Razlozi zašto ne mršavite

Pratite što jedete, redovito se znojite u teretani, a ti prokleti kilogrami nikako da odu dolje? Ako ste i vi jedna od žena koju muku muče s mršavljenjem unatoč svim dijetama i režimima, odgovore možete potražiti u knjizi "Run Your Butt Off!" nutricionistkinje Leslie Bonci. Ona je zaključila kako postoje 3 najčešće greške koje su u stanju minirati sav dotad uloženi trud.

Sve sam upropastila

Ovaj se stav manifestira otprilike ovako… Zadate si strogi režim prehrane kojeg se držite kao pijan plota – sve do trenutka kad pokleknete pred komadom torte na rođendanskoj zabavi ili keksima uz popodnevnu kavu. Nakon toga zaključite kako ste ionako već sve upropastili, pa se do kraja dana počastite još i duplom porcijom ćevapa, tjesteninom s omiljenim umakom ili hamburgerom. I u tome je zapravo problem.

"Nije problem što ste pojeli komadić torte, sladoled ili nešto treće, ali ljudi koji si zadaju tako stroga prehrambena pravila često misle da, budući da su već zastranili, taj dan mogu jesti što hoće", objašnjava Leslie.

Dakle, jednom kad se počastite nečim što vam je zabranjeno, objasnite si kako svijet zbog toga neće stati. Umjesto daljnjeg prejedanja, u ostalim obrocima za taj dan, ugljikohidrate zamijenite povrćem i sve će biti u redu. Na taj način nećete minirati sav trud i disciplinu.

Pratit ću dijetu tijekom tjedna, ali vikendi su za odmor

Vaš je tjedni raspored toliko natrpan da nemate izbora nego zdravo se hraniti. Nakon strogog radnog tjedna, vikende ne doživljavate samo kao odmor od posla, već i kao odmor od dijete. Sve počne izlaskom uz pokoji koktel, nastavi se s bogatim subotnjim doručkom i nezaustavljiva lavina kreće.

Kako biste se riješili ove navike, potrudite se unositi jednak broj kalorija svaki dan umjesto režima po kojem preko tjedna jedete malo i zdravo, a vikendima si date oduška. Ako se ne možete odreći svih finih jela ta dva dana, zamijenite jedan od obroka zdravom varijantom kako biste popravili štetu. Osim toga, Leslie Bonci preporučuje i poneku poslasticu tijekom tjedna kako biste spriječili žudnju koja vas i tjera da vikendima jedete više. Uravnoteženom prehranom brže i sigurnije ćete stići do cilja.

Naporan dan u teretani = smijem jesti što hoću

Zbilja ste si dali truda i pošteno se oznojili skakućući po raznim spravama u teretani, gladni ste i imate dojam da ste potrošili hrpu kalorija i da nije grijeh dio njih nadomjestiti finom hranom. Naravno, aerobni trening odličan je za mršavljenje jer troši najviše kalorija u najkraćem vremenskom intervalu, ali to ne znači da dijetu treba zanemariti.

Osim toga, prosječna osoba trčeći na pokretnoj traci u pola sata izgubi oko 250 kalorija što je jednako kalorijama koje se kriju u jednoj najobičnijoj krafni.

Ako nakon treninga umirete od gladi, popijte čašu vode i unutar jednog sata pojedite obrok bogat proteinima, budući da su oni osnovni gradivni materijal svih mišića u ljudskom tijelu. Educirajte se o tome koliko zaista kalorija potrošite vježbanjem i koliko kalorija kriju vaše omiljene grickalice. Na taj ćete način razviti svjesnost o vlastitom tijelu i načinu na koje ono funkcionira, čime ćete i svoju težinu lakše dovesti u red.