Skriveni šećer u hrani

Pretjerano unošenje šećera može uzrokovati zdravstvene probleme kao što su pretilost i dijabetes tipa 2. Šećer se nalazi u voćnim i gaziranim sokovima, energetskim i sportskim napicima, desertima poput kolača, keksi, pita, krafni, sladoledu, i oni koji paze na unos šećera znaju da te namirnice moraju izbjegavati. Međutim, proizvođači dodaju šećer u namirnice za koje ne očekujemo da ih sadrže u velikim količinama. Naime, šećer se često nalazi u hrani koju smatramo zdravom.

Donosimo vam šest namirnica na unos kojih trebate pripaziti jer sadrže skriveni šećer.

Voćni jogurt

Jogurt je iznimno zdrava namirnica, ali mnogi ne vole okus običnog jogurta pa ga zamijene voćnim iz velikog izbora okusa koji se nalaze na policama trgovina. Međutim, da bi se sakrio kiselkast okus običnog jogurta, proizvođači dodaju voće koje sadrži mnogo šećera. Radije sami napravite jogurt tako da u obični jogurt dodate svježe voće.

Muesli

Pahuljice i muesli su omiljena i zdrava namirnica za doručak, međuobroke i laganu večeru. Sadrže vlakna, cjelovite žitarice i vrlo malo masnoća, ali u njima se često skriva više od 10 grama šećera po šalici.

Energetske pločice

Slatki zalogaji prekriveni čokoladom ili jogurtom sadrže iznimno zdrave žitarice i orašaste plodove, ali također su skriven izvor šećera. Potražite energetske pločice koje sadrže manje od 12 do 15 grama šećera.

Suho voće

Ljubiteljima slatkog koji paze na težinu, ali i zdravlje, preporučuje se suhim voćem zamijeniti čokolade i kekse. Voće je najzdravija namirnica koju možete jesti tijekom dana, ali pakiranja suhog voća sadrže veliku količinu dodanog šećera. Ukoliko pazite na unos šećera, ne smijete pretjerivati sa suhim voćem.

Umak od rajčice i kečap

Rajčica sadrži likopen, antioksidans koji pridonosi zdravlju, smanjuje rizik od raka dojke i prostate. Likopen ima još bolji učinak u prerađenim proizvodima od rajčica, stoga su juha, umak i sok od rajčice najbolji izvor. Međutim, konzervirani umaci od rajčice, kao i kečap, sadrže puno šećera.

Sok od naranče

Kupljeni sok od naranče je kaloričan i sadrži dodatne šećere. Isto vrijedi i za limunadu i kupljeni ledeni čaj. Zdravija varijanta je svježe iscijeđen sok od naranče, a čaju koji kuhate kod kuće, dodajte samo limun i med.