Produžite mladost začinima

Popularni Dr. Oz je uz pomoć Dr. Josepha Mercola, stručnjaka za alternativnu medicinu, istaknuo kojih 10 biljki, odnosno začina je poželjno uvrstiti u svakodnevnu prehranu radi njihovih ljekovitih svojstava. Osim zdravstvenih dobrobiti, od velike su pomoći i pri održavanju mladolikog izgleda.

Zasigurno većinu od ovih začina imate u vašoj kuhinji, ali možda niste svjesni njihovih benefita za zdravlje i borbu protiv starenja. Preporuka je da ih koristite u svježem obliku prilikom kuhanja zbog intenzivnijeg djelovanja, a konzumacija jedne čajne žlice bilo kojeg od ovih začina jednom dnevno, uvelike poboljšava zdravlje.

Kurkuma (Indijski šafran)

Ovaj začin je u Indiji u širokoj upotrebi, a činjenica da imaju mali broj oboljelih od raka i Alzheimerove bolesti stavlja ga na sam vrh top ljestvice zdravih začina.

Laboratorijska istraživanja su pokazala kako je učinkovit u borbi protiv stanica raka debelog crijeva. Svojom divnom bojom i egzotičnim okusom obogatit će jela spravljena od mahunarki, krumpira i povrća, ribe, janjetine i perad.

Klinčić

Bolovi u mišićima i artritis znatno mogu biti ublaženi uz pomoć ovog začina kojeg također odlikuju i visoka antioksidativna svojstva. Ulje klinčića bogato je eugenolom koji ublažava zubobolju, bol u desnima i grlobolju. Osim toga učinkovit je u borbi protiv astme, bronhitisa, crijevnih parazita, gljivičnih oboljenja i bakterijskih infekcija.

Cimet

Baš kao i klinčić, cimet je odličan za liječenje artritisa i ublažavanje boli u mišićima. Posjeduje i protuupalna svojstva koji ublažavaju bol, a njegova antibiotska svojstva sprečavaju infekcije urinarnog trakta, karijes i bolesti desni te se pokazao korisnim u eliminiranju bakterije ešerihije koli.

Piment (Jamajkanski papar)

Vrsta papra koji okusom podsjeća na kombinaciju cimeta, smreke, češnjaka i muškatnog oraščića.

Za zdrava crijeva preporučljivo je utrljati ovaj začin u meso prije termičke obrade, također ga možete koristiti za začinjavanje jela s povrćem i raznih juha. Ako imate probavne probleme ili visok šećer u krvi, Jamajkanski papar će vam pomoći u saniranju istih.

Đumbir

Zdravo srce i arterije, zaštita od bakterija i gljivičnih oboljenja, čuvar imuniteta i regulator razine kolesterola i tjelesne težine su glavne odlike ovog ukusnog korijena.

Origano

Začin koji je itekako poznat po svojim antioksidativnim svojstvima učinkovit je pri čišćenju organizma od slobodnih radikala koji su zaslužni za starenje i obolijevanje organizma. Krasi ga i epitet jednog od najefikasnijih antibiotika širokog spektra koji je učinkovit u borbi s gljivičnim oboljenjima.

Mažuran

Dobra probava i kvalitetan san su itekako bitni za zdravlje organizma.

Začinite li svoja jela mažuranom, aktivirali ste stanice koje pridonose kvalitetnoj probavi, a muči li vas nesanica i stres, dodajte par kapi ulja mažurana u toplu kupku prije spavanja.

Kadulja

Upale na staničnoj razini su glavni razlog ubrzanog starenja. Kako bi ih se što učinkovitije riješili takvih upala probajte začiniti jela kaduljom, a time možete biti sigurni kako ćete i umanjiti tegobe uzrokovane reumatoidnim artritisom, astmom i aterosklerozom.

Timijan

Bakterijska oboljenja su izuzetno podmukla jer mogu uzrokovati laganu grlobolju kao i upalu pluća. Timijan pak eliminira bakterije koje mogu dovesti i do stafilokoknih zaraznih bolesti.

Bosiljak

Zdravlje stanica iznimno je važno za zdravu i njegovanu kožu koja nas čini mlađima.

Bosiljak je prepun antioksidansima koji štite stanice od štetnih slobodnih radikala i štiti organizam od srčanih oboljenja, raka, osteoporoze i Alzheimerove bolesti.