Skriveni šećeri vrebaju na vaš kalorijski unos

Pretjerano unošenje šećera može uzrokovati zdravstvene probleme kao što su pretilost i dijabetes tipa 2. Svjetska zdravstvena organizacija savjetuje kako smijemo unositi samo pet do 10 posto šećera u organizam od ukupnih kalorija koje unesemo, što je od 25 do 50 grama dnevno.

Šećer se nalazi u voćnim i gaziranim sokovima, energetskim i sportskim napicima te desertima. To svi znamo, pa ih djelomično i izbjegavamo kad želimo živjeti zdravo. No, šećer postoji i u namirnicama za koje ne očekujemo da ih sadrže – u takozvanoj zdravoj hrani.

Neke namirnice stvarno dobro skrivaju svoje šećere

Voćni jogurt

Jogurt je iznimno zdrava namirnica, ali mnogi ne vole okus običnog jogurta pa ga zamijene voćnim. Međutim, da bi se ublažio ili prikrio kiselkast okus običnog jogurta, proizvođači dodaju voće koje sadrži mnogo šećera. Izbjegavajte to i radije sami napravite jogurt tako da u obični jogurt dodate svježe voće po izboru, uz eventualno malo meda. Isprobajte razne kombinacije voća i oduševite se.

Žitarice za doručak

Pahuljice i muesli mnogima su omiljena namirnica za doručak, međuobroke i laganu večeru. Sadrže vlakna, cjelovite žitarice i vrlo malo masnoća, ali u njima se često skriva više od 10 grama šećera po šalici. Prošle je godine Njemačka tvrtka Stiftung Warentest, koja se bavi testiranjem proizvoda po narudžbi i zbog dobrobiti kupaca, objavila rezultate istraživanja o sadržaju šećera u raznim proizvodima koji se nude na policama trgovina.

Kutija sa žitaricama jednog od proizvođača koju su nasumce odabrali sadržavala je 43 posto dodatnog šećera, što znači da se u obroku od otprilike šest dag žitarica nalazio ekvivalent sadržaju osam kockica šećera.

Suho voće i energetske pločice

Ljubiteljima slatkog koji paze na težinu, ali i zdravlje, preporučuje se suhim voćem zamijeniti čokolade i kekse. Voće je najzdravija namirnica koju možete jesti tijekom dana, ali pakiranja suhog voća sadrže veliku količinu dodanog šećera. Ako pazite na unos šećera, ne smijete pretjerivati sa suhim voćem. Slatki zalogaji prekriveni čokoladom ili jogurtom sadrže iznimno zdrave žitarice i orašaste plodove, ali također su skriven izvor šećera. Potražite energetske pločice koje sadrže manje od 12 do 15 grama šećera.

Sok od naranče

Iznenađujuće na prvu, ali da. Kupljeni sok od naranče je kaloričan jer sadrži dodatne šećere. Isto vrijedi i za limunadu i ledeni čaj. Zdravija varijanta je svježe iscijeđen sok od naranče, a čaju koji kuhate kod kuće, dodajte samo limun i med.