Spriječite zimski umor

Dolaskom zimskih mjeseci dani su sve kraći i sve je manje sunčanih dana. Vani je hladno i najradije bismo svako jutro ostali u toplom krevetu i uopće ne izlazili van. Zašto se osjećamo umorno i bezvoljno u zimskim mjesecima i kako si pomoći da preživimo zimu i dočekamo prve zrake toplog proljetnog sunca?

Zimski umor se javlja zbog kraćih dana i manjka sunčeve svjetlosti. Zbog manje sunca nedostaje nam vitamin D koji je važan da bismo fizički normalno funkcionirali. Zimi je usporena i proizvodnja melatonina i serotonina u našem tijelu što uzrokuje pad raspoloženja i stalan osjećaj umora. Melatonin je vrlo važan za regulaciju sna, a serotonin za dobro raspoloženje.

Zimi je važno iskoristiti što više dnevnog svjetla, a dobar san, redovita fizička aktivnost i pravilna prehrana pomažu da se osjećamo bolje.

Redovito vježbanje i šetnja ne smiju se zapostaviti ni u hladnijim mjesecima. Vježbanje oslobađa endorfine koji su važni za dobro raspoloženje. Poželjno je svaki dan prošetati na svježem zraku. Kod kuće i na poslu preporučljivo je sjediti blizu prozora.

U zimskim mjesecima treba više jesti hranu bogatu vitaminom B6 kao što su banane, kupus i riba te hranu koja sadržava folnu kiselinu poput citrusnog voća, špinata i cjelovitih žitarica.

Brazilski oraščići sadržavaju selen koji poboljšava raspoloženje. Izgladnjivanje nije dobro jer ćemo samo biti još više umorni. Važno je jesti više voća i povrća, a smanjiti slatkiše. Voće poput naranči i limuna čuva imunitet organizma, a to također pomaže da se ne osjećamo bezvoljno i umorno.