Smanjite stres

Većinom smo se vratili s godišnjih odmora. Spremamo se u nove radne pobjede i/ ili spremamo djecu u školske klupe…

Stres, bolest 21. stoljeća ponekad se može liječiti prirodnim lijekovima i opuštenijim načinom života. Priskočite sami sebi upomoć i uspješno izborite pobjedu nad još jednim danom bez stresa.

Distrakcija. Najvažnije je pokušati razmišljati o nečem drugom, prekinite lanac misli koji vam produciraju stres. Ponekad je to lakše napisati, pročitati, nego učiniti, ali savjeti nisu na odmet. Ako vam bar malo pomogne, znači da ste napravili korak naprijed.

Mislite pozitivno. Kad se osjećate nesigurno, možda prije neke važne prezentacije ili sastanka sa šefom, pokušajte misliti o prošlim uspjesima. To će vam dati potreban vjetar u leđa te ćete lakše krenuti u poslovni ring.

Glazba opušta. Vrpca, kazeta, CD, mp3 s opuštajućom glazbom pun su pogodak u borbi sa stresom. Glazba je snažna, bilo da se želite opustiti ili možda inspirirati, pokušajte.

Mantranje. Ponavljanje riječi koje vas čine opuštenijima ponekad imaju zadivljujući učinak. Ne moraju biti komplicirane, samo nabrajajte npr. „super mi je“, „super mi je“…

Sibirski ginseng
. Ako vam riječi baš i ne pomažu, pokušajte s korištenjem sibirskog ginsenga. Koristite ga tri puta dnevno tijekom stresnog razdoblja.

Brojite. Jednostavno, nemojte odgovoriti na stres odmah, odgađanjem možete smanjiti stres. Kad npr. zvoni telefon čekajte nekoliko sekundi, brojite do deset, dišite pa se tek onda javite. Namjerno pauziranje može postati automatsko smirivanje.

Opustite čeljust. Ljudi kad su pod stresom imaju naviku stisnuti čeljust, što ih čini još napetijima. Pokušajte ju opustiti i kružnim pokretima opuštati. Opuštanje mišića smanjuje stres, provjereno.

Novi stav. Za kraj tu je i promjena stava. Ponekad nije sve krivo u ljudima, poslu i situacijama koje vas okružuju. Ponekad je važno kako vi reagirate. Pokušajte promijeniti način na koji razmišljate, naći nove krivce i jednostavno odabrati novi kut gledanja. Stres možda nestane.