšavaju memoriju i zdravlje mokraćnog trakta.

Preporučuje: borovnice i grožđe.

Indigo i ljubičasta

Indigo i ljubičaste namirnice sadržavaju obilje antioksidansa. Plodovi tamno plave i indigo boje smanjuju oksidativni stres, jedan od glavnih faktora koji uzrokuje starenje. Sadržavaju i druge korisne tvari za koje se vjeruje da smanjuju rizik od bolesti srca i raka. Tu su još i vitamini i minerali koji mogu poboljšati memoriju i zdravlje mokraćnog trakta.

Preporučuje patlidžan za indigo boje, a od ljubičastih najbolje su šljive.

Konzumacijom spomenutog voća i povrća usporavate starenje i, što je još važnije, čuvate organizam od bolesti.